- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš pirmo žvilgsnio atsakymas būtų akivaizdus, tačiau įvertinus visą automobilio gyvavimo ciklą, nuo pirmosios suvirintos veržlės iki paskutinio nuvažiuoto kilometro, dyzelinis automobilis yra „švaresnis“ aplinkai nei elektromobilis.
Vokietijos tyrimų institutas IFO atliko studiją, skirtą įvertinti skirtingų transporto priemonių poveikį aplinkai. Tyrimo metu buvo tikrinamas „Tesla 3“ modelio, „Mercedes 220d“ dyzelinio automobilio ir „Mercedes C“ klasės modelio paliekamas anglies dvideginio pėdsakas.
Studijos rezultatai parodė, kad elektromobiliai išmeta dešimtadaliu ar net daugiau anglies dioksido nei įprasti dyzeliniai automobiliai. Vienam nuvažiuotam dyzelinio „Mercedes“ kilometrui tenka 141 gramas į aplinką išmesto anglies dvideginio – į šį rodiklį buvo įskaičiuotas ir kuro išgavimas, perdirbimas, transportavimas. „Tesla“ automobiliui teko nuo 156 iki 181 gramo anglies dvideginio.
Kodėl elektromobiliai nėra tokie „žali“? Mokslininkų skaičiavimais, pagrindinė „Tesla“ problema – labai tarši baterijų gamyba. IFO skaičiavimais, vien baterijos gamybai tenka nuo 73 iki 98 gramų anglies dvideginio vienam nuvažiuotam kilometrui, įvertinant, kad baterija veikia 10 metų, per metus nuvažiuojant apie 15 tūkst. kilometrų.
Kita priežastis – stipri Vokietijos priklausomybė nuo anglimi kūrenamų elektrinių. Nors Vokietijoje energijos gamyboje atsinaujinantys šaltiniai tampa vis svarbesni, tačiau kai nepučia vėjas ar nešviečia saulė, daug elektros pagaminama iš anglies. Būtent šis faktorius papildomai prisidėjo 83 gramais anglies dvideginio vienam „Tesla“ nuvažiuotam kilometrui.
Pasak Biodegalų asociacijos prezidento Mindaugo Palijansko, elektromobiliai dažnai yra savaime suvokiami kaip panacėja mažinant oro taršą, kai vidaus degimo varikliais varomos priemonės, ypač su dyzeliniais varikliais, laikomos taršos šaltiniais. „Pirmiausia, nereikia supriešinti dyzelinių ir elektra varomų transporto priemonių – tyrimo tikslas yra diskusijoje apie transporto įtaką aplinkai atsisakyti išankstinių nuostatų ir remtis realiais faktais ir skaičiais. Skaičiavimai parodė, kad elektromobiliai taip pat gali būti taršūs, todėl ypač svarbu skatinti ekologišką jų gamybą bei plėtoti atsinaujinančius energijos šaltinius“, – pabrėžė M. Palijanskas.
Vokietija dosniomis subsidijomis vartotojus skatina įsigyti elektromobilius. Europos Komisija elektrinius automobilius vertina kaip „nulinės emisijos transporto priemones“. Tačiau tyrimo autoriai teigia, kad transporto politikos formuotojai, užuot skatinę elektra varomų transporto priemonių industriją, verčiau sudarytų vienodas sąlygas visoms transporto rūšims konkuruoti tarpusavyje.
Remiantis „Regitros“ pateikiamais duomenimis, balandžio 1 d. Lietuvoje buvo užregistruoti 1033 elektromobiliai, 970772 dyzeliniai automobiliai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...