- Ūla Klimaševska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas po svarstymo pritarė, kad AM kategorijos transportą – mopedus ir lengvuosius keturračius – vairuoti galėtų mažiausiai 16 metų amžiaus žmonės, išlaikę praktinį egzaminą.
Tai numatančioms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms Seimas pritarė bendru sutarimu. Kad būtų priimtas, įstatymas grįš dar vienam balsavimui.
Už mopedo vairo sėsti kol kas galima nuo 15 metų. Numatyta, kad tam jiems užtenka išlaikyti teorijos egzaminą „Regitroje“, praktinio vairavimo kursai ir egzaminas nereikalingas.
„Dažniausiai tai būna pirma transporto priemonė ir būtina suteikti tinkamus įgūdžius pradedančiajam vairuotojui, siekiant išvengti eismo įvykių ir pavojų, kurie gali grėsti kelyje“, – aiškina įstatymo iniciatorė, „valstietė“ Ligita Girskienė.
Todėl, jos teigimu, nepilnamečiai eisme dalyvauti būtų paruošti geriau, jeigu AM kategorijai būtų taikomi tie patys reikalavimai kaip ir kitoms kategorijoms. Taip pat metais pavėlinamas amžius, nuo kurio nepilnamečiai galėtų sėsti už mopedo vairo.
Pasak L. Girskienės, pasitaiko atvejų, kai neturintys patirties jaunuoliai kelyje elgiasi neatsakingai, sukelia pavojų tiek sau, tiek aplinkiniams, todėl reikalavimas laikyti praktinį egzaminą padėtų tai užkardyti.
Priėmus įstatymą, jis įsigaliotų nuo kitų metų balandžio.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nuo gruodžio – KET pakeitimai: viskas, ką reikia žinoti4
Nuo gruodžio 1 dienos šalies keliuose įsigalioja nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai ir kelio ženklai, trečiadienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Autonominis autobusas sostinės gatvėmis riedės ir šeštadieniais
Dėl gausaus būrio vilniečių, norinčių išbandyti keliones miesto gatvėmis autonominiu autobusu, jis papildomai važiuos dar vieną savaitės dieną, pranešė Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. ...
-
„Regitra“ paskaičiavo, kuriose savivaldybėse daugiausiai įregistruota elektromobilių
Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, Ignalinos ir Joniškio rajonų savivaldybėse, skelbia ...
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...