- Domantė Slavinskaitė, LNK.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškino, kad dalis užsieniečių teorijos egzaminą išlaikė sukčiaudami. Jiems atsakymus pasakinėdavo jų vertėjai, todėl nuo sausio vertėjų į teorijos egzaminą atsivesti nebebus galima.
„Ne tik tiesiog pasakydavo, bet ir įterpdavo taip, kad ne iš pirmo žvilgsnio gali suprasti, kad tai yra ne tik atsakymo turinys, bet ir nuoroda, kuris atsakymas yra teisingas“, – šnekėjo „Regitros“ vyriausiasis specialistas Robertas Litvaitis.
Užsieniečiams „Regitros“ egzaminus laikyti padedantis vertėjas naują tvarką kritikuoja, sako, kad net ir tie, kurie supranta anglų kalbą, neretai egzamino neišlaiko, nes „Regitros“ vertimai neaiškūs.
„Vertimai yra padaryti labai prastai, ypač anglų kalba. Mano klientai, kuriems aš verčiu praktikos egzaminą, skundžiasi, kad ne iš pirmo karto gali išlaikyti“, – kalbėjo vertėjas Darius Navickas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vertėjas teigia, kad apie klaidas „Regitrą“ informavo.
„Aš pats apeiliavau tą vertimą, kad būtų padaryti kažkokie pokyčiai, bet jokio atsakymo dėl to nebuvo“, – teigė D. Navickas.
„Tokių nuogąstavimų reguliariai yra gaunama, bet laikome, kad jie yra nepagrįsti, nes verčia klausimus kvalifikuoti vertėjai“, – sakė „Regitros“ vyriausiasis specialistas.
Taip pat ir kalbinti užsieniečiai egzamino vertimu nesiskundžia.
„Mes Pakistane daug kur kalbame angliškai, todėl man tai ne problema, vertėjo man nereikia. Angliškai kalbuosi su draugais ir kolegomis“, – aiškino pašnekovas.
„Mano gimtoji kalba yra arabų, bet anglų kalbą išmokau prieš šešerius metus. Visi, kurie turi anglų kalbos pagrindus, egzaminą gali lengvai išlaikyti“, – pasakojo kitas pašnekovas.
„Negalvojau apie vertėją, nes moku anglų kalbą ir man buvo labai lengva“, – pabrėžė vyras.
Ne Europos Sąjungoje gautas vairuotojo pažymėjimas Lietuvoje galioja pusę metų, vėliau teises reikia perlaikyti Europos šalyje. Tačiau gauti europinį vairuotojo pažymėjimą galima ir greičiau, su studento statusu, tuomet ir pusmečio laukti nereikia. Tai reiškia, kad kaimyninėje šalyje sukčiautojai, išlaikę egzaminą su vertėjo pagalba, galės vairuoti ir Lietuvoje.
Galimai kažkokios schemos yra kuriamos, tačiau teisės aktų paskirtis yra atriboti nuo tokių galimybių.
„Galimai kažkokios schemos yra kuriamos, tačiau teisės aktų paskirtis yra atriboti nuo tokių galimybių“, – nurodė R. Litvaitis.
Lietuvoje sparčiai daugėja vairuotojais dirbančių trečiųjų šalių piliečių, jų įdarbinta daugiau kaip 70 tūkst. Į šį skaičių nepriskaičiuoti dirbantys pavežėjais. Anot „Bolt“ platformos, pavežėjų suskaičiuoti neįmanoma, bet priduria, kad turėtų būti apie 2 tūkst.
„Tai yra sektorius, kuris sparčiausiai augantis, jeigu lyginsime atvykstančių iš trečiųjų šalių piliečių skaičius. Per metus jame padaugėjo 35 proc. dirbančiųjų pagal darbo sutartis“, – tvirtino Užimtumo tarnybos atstovas Liudas Dapkus.
Dauguma šio sektoriaus darbuotojų – tolimųjų reisų vairuotojai.
„Kas antras tame sektoriuje dirbantis žmogus yra atvykęs iš Baltarusijos, antroje vietoje yra Ukraina, tačiau toliau darosi įdomu, nes pradeda ryškėti kitos kryptys, daugėja Centrinės Azijos šalys: Kazachstanas, Uzbekistanas, Kirgizija“, – nurodė L. Dapkus.
Šiemet daugėjo ir vairuotojų iš Afrikos.
„Užregistruoti 245 atvykę žmonės iš Zimbabvės, 60 žmonių iš Vietnamo, daugėja iš Indijos, jau yra apie pusantro tūkstančio iš Pakistano“, – kalbėjo L. Dapkus.
Dabar Lietuvoje tapti pavežėjais – užsieniečiams paprasta. Tačiau nuo kitų metų jų įsidarbinimo sąlygos bus apsunkintos.
„Įsigalioja nauji reikalavimai – ne tik europinis arba NATO šalyje išduotas vairuotojo pažymėjimas, bet asmuo privalo valstybei neturėti skolų, turi būti nepriekaištingos reputacijos“, – teigė Susisiekimo ministerijos vyriausioji specialistė Jurgita Keblienė.
Dalis „Regitroje“ kalbintų užsieniečių sakė, kad gavę lietuvišką vairuotojo pažymėjimą dabar dirbti vairuotojais neketina, bet tokios galimybės neatmeta.
„Noriu turėti dėl savęs, bet gal ateityje pravers ir darbui“, – šnekėjo pašnekovas.
„Gali būti, kad naudosiu ir verslui, dabar išlaikysiu B kategoriją, vėliau gal ir C, gal vieną dieną pažymėjimas pravers ir darbe“, – pasakojo vyras.
Rugsėjį sučiupti keturi sukčiauti padėję vertėjai, jų dėka nelegaliai išlaikyta per 30 egzaminų. Dalis užsieniečių jau buvo gavę vairuotojo pažymėjimus ir išvažiavę į gatves. Jų vairuotojų pažymėjimai anuliuoti. Tačiau tikslus skaičius, kiek užsieniečių vairuotojų pažymėjimus įgavo nelegaliai, nežinomas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...
-
Keičiant padangas taip pat reikia žinių1
Malonia rudeniška šiluma lepinęs spalis kiek atidėjo padangų keitimo bumą, tačiau pastarąją savaitę eilės prie ratų servisų pamažu ilgėja. Artėjant žiemos sezonui, daugelis vairuotojų ima aktyviau domėtis kuo apauti savo transpor...