- „Kauno dienos“, LTSA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).
Įvertino iššūkius
Valstybinio numerio ženklo būklė vertinama atliekant privalomąją techninę apžiūrą (TA).
Poreikis griežtinti dabar galiojančią tvarką ir reikalavimus kilo dėl netinkamo valstybinio numerio ženklų nuskaitymo: blogai pritvirtinus ženklą, simbolių ir skaičių reikšmės gali būti iškraipomos, pvz., 0 gali būti nuskaitomas kaip 8, vietoj skaičiaus 6 – skaičius 8, o vietoj raidės C – raidė O.
Siekiant išvengti nesusipratimų, planuota nuo 2025 m. vasario valstybinio numerio ženklų būklės vertinimą griežtinti ir galimai klaidinantį numerio tvirtinimą laikyti dideliu trūkumu. Tokiu atveju automobilis netektų galimybės dalyvauti viešajame eisme.
„Peržiūrėjome per dvejus metus sukauptą valstybinio numerio ženklų trūkumų statistiką, bendradarbiavome su techninės apžiūros asociacija „Transeksta“, Lietuvos policija ir „Regitra“. Įvertinę tiek automobilių savininkams, tiek šioms institucijoms kylančius iššūkius nusprendėme pokyčio neįgyvendinti – ženklo neatitiktis reikalavimams ir toliau bus vertinama kaip nedidelis trūkumas“, – sakė LTSA direktorius Genius Lukošius.
Kontrolės spragos
Sugriežtinimas atšaukiamas įvertinus, kad pokytis būtų palietęs didelę dalį automobilių savininkų ir nebūtų pasiektas norimas tikslas, dėl kurio jis ir buvo inicijuotas.
„Transeksta” duomenimis, nuo 2023 m. liepos iki 2024 m. birželio beveik 115 tūkst. transporto priemonių TA metu buvo nustatytas nedidelis trūkumas, kai tvirtinimo elementai ir / ar su jais susijusios kiaurymės buvo valstybinio numerio ženklo žymenų zonoje. Tai sudaro kiek daugiau nei 11 proc. visų TA atlikusių transporto priemonių.
Valstybinio numerio ženklų užrašams yra saugumo zona, kuri negali būti pažeista.
Praktika rodo, kad ne visi valstybinio numerio ženkle esantys pažeidimai turi įtakos jų atpažinimui automatinėmis kontrolės sistemomis.
„Pasitaiko atvejų, kai netinkamai tvirtinant numerį jo simboliai ar skaičiai buvo pažeisti, tačiau automatinės pažeidimų kontrolės sistemos jį nuskaito gerai. Privalomoji TA tikrai neišspręs piktybiškai siekiančių maskuoti ar iškraipyti valstybinio numerio ženklus vairuotojų problemos, nes tai galima padaryti ir išvažiavus iš TAC“, – teigė G. Lukošius.
Stebės situaciją
Ateityje bus drausminami tik tie vairuotojai, kurių transporto priemonių valstybinio numerio automatinės pažeidimų kontrolės sistemos nefiksuos arba fiksuos klaidingai.
Jei per TA kontrolierius užfiksuos, pavyzdžiui, akivaizdžiai piktybiškai ir siekiant suklaidinti į valstybinio numerio ženklą įsuktą varžtą, tai bus vertinama kaip didelis trūkumas.
LTSA ir toliau stebės situaciją. Jei piktnaudžiavimo atvejų daugės, kartu su socialiniais partneriais bus ieškoma sprendimo būdų, kaip tokias transporto priemones eliminuoti iš dalyvavimo viešajame eisme.
Ką reikėtų žinoti, tvirtinant transporto priemonių valstybinio numerio ženklus? Visų tipų ir formatų valstybinio numerio ženklų užrašams yra nustatyta saugumo zona, kuri negali būti pažeista (raidės ir skaičiai – aiškiai nuskaitomi, jokių sugadinimo ar įgręžimo žymių, varžtų).
Pasikeisti sugadintus ar pažeistus valstybinio numerio ženklus galima „Regitroje“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...