Paroda Milane, kurios motociklų aistruoliai laukia labiau nei Kalėdų

Italijos madų sostine tituluojamame Milane šią savaitę įvyko jau 77-oji tarptautinė motociklų, tiksliau būtų sakyti dviračių, triračių ir keturračių transporto priemonių, paroda EICMA.

Kinų taktika

Joje dalyvavo net 1,8 tūkst. gamintojų iš 43 pasaulio šalių. Visi motociklų aistruoliai šios parodos laukia labiau nei šv.Kalėdų, nes Milano parodų centre dauguma gamintojų pristato savo ateities vizijas ir kūrinius, kurie dar tik netrukus pasieks salonus.

Dalyvaujančių šalių net 43, tačiau jaučiama, kad didžiausia perkamoji ir įvairių dalykų kuriamoji galia yra Rytuose – Kinijoje.

Šios šalies gamintojai labai trokšta būti Europos rinkoje ir jai siūlo įvairiausią produkciją – nuo dviračių, motorolerių, mopedų, motociklų iki keturračių. Ir kitų gamintojų stenduose apžiūrinėjančių produkciją bent 50 proc. yra kinai. Tiesa, jų apžiūrinėjimo taktiką labiau tiktų vadinti mėginimu nusirašyti nuo europiečių.

Savo akimis ne kartą teko matyti, kaip kinai nesibodi su liniuotėmis išsimatuoti, pavyzdžiui, "Peugeot" motorolerių ratus ar stabdžių diskus, kišti nosis į motorolerio bagažinę ir žiūrėti, kaip įkomponuotas akumuliatorius ir saugiklių blokai. Tad nenuostabu, kad kai kuriuose parodos dalyvių iš Kinijos stenduose galima išgyventi de javu jausmą – kur aš visa tai jau esu matęs.

Automobilių pramonė prieš gerus penkerius metus išgyveno ir vis dar išgyvena tą patį, kai iš gamyklų Kinijoje į kelius išrieda šiek tiek kitaip apipavidalinti BMW, "Audi", VW ir kiti automobiliai. Motociklų pasaulyje, panašu, istorija kartojasi.

Milano parodų centre dauguma gamintojų pristato savo ateities vizijas ir kūrinius, kurie dar tik netrukus pasieks salonus.

Keičiasi ir "Harley Davidson"

Tiesa, kai kurie gamintojai bando elgtis kitaip. Savo produkcija jie stengiasi nukonkuruoti europietiškąją, tačiau jos nekopijuoja. Pavyzdžiui, 30 metų jubiliejų švenčianti kompanija CFMOTO parodoje pristatė net tris naujus motociklus CL-X, kurie primena "BMW R NineT" modelius, tačiau plagiatu jų apkaltinti negalima, nes motociklai, kad ir panašūs, yra kitokie ir labiau atitinkantys dabartinės rinkos poreikius.

Visi gamintojai dabar orientuojasi į tris motociklų pirkėjų kategorijas, kurios visos labai išryškėjo žvalgantis parodos dalyvių stenduose, – tai "adventure" (nuotykių), "street / naked" (gatvės / pliki) ir "caferacer" stiliaus motociklai. Į pastarąją kategoriją telpa ir daugiau tokių motociklų tipų – "scrambler", "bobber" ir panašūs.

Šių tipų trijulė yra būtina kiekviename stende. Tai pajautė ir tokie motociklų pramonės gigantai ir senbuviai, kaip "Harley Davidson", kurie Italijoje savo gerbėjams pristatė "adventure / enduro" klasės motociklą "Panamerica". Nors socialiniuose tinkluose išsyk kilo klausimų, kiek toks motociklas atitinka "Harley Davidson" filosofiją, tačiau klientų poreikiai ir jų norai daro savo. Pristatydami "Panamerica" amerikiečiai greičiausiai tikisi atsiriekti rinkos dalį iš BMW, kuri džiaugiasi neblėstančiu prikėjų susidomėjimu GS linija.

Mažėja britvų

Vis mažiau motociklų gamintojų dėmesį skiria galingiems sportiniams motociklams, liaudyje dar vadinamiems britvomis. Tik didžiausi iš jų siūlo įsigyti tokius motociklus, tačiau tai greičiausiai yra sukurtų tradicijų tęstinumas ir noras neatiduoti, kad ir itin mažos, tačiau tam tikros rinkos dalies. Kaip tikino "Motoshop", prekiaujančio KTM motociklais, salono vadovas Mindaugas Šimėnas, didėjantis žmonių poreikis rinktis "adventure / enduro" klasės motociklus matomas jau nebe pirmus metus. "Kadaise Europos geriausiai parduodamų motociklų lentelių viršuje karaliavę sportiniai motociklai pamažu vėliavą perdavė "streetams", o šie – "adventure" motociklams. Be to, vis daugiau žmonių ryžtasi įsigyti antrąjį motociklą, ir tai dažniausiai būna enduro klasės atstovas", – sako M.Šimėnas.

Dar viena tendencija, pastebima ne vieno gamintojo stende, – itin išplatėjusi siūlomų rinktis variklių gama. Tas pats KTM, praėjusiais metais pristatęs 790 "adventure" motociklo versiją (su tokia Karolis Mieliauskas apvažiavo aplink pasaulį), šiemet rinkai pasiūlė versiją su silpnesniu 390 kub. cm varikliu. Gatvei skirtų motociklų gamos irgi labai plačios. Pavyzdžiui, "Yamaha" savo MT versiją siūlo net su šešiais varikliais – nuo silpniausio 125 kub. cm iki paties galingiausio beveik vieno litro variklio.

Varomi elektra

Didieji pasaulinės rinkos žaidėjai, kaip "Yamaha", "Honda", "Suzuki" ir dar keletas kitų, didelį dėmesį skiria ir galingesniems motoroleriams, kurių variklių darbinė galia sieka iki 500 kub. cm.

Silpnesni varikliai garantuoja, kad tokia prekė bus paklausi Indijoje ir Kinijoje, kurios dabar vienos didžiausių rinkų. Ne veltui toks motocikų pramonės grandas, kaip KTM, motociklus su iki 400 kub. cm varikliais surenka gamykloje Indijoje. Čia itin didelė tokių motociklų paklausa.

Ir, žinoma, kaip ir automobilių pasaulyje, taip ir motociklų vis labiau skverbiasi elektra. Kinijos gamintojai, kurie pristato savo produkciją, tikriausiai bent pusę jos yra elektrifikavę. Ir čia viskas suprantama dėl itin didelės oro taršos šioje šalyje. Tad elektriniai motociklai ir motoroleriai yra puiki išeitis, tačiau ir dauguma kitų gamintojų bando labiau elektrifikuotis. Pavyzdžiui, vos prieš keletą metų atgimusi "Modial" kompanija, "EICMA 2019" parodoje jau pristatė ir elektra varomą versiją, "Harley Davidson" savo klientams jau antrus metus siūlo įsigyti elektrinę motociklizmo legendą "LightWire". Tad ilgainiui ir motociklininkams teks priprasti nebe prie variklio gargaliavimo, bet prie tylaus zvimbimo.


Šiame straipsnyje: EICMAMilanasparodamotociklai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Motociklas gal ir gerai kaime šilto klimato zonoje. O pas mus tai tik būdas pirma laiko iškeliauti pas Abraomą.

...

... portretas
Motociklų aistruoliai?.. ar - ligoniai, donorų organų laukiantys?..

Senis

Senis portretas
Gargaliavimas ar staugimas?
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių