- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota rida.
Niūrūs rezultatai
Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko kasmetį rinkos skaidrumo tyrimą, siekdama įvertinti, kokiose šalyse įsigyti transporto priemonę iš antrų rankų – rizikingiausia.
Lietuva, kaip ir pernai, reitingų lentelėje užėmė 23 vietą – tai vienas blogiausių rezultatų tarp visų tyrime dalyvavusių šalių.
Latvija – 24-oje vietoje, Estija – 21-oje, o Lenkija – 18-oje.
Tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje 7,7 proc. automobilių rida buvo suklastota. Vidutiniškai šie duomenys buvo koreguojami 100,5 tūkst. km. Pagal šį rodiklį Lietuvą lenkia tik Latvija, kurioje rida vidutiniškai sumažinama 102,6 tūkst. km.
Apgadintų automobilių statistika taip pat nedžiugina: 51,3 proc. visų „carVertical“ mūsų šalyje tikrintų transporto priemonių buvo apgadintos, o vidutinė žalos vertė siekė 3 500 eurų.
Tebeperka senienas
Įsigyti automobilį, kurio rida suklastota ar praeityje buvo apgadintas, labiausiai rizikuoja iš užsienio įvežtas transporto priemones perkantys vairuotojai.
63 proc. visų naudotų automobilių Lietuvoje buvo importuoti iš kitų šalių, tad naujo modelio besidairantys pirkėjai turėtų būti itin atidūs.
Per metus Lietuvoje smuktelėjo perkamų transporto priemonių amžius: 2023 m. lietuviai domėjosi 10,1 metų automobiliais, o 2024-aisiais – 12,1 metų. Senesnius automobilius tikrino tik suomiai – vidutinis transporto priemonių amžius siekė 13,7 metų.
Net 51,3 proc. visų „carVertical“ mūsų šalyje tikrintų transporto priemonių buvo apgadintos.
Kaip ir praeitais metais, skaidriausia naudotų automobilių rinka – Jungtinėje Karalystėje. Automobilių, kurių rida suklastota, dalis čia siekė vos 2,1 proc. ir tik 17,8 proc. transporto priemonių buvo apgadintos.
Skirtingai nei kontinentinėje Europoje, Jungtinėje Karalystėje absoliučios daugumos automobilių vairas yra dešinėje pusėje, dėl to vos 2 proc. visų šalies transporto priemonių buvo įvežtos iš užsienio.
Pirmame skaidriausių šalių penkete taip pat rikiuojasi Italija, Šveicarija, Vokietija ir Švedija.
„Vakarų Europos ir Skandinavijos šalių automobilių pirkėjai rečiau susiduria su ridos klastojimo atvejais ar nuslėptais defektais. Griežtesni įstatymai užtikrina, kad pirkėjai gali labiau pasitikėti transporto priemonių istorija ir kokybe“, – sakė „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Ydinga praktika klesti
Neskaidriausios šalys – Ukraina, Latvija, Lietuva, Rumunija ir Estija.
Apgadintų ir suklastotos ridos automobilių gausa, senas transporto priemonių parkas ir reikšminga importo dalis lemia tai, kad šių šalių rinkos vertinamos kaip itin rizikingos.
„Situacija Rytų Europos naudotų automobilių rinkoje išlieka nepakitusi: už ridos klastojimą ar defektų nuslėpimą nubaudžiami vienetai, ši ydinga praktika dar ilgai neišnyks“, – teigė M. Buzelis.
Daugiausia ridos klastojimo atvejų tarp Europos šalių fiksuojama Latvijoje – 11,1 proc. ir Ukrainoje – 9,6 proc. Didžiausia apgadintų automobilių dalis – Lenkijoje (61,2 proc.) ir Slovakijoje (60,5 proc.).
Rinkos skaidrumo indeksas skaičiuojamas atsižvelgus į šiuos rodiklius: odometrų, kurių rodmenys suklastoti, procentinę dalį, suklastotų odometrų duomenų vidurkį kilometrais, apgadintų automobilių procentinę dalį, santykinę žalos sumą, importuotų naudotų automobilių procentinę dalį, vidutinį patikrintų automobilių amžių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...
-
Keičiant padangas taip pat reikia žinių1
Malonia rudeniška šiluma lepinęs spalis kiek atidėjo padangų keitimo bumą, tačiau pastarąją savaitę eilės prie ratų servisų pamažu ilgėja. Artėjant žiemos sezonui, daugelis vairuotojų ima aktyviau domėtis kuo apauti savo transpor...