- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vidaus reikalų ministerijos planai, kaip tramdyti etatinius erelius ir pažeidėjus keliuose, sukėlė aršias diskusijas, ar tikrai reikia grįžti prie esą sovietinių metodų – baudos balų sistemos. Tačiau šį savaitgalį vykęs tarptautinis reidas parodė, kad lietuviai ne tik nepaiso leistino greičio, bet ir toliau prie vairo sėda girti. Kas sutramdys kelių erelius bei girtas giltines prie vairo, apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su žurnalo „Auto Bild“ Lietuva“ vyriausiuoju redaktoriumi Vitoldu Miliumi.
– Laisvę atkovojusiai Lietuvai daugiau nei 30 metų. Sakoma, kad einame į Vakarus, bet keliuose – nieko panašaus, nes kultūros stinga, pažeidimų nemažėja. Kas su mumis negerai?
– Negalima teigti, kad visiškai neiname į Vakarus. Tiesiog mes kopijuojame tą elgesį keliuose iš vakariečių ne taip greitai, kaip norėtųsi. Tai, ką matėme paskutinio reido metu, mane šokiravo, kad tiek žmonių sėda prie vairo išgėrę. Kai kurie – ir gana stipriai apsvaigę.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Gal iš tiesų reikalingas tas ministerijos siūlymas grįžti prie baudos balų sistemos?
– Balų sistema yra veiksminga. Ir nebūtinai reikėtų minėti sovietų laikus, nes Vokietijoje ši balų sistema galioja ir dabar. Manau, tai tikrai drausmina vairuotojus. Aš labiau norėčiau pakalbėti apie tuos žmones, pavadinkime juos girtuokliais. O kai kuriuos reikėtų vadinti dar ir recidyvistais. Skirstyčiau juos į kelias grupes. Yra žmonės, kurie bet kokiu atveju sėda prie vairo girti, nors iš jų jau gal dešimtą kartą konfiskuotas automobilis. Ir niekas nepasikeitė. Leisiu sau grubiai pajuokauti. Pavyzdžiui, Indonezijoje leidžiamas linčo teismas. Jeigu girtas vairuotojas padarė avariją, kurios metu buvo sužaloti žmonės, tai linčo teismas įvyksta ten pat – vietoje. Policijos pareigūnai pastovi ir pažiūri. Na, Lietuvoje turbūt nebus taip, kaip ten, bet tiems žmonėms turėtų būti taikomos pačios griežčiausios nuobaudos. Nors kažin, ar yra vaistų, kurie pakeistų tokių žmonių mąstymą, sąmonę, bet galbūt ateityje galima būtų pasitelkti šiuolaikines technologijas, kad automobilis negalėtų važiuoti, jei sėda išgėręs vairuotojas. Kito kelio, kaip sutramdyti tokius pažeidėjus, nematau. Na, o antrai grupei priskirčiau tuos, kuriems gėda, kai juos pagauna pareigūnai. Tokiems reikėtų tiesiog didesnės kontrolės.
Pavyzdžiui, Indonezijoje leidžiamas linčo teismas. Jeigu girtas vairuotojas padarė avariją, kurios metu buvo sužaloti žmonės, tai linčo teismas įvyksta ten pat – vietoje.
– Na, o kalbant apie tuos jūsų pavadintus kelių recidyvistus, jie juk vis tiek nusiperka automobilį už kokius 200–300 eurų ir lekia į trasą. Gal tokius, kurie prasižengia jau ne pirmą kartą, reikėtų bausti ir laisvės atėmimu?
– Tai jau – ne automobilizmo, o daugiau socialinis, teisinis klausimas, kurį galėtų spręsti tos srities atstovai. Mano akimis, tie žmonės turėtų būti prilyginti nusikaltėliams, recidyvistams ir taikoma pati griežčiausia bausmė. Įvairiose šalyse yra įvairios praktikos. Lietuva kažkokiu būdu turėtų susitvarkyti su šia problema, nes tai nėra normalu.
– Per kraupias avarijas, kaip matome, žūsta žmonės. Gal yra gerų užsienio praktikų, kurias galėtume perimti, pritaikyti?
– Čia dvi atskiros temos. Vienas dalykas – vairavimas išgėrus arba viršytas greitis ar kitos vairuotojų klaidos. Tikrai pastaruoju metu buvo ypač daug skausmingai pasibaigusių avarijų ir visi pradėjo garsiai kalbėti, ką daryti. Bet tai nėra naujai atsiradusi problema, ne šiandien ji staiga iškilo. Tai pasekmė to, kas anksčiau nebuvo padaryta. Na, daugelis nenori, kad būtų kontroliuojami, matuojamas greitis ir pan. Tačiau turbūt tai neišvengiama. Pavyzdžiui, Austrijoje nelabai kam kyla noras viršyti leistiną greitį, o kitose Europos šalyse gali pamatyti tokių lakstančių. Tai lemia kontrolės mastas, baudų dydis, aplinkinių vairuotojų reakcija ir netolerancija pažeidėjams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka7
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...
-
Degalai per savaitę atpigo Lietuvoje ir Latvijoje, pabrango Estijoje1
Mažmeninės benzino kainos per pastarąją savaitę nukrito Lietuvoje ir Latvijoje, pakilo Estijoje, o dyzelinas pabrango Lietuvoje ir Estijoje, atpigo Latvijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdquo...