- Ričardas Šimkus / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose.
Pripažįstama, kad dabartinė tvarka yra spraga. Ja naudotis mėgsta, pavyzdžiui, sezoninius darbus atliekantys vairuotojai. Gavę laikinus leidimus tokie vairuotojai išvengdavo investicijų į transporto priemonę ir nemokėdavo kelių mokesčių.
Daugiau apie tai pasakojo Techninės apžiūros įmonių asociacijos atstovas Renaldas Gabartas.
– Kodėl nutarta pakeisti laikino leidimo dalyvauti eisme tvarką?
– Analizuojant duomenis, kaip naudojasi vienkartiniais leidimais tik atvažiuoti į techninę apžiūrą, ne dalyvauti eisme, organizuoti kažkokius bandymus ar kitaip naudotis automobiliu, paaiškėjo, kad tai yra tiesiog įstatymų spraga, kuria naudojasi žmonės, norėdami su techniškai netvarkingais automobiliais dalyvauti eisme.
– Kaip jie naudojasi ta spraga?
– Leidimas suttermeikiamas tik tam, kad važiuotum į techninę apžiūrą, jeigu praleidai terminą dėl kažkokių priežasčių, pavyzdžiui, tvarkei gedimus ir apžiūros galiojimas baigėsi, gali internetu užsisakyti tą leidimą. Jį gavęs, gali važiuoti iš deklaruotos gyvenamosios vietos į artimiausią stotį.
Viena iš versijų, kad kai kurių sunkvežimių vairuotojai, kurie turbūt atlieka tik sezoninius darbus, galbūt ūkininkai rudenį, kai reikia susivežti derlių ar pavasarį sėklas ir kažkokias trąšas nuvežti į laukus, labai trumpam laikui taip daro. Bando išvengti kelių mokesčio, kas neturi nuolatinio apkrovimo savo transportui. Vienas iš keistesnių dalykų yra tai, kad buvo automobilis, kuris 200 kartų per metus pasiėmė tą leidimą, kai pradėjo analizuoti, kas ten yra atsitikę, paaiškėjo, kad tai kažkokia šviesų problema, žibintų reguliavimo. Tai yra tikrai nesudėtingai išsprendžiama. Sveiku protu paaiškinti tokį elgesį niekaip nepavyko.
Praeitais metais Lietuvoje buvo beveik 400 tūkst. atvejų, kai žmonės išsiėmė tuos leidimus ir pusė jų nepasirodė techninėje apžiūroje.
J. Kalinsko / BNS nuotr.
– Apie 200 tūkst. žmonių?
– Taip, tai yra didžiulis kiekis. Kai techninės apžiūros įmonių vadovai pradėjo analizuoti tą situaciją, paaiškėjo, kad tų žmonių, kurie užsisako leidimą ir neatvažiuoja, automobilių istorijoje būna dviženklis skaičius didelių trūkumų. Tikėtina, kad jie iš tiesų tiesiog neinvestuoja į automobilių remontą. Tai kelia padidintą pavojų kitiems eismo dalyviams.
– Kaip atrodys nauja leidimų išdavimo tvarka?
– Iš tiesų pati tvarka nesikeičia. Esminis skirtumas yra tik tas, kad leidimus bus galima užsisakyti du kartus. Jeigu du kartus neatvažiuoji, trečią kartą negauni. Išimtis yra, jeigu atvažiuoji į techninės apžiūros stotį, bet automobilis turi pernelyg daug trūkumų, gali tikėtis, kad dar kartą užsisakysi tą leidimą. Yra dar viena išimtis, kai automobilio savininkas pasikeičia. Žmogus, nusipirkęs naujai automobilį, vėlgi turi teisę du kartus važiuoti, tam reikia, kad techninis automobilio pasas būtų išduotas naujo savininko vardu.
– Taip galima kartą per metus?
– Taip.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ką daryti, jeigu žmogui automobilio nesuremontuoja vienas servisas? Reikia keliauti iš vieno serviso į kitą ir į Techninių apžiūrių centrą galbūt tik iš ketvirto karto.
– Na, čia tokia labiau gal teorinė prielaida, kad taip galėtų būti. Kai kuriais atvejais galbūt gali ištikti tokios problemos, kad pritrūks kažkokios detalės, bet linkėčiau atidžiau planuotis savo darbus, automobilio remontą. Didelė dalis servisų sugeba įveikti problemas, bent jau dažniausiai pasitaikančias.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Atskleidė, kokiais bruožais išsiskiria BMW vairuotojai10
Mokslinis tyrimas apie BMW vairuotojus atskleidė, kokiais psichologiniais bruožais jie išsiskiria iš kitų vairuotojų. Viena savybių – didesnis neurotiškumas. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos2
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...
-
Keičiant padangas taip pat reikia žinių1
Malonia rudeniška šiluma lepinęs spalis kiek atidėjo padangų keitimo bumą, tačiau pastarąją savaitę eilės prie ratų servisų pamažu ilgėja. Artėjant žiemos sezonui, daugelis vairuotojų ima aktyviau domėtis kuo apauti savo transpor...
-
Daliai vairuotojų – sveikatos patikrų pasikeitimai8
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), peržiūrėjusi Profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose tvarką, į naują tvarkos redakciją įtraukė pakeitimus, kurie palies dalį vairuotojų dėl patikrų periodiškumo. Taip atsir...