- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota rida.
Niūrūs rezultatai
Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko kasmetį rinkos skaidrumo tyrimą, siekdama įvertinti, kokiose šalyse įsigyti transporto priemonę iš antrų rankų – rizikingiausia.
Lietuva, kaip ir pernai, reitingų lentelėje užėmė 23 vietą – tai vienas blogiausių rezultatų tarp visų tyrime dalyvavusių šalių.
Latvija – 24-oje vietoje, Estija – 21-oje, o Lenkija – 18-oje.
Tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje 7,7 proc. automobilių rida buvo suklastota. Vidutiniškai šie duomenys buvo koreguojami 100,5 tūkst. km. Pagal šį rodiklį Lietuvą lenkia tik Latvija, kurioje rida vidutiniškai sumažinama 102,6 tūkst. km.
Apgadintų automobilių statistika taip pat nedžiugina: 51,3 proc. visų „carVertical“ mūsų šalyje tikrintų transporto priemonių buvo apgadintos, o vidutinė žalos vertė siekė 3 500 eurų.
Tebeperka senienas
Įsigyti automobilį, kurio rida suklastota ar praeityje buvo apgadintas, labiausiai rizikuoja iš užsienio įvežtas transporto priemones perkantys vairuotojai.
63 proc. visų naudotų automobilių Lietuvoje buvo importuoti iš kitų šalių, tad naujo modelio besidairantys pirkėjai turėtų būti itin atidūs.
Per metus Lietuvoje smuktelėjo perkamų transporto priemonių amžius: 2023 m. lietuviai domėjosi 10,1 metų automobiliais, o 2024-aisiais – 12,1 metų. Senesnius automobilius tikrino tik suomiai – vidutinis transporto priemonių amžius siekė 13,7 metų.
Net 51,3 proc. visų „carVertical“ mūsų šalyje tikrintų transporto priemonių buvo apgadintos.
Kaip ir praeitais metais, skaidriausia naudotų automobilių rinka – Jungtinėje Karalystėje. Automobilių, kurių rida suklastota, dalis čia siekė vos 2,1 proc. ir tik 17,8 proc. transporto priemonių buvo apgadintos.
Skirtingai nei kontinentinėje Europoje, Jungtinėje Karalystėje absoliučios daugumos automobilių vairas yra dešinėje pusėje, dėl to vos 2 proc. visų šalies transporto priemonių buvo įvežtos iš užsienio.
Pirmame skaidriausių šalių penkete taip pat rikiuojasi Italija, Šveicarija, Vokietija ir Švedija.
„Vakarų Europos ir Skandinavijos šalių automobilių pirkėjai rečiau susiduria su ridos klastojimo atvejais ar nuslėptais defektais. Griežtesni įstatymai užtikrina, kad pirkėjai gali labiau pasitikėti transporto priemonių istorija ir kokybe“, – sakė „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Ydinga praktika klesti
Neskaidriausios šalys – Ukraina, Latvija, Lietuva, Rumunija ir Estija.
Apgadintų ir suklastotos ridos automobilių gausa, senas transporto priemonių parkas ir reikšminga importo dalis lemia tai, kad šių šalių rinkos vertinamos kaip itin rizikingos.
„Situacija Rytų Europos naudotų automobilių rinkoje išlieka nepakitusi: už ridos klastojimą ar defektų nuslėpimą nubaudžiami vienetai, ši ydinga praktika dar ilgai neišnyks“, – teigė M. Buzelis.
Daugiausia ridos klastojimo atvejų tarp Europos šalių fiksuojama Latvijoje – 11,1 proc. ir Ukrainoje – 9,6 proc. Didžiausia apgadintų automobilių dalis – Lenkijoje (61,2 proc.) ir Slovakijoje (60,5 proc.).
Rinkos skaidrumo indeksas skaičiuojamas atsižvelgus į šiuos rodiklius: odometrų, kurių rodmenys suklastoti, procentinę dalį, suklastotų odometrų duomenų vidurkį kilometrais, apgadintų automobilių procentinę dalį, santykinę žalos sumą, importuotų naudotų automobilių procentinę dalį, vidutinį patikrintų automobilių amžių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?13
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...