- Gustė Valantanavičiūtė / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dar šiemet vairuotojus gali pasiekti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Susisiekimo ministerija siūlo didinti atstumą tarp važiuojančių automobilių, keisti ištisinių linijų kirtimo tvarką.
Per šiuos metus Lietuvos keliuose jau žuvo 49 žmonės.
Pagrindinės eismo tragedijų priežastys – saugaus važiavimo greičio ir saugaus atstumo nesilaikymas. Dėl to žuvo net 43 proc. žmonių.
Dar po 13 proc. gyventojų žuvo dėl nesuteiktos pirmenybės važiuoti sankryžoje ir dėl įvažiavimo į priešpriešinio eismo juostą. Dėl pėsčiųjų padarytų pažeidimų bei vairuotojų klaidų pėsčiųjų atžvilgiu atsitiko po 6 proc. eismo įvykių.
„Greičio matavimo įrenginių plėtra, policijos aktyvumas, tokių pažeidimų visuomenės pasmerkimas – visa tai dar nepasiekė dalies vairuotojų smegenų. Pasiekė tik ausis“, – teigė policijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys.
Galbūt žūčių skaičių kelyje sumažintų Susisiekimo ministerijos siūlomi KET pakeitimai? Tačiau ministras kalba nenoriai.
„Neturiu ką pakomentuoti šia tema. Kol kas vyksta tarpinstitucinės diskusijos, tarpinstitucinis derinimas su ekspertais. Jokių pasiūlymų ant stalo nėra“, – tikino susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tačiau pradinį siūlymą ministerija jau parengė. Ir juos įgyvendinti norėtų dar iki šių metų lapkričio. Pavyzdžiui, vairuotojus įpareigoti laikytis didesnio atstumo nuo priešais važiuojančio automobilio.
„Siūloma, kad būtų ne tik rekomenduojama, bet ir privaloma, kai važiuojama didesniu kaip 100 km/val. greičiu, atstumas privalėtų būti apskaičiuotas. Tai yra – ne mažiau kaip 50 metrų“, – aiškino „Regitros“ Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo paslaugų skyriaus specialistas Robertas Litvaitis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Policija idėją palaikytų, bet tobulinti esą dar yra ką.
„Vien tik uždraudimas ar sankcijos pritaikymas problemos neišspręs. Jeigu sakome, kad turi būti laikomasi saugaus atstumo, tai turi būti kontrolės priemonė: subraižytos linijos ar specialūs įrenginiai, kurie matuoja, kokiu atstumu važiuoja transporto priemonė“, – sakė policijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas.
Taip pat, jei būtų Susisiekimo ministerijos valia, atsirastų daugiau galimybių kirsti ištisinę liniją. Pavyzdžiui, jeigu kelią pastojo nepajudinama kliūtis.
Vairavimo instruktorius tikina, kad tokios situacijos yra kone kasdienybė. Tik dažnai kelią pastoja ne išvirtę medžiai, o ne vietoje pastatyti automobiliai.
Vairuotojas labai stipriai rizikuoja: galėtų pasikliauti tik pareigūno tolerancija, žmogišku požiūriu.
„Ir tada formaliai žiūrint į galiojančias taisykles per egzaminą ir ne tik, negalima kirsti tos ištisinės. Tada susiduriama su dilema: ką daryti? Ar važiuoti atbulomis, kol bus punktyrinė linija, ar dar kažkokį veiksmą atlikti“, – kalbėjo eismo ekspertas Kastytis Povilaitis.
Anot „Regitros“, dažniausiai vairuotojai su tokia problema susitvarko, bet taisykles pažeidžia.
„Kartais taip eisme nutinka. Turbūt toks eismo taisyklių pakeitimas lemtų tik tai, kad tokie vairuotojai jau nebebūtų eismo taisyklių pažeidėjai“, – akcentavo R. Litvaitis.
„Už ištisinės linijos kirtimą galima ir netekti teisės vairuoti. Vairuotojas labai stipriai rizikuoja: galėtų pasikliauti tik pareigūno tolerancija, žmogišku požiūriu“, – teigė eismo ekspertas.
Tiesa, saugaus eismo specialistas pastebi, kad taisykles kelyje vairuotojai dažnai aplenkia. Tad jei ministerija keistų KET, gyventojams pirmiausia esą teks keisti požiūrį.
Nors institucijos Susisiekimo ministerijos siūlymams kritikos turi, pokyčiams pritaria. Tačiau, kad pakeitimai bus sėkmingi, ministras nežada. O jei ir įsigalios KET pokyčiai, anot M. Skuodžio, jie gali būti visiškai kitokie nei siūlomi dabar.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuva palaiko Lenkijos idėją vykdyti Baltijos jūros policijos misiją: būtume pajėgūs
Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas palaiko Lenkijos siūlymą steigti specialias pajėgas Baltijos jūros infrastruktūrai saugoti bei sako, jog Šiaurės, Baltijos šalių bei NATO karinis laivynas būtų pajėgus tokią misij...
-
NKSC plečia tarptautinį bendradarbiavimą kibernetinių grėsmių paieškos srityje
Nacionalinio kibernetinio saugumo centras (NKSC) stiprins bendradarbiavimą kibernetinių grėsmių analizės srityje, trečiadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija. ...
-
Vilniaus rotušėje apdovanoti inovatyviausi šalies mokytojai
Sostinės rotušėje trečiadienio vakarą apdovanoti inovatyviausi šių metų Lietuvos mokytojai, pranešė Vyriausybės spaudos tarnyba. ...
-
Tiriant kabelių Baltijos jūroje pažeidimus sudaryta trijų valstybių pareigūnų tyrimo grupė
Atliekant ikiteisminį tyrimą dėl Baltijos jūros dugnu nutiestų interneto ryšio kabelių pažeidimų, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos prokuratūrų bei teisėsaugos institucijų vadovai nusprendė sudaryti Jungtinę tyrimo grupę. ...
-
Iš Lietuvos deportuojamos verslininkės: mus siunčia namo, bet mes neturime namų
Prieš penkerius metus Šiauliuose verslą įkūrusios vietnamietės Migracijos departamento sprendimu deportuojamos iš Lietuvos, nes neįdarbino lietuvių. Pusseserės pasakoja, kad turėjo verslą ir Šiauliuose, ir Vilniuje, tačiau...
-
G. Nausėda paskyrė D. Vedricką antrajai VPT vadovo kadencijai
Prezidentas Gitanas Nausėda Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) direktoriaus Darių Vedricką paskyrė dar vienai penkerių metų kadencijai. ...
-
Kalėdiniai Kauno siurprizai: ir šventinis miestelis, ir susitikimai bei pramogos
Šventinė nuotaika Kaune jau skleidžiasi, Vienybės aikštėje papuošta kalėdinė miesto eglė kviečia susitikti, pabendrauti. Šalia įsikūrė ir smaližius viliojantys kupolai. Čia bus galima susitikti ir su Seneliu Kalėda. Se...
-
Sostinės vaikų darželiuose nuo 2025 metų rugsėjo branginamas maitinimas2
Sostinės vaikų darželiuose nuo kitų metų rugsėjo 1-osios branginamas maitinimas. ...
-
Į saugotinų sąrašą įtraukta beveik 26,5 tūkst. Vilniuje esančių medžių1
Į saugotinų sąrašą įtraukta beveik 26,5 tūkst. medžių, pranešė Vilniaus miesto savivaldybė. ...
-
Vilniaus taryba nutarė skverui suteikti Mažosios Lietuvos vardą, aikštei – J. K. Glaubico
Vilniaus miesto taryba trečiadienį nutarė bevardžiam skverui sostinėje suteikti Mažosios Lietuvos pavadinimą, o aikštei – architekto Jono Kristupo Glaubico vardą. ...