- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie vairavimo kultūrą ir vairuotojų įgūdžius galima išgirsti įvairių stereotipų: esą vieni – pernelyg neatsakingi, kiti – perdėtai atsargūs. Ką liudija draudikų sukaupta transporto priemonių žalų statistika?
Remiantis „Lietuvos draudimo“ duomenimis, daugiausia eismo įvykių šiais metais buvo užfiksuota vairuotojų nuo 36 ir 45 metų amžiaus grupėje.
Šio amžiaus vairuotojai buvo susiję su 28 proc. visų bendrovėje registruotų gyventojų transporto žalų. 2023-iųjų duomenys rodo panašią situaciją – 27 proc. visų privataus transporto žalų.
Anot Artūro Juodeikio, „Lietuvos draudimo“ žalų departamento direktoriaus, aukštas šios amžiaus grupės avaringumas gali būti susijęs su tuo, kad šie vairuotojai – vieni aktyviausių ir daugiausia keliaujančių.
„Į 36–45 metų amžiaus grupę patenka nemažai aktyvaus gyvenimo būdo asmenų, taip pat jaunų tėvų, kuriems daug parankiau naudotis automobiliu nei, tarkime, viešuoju transportu. Tikėtina, kad jaunesnių amžiaus grupių gyventojai daug dažniau naudojasi viešuoju transportu ir pavėžėjų paslaugomis“, − sakė A. Juodeikis.
Saugiausiai vairuoja 18–25 ir 66–86 metų amžiaus vairuotojai. Šiemet šiose amžiaus grupėse fiksuota atitinkamai 5 ir 10 proc. visų transporto žalų.
Neseniai pradėję vairuoti žmonės dėl patirties, įgūdžių stokos būna atidesni ir atsargesni.
„Pradedantiesiems vairuotojams galioja didesni greičio ribojimai, tai iš dalies gali būti susiję su mažesniu žalų skaičiumi. Neseniai pradėję vairuoti žmonės dėl patirties ir įgūdžių stokos dažnai būna gerokai atidesni ir atsargesni kelyje“, – svarstė ekspertas.
Pasak A. Juodeikio, vairuotojų amžiaus grupė, pasižyminti didžiausiomis žalomis, yra vyresni nei 86 metų asmenys.
„Avarijų skaičius apskritai nėra labai didelis, bet žalos fiksuojamos didesnės nei kitose amžiaus grupėse. Tačiau tokio amžiaus vairuotojų nedaug“, – reziumavo specialistas.
Vieni dažniausiai į eismo įvykius patenkančių automobilių, „Lietuvos draudimo“ duomenimis, – BMW, „Toyota“ ir „Volkswagen“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau9
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...