- Gustė Valantanavičiūtė / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dar šiemet vairuotojus gali pasiekti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Susisiekimo ministerija siūlo didinti atstumą tarp važiuojančių automobilių, keisti ištisinių linijų kirtimo tvarką.
Per šiuos metus Lietuvos keliuose jau žuvo 49 žmonės.
Pagrindinės eismo tragedijų priežastys – saugaus važiavimo greičio ir saugaus atstumo nesilaikymas. Dėl to žuvo net 43 proc. žmonių.
Dar po 13 proc. gyventojų žuvo dėl nesuteiktos pirmenybės važiuoti sankryžoje ir dėl įvažiavimo į priešpriešinio eismo juostą. Dėl pėsčiųjų padarytų pažeidimų bei vairuotojų klaidų pėsčiųjų atžvilgiu atsitiko po 6 proc. eismo įvykių.
„Greičio matavimo įrenginių plėtra, policijos aktyvumas, tokių pažeidimų visuomenės pasmerkimas – visa tai dar nepasiekė dalies vairuotojų smegenų. Pasiekė tik ausis“, – teigė policijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys.
Galbūt žūčių skaičių kelyje sumažintų Susisiekimo ministerijos siūlomi KET pakeitimai? Tačiau ministras kalba nenoriai.
„Neturiu ką pakomentuoti šia tema. Kol kas vyksta tarpinstitucinės diskusijos, tarpinstitucinis derinimas su ekspertais. Jokių pasiūlymų ant stalo nėra“, – tikino susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tačiau pradinį siūlymą ministerija jau parengė. Ir juos įgyvendinti norėtų dar iki šių metų lapkričio. Pavyzdžiui, vairuotojus įpareigoti laikytis didesnio atstumo nuo priešais važiuojančio automobilio.
„Siūloma, kad būtų ne tik rekomenduojama, bet ir privaloma, kai važiuojama didesniu kaip 100 km/val. greičiu, atstumas privalėtų būti apskaičiuotas. Tai yra – ne mažiau kaip 50 metrų“, – aiškino „Regitros“ Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo paslaugų skyriaus specialistas Robertas Litvaitis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Policija idėją palaikytų, bet tobulinti esą dar yra ką.
„Vien tik uždraudimas ar sankcijos pritaikymas problemos neišspręs. Jeigu sakome, kad turi būti laikomasi saugaus atstumo, tai turi būti kontrolės priemonė: subraižytos linijos ar specialūs įrenginiai, kurie matuoja, kokiu atstumu važiuoja transporto priemonė“, – sakė policijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas.
Taip pat, jei būtų Susisiekimo ministerijos valia, atsirastų daugiau galimybių kirsti ištisinę liniją. Pavyzdžiui, jeigu kelią pastojo nepajudinama kliūtis.
Vairavimo instruktorius tikina, kad tokios situacijos yra kone kasdienybė. Tik dažnai kelią pastoja ne išvirtę medžiai, o ne vietoje pastatyti automobiliai.
Vairuotojas labai stipriai rizikuoja: galėtų pasikliauti tik pareigūno tolerancija, žmogišku požiūriu.
„Ir tada formaliai žiūrint į galiojančias taisykles per egzaminą ir ne tik, negalima kirsti tos ištisinės. Tada susiduriama su dilema: ką daryti? Ar važiuoti atbulomis, kol bus punktyrinė linija, ar dar kažkokį veiksmą atlikti“, – kalbėjo eismo ekspertas Kastytis Povilaitis.
Anot „Regitros“, dažniausiai vairuotojai su tokia problema susitvarko, bet taisykles pažeidžia.
„Kartais taip eisme nutinka. Turbūt toks eismo taisyklių pakeitimas lemtų tik tai, kad tokie vairuotojai jau nebebūtų eismo taisyklių pažeidėjai“, – akcentavo R. Litvaitis.
„Už ištisinės linijos kirtimą galima ir netekti teisės vairuoti. Vairuotojas labai stipriai rizikuoja: galėtų pasikliauti tik pareigūno tolerancija, žmogišku požiūriu“, – teigė eismo ekspertas.
Tiesa, saugaus eismo specialistas pastebi, kad taisykles kelyje vairuotojai dažnai aplenkia. Tad jei ministerija keistų KET, gyventojams pirmiausia esą teks keisti požiūrį.
Nors institucijos Susisiekimo ministerijos siūlymams kritikos turi, pokyčiams pritaria. Tačiau, kad pakeitimai bus sėkmingi, ministras nežada. O jei ir įsigalios KET pokyčiai, anot M. Skuodžio, jie gali būti visiškai kitokie nei siūlomi dabar.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Policija kviečia tėvus užpildyti vaikų saugumo klausimyną
Policija kviečia tėvus susipažinti su vaikų saugumo klausimynu, kuris padės didinti bendrą saugumo situaciją mokyklose. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Diasporos politikos veiksmų plane – visuotinis lietuvių kilmės asmenų surašymas
Užsienio reikalų ministerija parengė artimiausių trejų metų veiksmų planą dėl diasporos politikos, jame – dėmesys lituanistiniam švietimui, kultūrai ir nacionaliniam saugumui. ...
-
Po šaršalo dėl olimpiados nugalėtojų paskelbimo: kokia prasme buvo paviešinti tik kodus?1
Viešojoje erdvėje kilus pasipiktinimui dėl to, jog Lietuvos gamtos mokslų olimpiados nugalėtojai internete buvo paskelbti nurodant ne moksleivių pavardes, o tik dalyvių kodus, švietimo mokslo ir sporto ministrė žada aiškintis, kaip...
-
Pradedama formuoti Genocido centro tyrimų kryptis ir planus tvirtinsianti taryba2
Pradedama formuoti Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro (LGGRTC) taryba, tvirtinsianti įstaigos mokslinių tyrimų kryptis, siūlysianti strateginius veiklos planus. ...
-
Sostinėje – rudens ėjimo šventė1
Vilniuje sekmadienį vyks rudens „Ėjimo“ šventė. ...
-
Lietuvoje minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena
Lietuvoje sekmadienį minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. ...
-
Rugsėjo 29-oji Lietuvoje ir pasaulyje
Rugsėjo 29-oji, sekmadienis, 39 savaitė. ...
-
Apklausa: du iš trijų mokinių Lietuvoje norėtų, kad mokykloje būtų mokoma DI panaudojimo įgūdžių
Rugpjūčio mėnesį „Samsung Electronics Baltics“ užsakymu atliktas mokinių nuomonės tyrimas parodė, kad daugiau nei du trečdaliai apklaustųjų 14–19 m. mokinių norėtų, jog dirbtinio intelekto (DI) panaudojimo įgūdžių būtų mok...
-
Ministerijai mažinant administracinę naštą ūkininkai įspėja: kai kurie sektoriai gali nukentėti
Žemės ūkio ministerijai pateikus Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros strateginio plano keitimą, administracinės naštos žemdirbiams mažinimas tapo vienu iš ministro prioritetinių darbų, teigia žemės ūkio viceministras Vytenis Tomk...