- Rytis Laurinavičius / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspertai tikina, reikia pradėti diskusiją dėl vasarinio greičio termino pratęsimo.
Sulig lapkričio pradžia automagistralėse keičiasi ir leistinas greitis. Šiltuoju sezonu lėkę 130 km/val., dabar vairuotojai akceleratorių gali spausti tik iki 110 km/val.
Vieni vairuotojai sutiktų važiuoti didesniu greičiu, kitiems atrodo, kad greičio ribojimai įvesti ne be reikalo.
„Todėl, kad saugiau važiuoti. Saugiau. Ką tu žinai, lapai ir taip toliau ant kelio“, – kalbėjo vyras.
„Gal iki sniego ir galima būtų važiuoti“, – svarstė pašnekovas.
„Nieko prieš, tik už. Iki pirmo sniego, jeigu gera guma, kodėl ne“, – antrino jam kitas vyras.
LNK stop kadras.
„Nemanau, kad reikėtų padidinti greitį. Vis tiek šaltas sezonas, greitai jau sniegas iškris, norėtųsi, kad greitis būtų sumažintas ir važiuoti tuo greičiu, koks jis ir yra nurodytas būtent tuo sezonu“, – prieštaravo moteris.
„Visi įpratę, daug pakeitimų nieko gero neatneša. Vairuotojai ir taip tarp naujų taisyklių po to nesiorientuoja“, – įsitikinęs vyras.
„Kol robotai nepakeis mūsų, tikrai reikia mažinti greitį“, – pabrėžė vyras.
„Jeigu orai geri. Bet vėlgi, pusė Lietuvos bus gerų, pusė kitokių. Kita vertus, gali važiuoti tuo 130 km/val. ir per suplaktą sniegą, jeigu valdai“, – aiškino vyras.
„Sniego nėra, nieko nėra, kelia sausas, galima ir greičiau važiuoti“, – mano vairuotojas.
Kad žiemos Lietuvoje smarkiai keičiasi, konstatuoja ir klimatologai.
„Žiemos laikotarpis Lietuvoje yra pakitęs labiausiai. Žiemos mėnesiai – sausis, vasaris yra pašiltėję labiausiai“, – kalbėjo klimatologas Donatas Valiukas.
Anot eismo eksperto, didinti greičio nereikia, mat kelių būklė prastėja, o ir patys vairuotojai nelabai ką išloš.
„Dar turbūt prisimenate Kaunas 110–120 ir kada padidino nuo 120 iki 130, labai greitai visi matematiškai paskaičiavo. Matematiškas apskaičiavimas buvo toks: ką mes laimėjome? Kad į Kauną atvažiuosime keturiomis minutėmis anksčiau“, – pasiūlymą įvertino eismo ekspertas Artūras Pakėnas.
LNK stop kadras.
Greičio ribojimai automagistralėse nustatyti daugiau nei prieš 20 metų.
„Daliai transporto priemonių kategorijų ir taip greitis yra mažesnis. Turime gana nedidelį automagistralių kelių tinklą, visą tai įvertinę pamatėme, kad iš esmės atitinkame vidurkį. Dominuoja Europoje 130 km/val.“, – aiškino Susisiekimo ministerijos vyresnysis patarėjas Andrius Karnilavičius.
„Suprantu, kad yra daugybė vairuotojų, kurie įsivaizduoja, kad gali važiuoti 150 ir 180 km/val., kita pusė vairuotojų jaučiai nejaukiai prie 90–100. Tiesiog negalime pritaikyti taisyklių kiekvienam asmeniškai“, – pabrėžė A. Pakėnas.
Susisiekimo ministerija sako, ne kartą sulaukusi pasiūlymų autostradose keisti greitį, tačiau artimiausiu metu to daryti neplanuoja.
„Tiesiog, jeigu matome, kad kelio sąlygos leidžia, galima važiuoti greičiau, galbūt kelio ženklais būtų galima tą dalyką pareguliuoti. Bet iš tikrųjų kol kas jokių sprendimų Vyriausybės mastu nėra“, – nurodė A. Karnilavičius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Anot policijos, krašto keliuose leistino greičio nesilaikoma labiau negu automagistralėse.
„Kadangi pastaruosius metus buvo pakankama intensyvi greičio matavimo įrangos plėtra šalies keliuose, be abejo, logiškai buvo nustatyta daugiau pažeidimų, tačiau šiemet stebime tendenciją mažėti“, – teigė Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.
2021 metais nuo sausio iki rugsėjo daugiau nei 450 tūkst. vairuotojų viršijo greitį, 2022-aisiais – 40 tūkst. mažiau. Pernai tuo pačiu laikotarpiu nusižengė beveik pusė milijono vairuotojų. Šiemet skaičius gerokai mažesnis ir siekia daugiau nei 350 tūkst.
Pernai už greičio viršijimą nubausta apie 650 tūkst. vairuotojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
2024-ieji Lietuvoje bus patys šilčiausi per istoriją?
Labai tikėtina, kad šie metai Lietuvoje bus patys šilčiausi per visą instrumentinių stebėjimų šalyje istoriją, BNS nurodė Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba. ...
-
Kaune ukrainiečiams pratęsta galimybė naudotis viešuoju transportu nemokamai5
Kaune dar vieneriems metams pratęsta galimybė nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams nemokamai keliauti viešuoju transportu. ...
-
Iš Kauno pajudės per 30 Ukrainai skirtų automobilių konvojus3
Iš Kauno į Ukrainą ketvirtadienį pajudės daugiau nei 30 automobilių, skirtų prieš Rusijos agresiją kovojančios šalies kariams. ...
-
KAM Šaulių sąjungai kitąmet skirs 20,7 mln. eurų
Krašto apsaugos ministerijos (KAM) finansavimas Lietuvos šaulių sąjungai (LŠS) kitąmet didės nuo 13,6 iki 20,7 mln. eurų. Tikimasi, jog tai padės užtikrinti augančio sąjungos narių skaičiaus integraciją bei suteiks galimybę di...
-
Lietuva spindi Kalėdų šviesoje: žvilgtelėkite į nuostabiai papuoštus tautiečių namus3
Šventinis laikotarpis Lietuvoje tampa vis įspūdingesnis – švytinčios sodybos šiemet sulaukia lankytojų ne tik iš aplinkinių miestų, bet ir iš visos šalies. Vienas pirmųjų Kalėdų šviesų entuziast...
-
Prie pagrindinės Kauno eglės – lankytojų antplūdis: kalėdinės nuotaikos ir dovanų džiaugsmai5
Pasivaišinę kalėdinėmis vaišėmis kauniečiai ir miesto svečiai patraukė į Vienybės aikštę, kurioje šiemet stovi pagrindinė Kalėdų eglė. Kalbinti miestiečiai pasidalijo, ir kaip švenčia gražiausias metų &scaro...
-
Lietuva reiškia užuojautą Kazachstane sudužusio Azerbaidžano lėktuvo aukų šeimoms
Užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys Lietuvos vardu trečiadienį išreiškė užuojautą Kazachstane sudužusio Azerbaidžano oro linijų lėktuvo aukų šeimoms. ...
-
Senelis Kalėda apie šventes Kaune: šiemet elniams buvo sunku nusileisti ant stogų5
Per Kalėdas rezidenciją prie pagrindinės Kauno eglės atidaręs Senelis Kalėda atskleidė, kad po dovanų dalybų nakties dar nemiegojo, tačiau jam stebuklingą naktį pavyko aplankyti visus vaikus. Tiesa, kadangi šiemet sniego nebuvo, roges tempia...
-
Per šventes aukos paramos fondams išauga, bet aukojimas mažėja1
Besibaigiančių metų šventės Lietuvos paramos ir labdaros fondams – vienas intensyviausių laikotarpių, kai žmonės aukoja daugiau nei įprastai, tačiau aukojimo tendencijos prastėja, BNS sako šių organizacijų atstovai. ...
-
VST vadas žada keisti pareigūnų požiūrį į pažeidėjus: negali spardyti surakinto antrankiais5
Viešojo saugumo tarnybai (VST) pradėjęs vadovauti buvęs ilgametis Lietuvos policijos antiteroristinių operacijų rinktinės „Aras“ vadas Viktoras Grabauskas pabrėžia, kad padidėjus hibridinių grėsmių tikimybei, būtina stiprinti vi...