- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
ISM universiteto tyrėjų atliktos apklausos duomenys rodo, kad Lietuvos elektromobilių savininkams svarbiausia įkrovimo preferencija yra kaina.
Tyrime buvo gilinamasi ir į kitas vairuotojų preferencijas: įkrovimo greitį, vietą ir įkrovimo tinklo tankį.
Tyrimo duomenimis, kaina yra reikšmingiausia ir naujų, ir naudotų elektromobilių savininkams.
Pastariesiems reikšmingas pasirodė 15 euro centų kainos skirtumas už kilovatvalandę.
Antras pagal svarbą veiksnys – įkrovimo vieta.
Tiesa, skiriasi vairuotojų pasirinktos įkrovimo vietos: naujų elektromobilių savininkai dažniau renkasi įkrauti automobilį namuose arba darbo vietoje, o naudotų elektromobilių savininkai – skirtingose laisvalaikio erdvėse; parke, sporto klube ar prekybos centre.
Naujų automobilių savininkams svarbus yra ir įkovimo greitis.
Tyrime nurodoma, kad 15 minučių skirtumas jiems yra kritiškai svarbus, o skirtumas tarp 15 ir 60 minučių įkrovimo trukmės yra esminis.
Įkrovimo tinklo tankis apklaustųjų grupėms nebuvo svarbus.
Susisiekimo ministerija yra išsikėlusi ambicingą tikslą iki 2030 metų pasiekti, kad net 16 proc. viso transporto parko Lietuvoje sudarytų elektromobiliai. Šiandien jų yra vos 1 proc.
Tyrimą atliko ISM universiteto tyrėjai Paulius Jankauskas, Tomas Žilinskas ir doc. dr. Lineta Ramonienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių27
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau10
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs1
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...
-
Būsimiems vairuotojams – egzaminavimo pokyčiai2
„Regitra“ pusę metų neleis registruotis vairavimo egzaminui asmenims, per metus penkis kartus laikyti užsiregistravusiems, tačiau neatvykusiems. ...
-
Specialistų išvada: maršrutas pasiteisino6
Keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ duomenimis, nuo 2023 m. gruodžio 27-osios traukiniais tarp Vilniaus ir Rygos važiavo beveik 62 tūkst. keleivių. ...
-
Geriausių elektromobilių dešimtukas: ekspertų ir pirkėjų nuomonės – skirtingos9
Britų savaitraštis „Autocar“ sudarė 2024 m. geriausių elektromobilių dešimtuką. Jame kažkodėl nėra nė vieno Kinijos, tvindančios vis daugiau rinkų savo gaminiais, atstovo. ...
-
Elektromobilių gamintojai suprato: teks prisitaikyti prie realijų55
2025-aisiais lietuviai vis labiau jaus naujas elektromobilių rinkos tendencijas. Dar neseniai dideliais šuoliais elektrifikuoti mūsų šalies rinką žadėję jų gamintojai koreguoja ambicingus planus. Dabar potencialūs pirkėjai viliojami nuo...
-
Perspėja: 70 tūkst. vairuotojų gali turėti rimtų problemų
Sveikatos nepasitikrinus apie 70 tūkst. vairuotojų, policija specialių reidų neplanuoja, ketvirtadienį paskelbė „Regitra“. ...