- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
Tamsiausias metų laikas neišvengiamai lemia išaugusius pavojus kelyje, o tai verčia susirūpinti eismo dalyvių saugumu. Esminiu žingsniu pėstieji laiko atšvaitų įsigijimą, vairuotojai – žieminių padangų keitimą, tačiau neretai pamiršta pasirūpinti svarbiausiu elementu – savo rega.
Iššūkiai tyko kiekviename kilometre
Tamsiausias metų laikas, trumpėjančios dienos daugelio žmonių įvardijamos kaip emociškai sudėtingas laikotarpis. Niūrus dangus ir saulės trūkumas sukelia slogią nuotaiką. Vis tik tai – ne vienintelis iššūkis: šis sezonas tampa tikru minų lauku visiems eismo dalyviams, o ypač – vairuotojams.
„Automobilius vairuojantiems asmenims labai svarbu gerai matyti ir orientuotis aplinkoje. Deja, šviesią vasarą pakeičia trumpos, niūrios ir ūkanotos rudens bei žiemos dienos. Didesnę paros dalį gaubia tamsa, prie kurios daliai vairuotojų reikia priprasti iš naujo. Be to, ji žymiai pablogina eismo dalyvių, kelio ženklų, eismo juostų ir kitų kliūčių matomumą“, – pasakoja optikos salonų tinklo „Fielmann“ optometrijos vadovė Reda Pincevičienė.
„Fielmann“ nuotr.
Nepadeda ir kiti tamsiojo laikotarpio „svečiai“ – lietus, sniegas ar rūkas. Jam tvyrant tampa sunku įvertinti atstumus iki tam tikrų objektų, kitų transporto priemonių greitį ir net nuspėti, jos stovi ar juda. Tuo tarpu lyjant vairuotojai turi „kovoti“ ne tik su akinančiomis priešais važiuojančių automobilių šviesomis, bet ir su šviesos atspindžiais nuo vandens.
Dažnai pamirštame pasirūpinti svarbiausiu dalyku
Šie sunkumai vairuotojus užklumpa kasmet. Dauguma jų žino, kad, artėjant lapkričiui, vasarines padangas reiks pakeisti į žiemines ir tokiu būdu pasirūpinti savo ir aplinkinių saugumu. Deja, dažnai pamirštame, kad dar svarbiau yra pasirūpinti savo sveikata.
„Akys, lygiai taip pat kaip ir padangos, yra atsakingos už saugų eismą. Tiesa, jos yra netgi svarbesnės, tačiau dažnai rūpinamės visais, tik ne savimi. Tuo tarpu mums rūpi kiekvieno saugumas – tiek vairuotojų, tiek kitų eismų dalyvių, tad raginame į regą nenumoti ranka“, – kviečia „Fielmann“ optometrijos vadovė R. Pincevičienė.
„Fielmann“ nuotr.
Raiškaus matymo reikšmė akcentuojama ne be reikalo – ji tiesiogiai susijusi su vairuotojo reakcija. Kuo jis geriau įžvelgia tai, kas vyksta toli priekyje, tuo anksčiau ir greičiau gali sureaguoti į esamą situaciją bei priimti sprendimą, kaip reiktų elgtis jai kintant.
Gerai matantis vairuotojas išlošia laiko, per kurį gali tinkamai pasiruošti įvairiems eismo scenarijams. Tai ypač aktualu lapkritį ir artėjant žiemai, kai eismo sąlygos – tikrai pavojingos.
Priešingas scenarijus būna tuomet, kai vairuotojas mato prastai. Kai kurie regos sutrikimai kelia diskomfortą ir veikia kaip dirgikliai, tad automobilį vairuojančiam žmogui tampa sunkiau susikaupti ir sutelkti dėmesį į tai, kas vyksta kelyje. Vairuotojo koncentracija sutrinka ir tais atvejais, kai jis prastai mato objektus, spalvas, kontūrus, esant sutrikimams, kurie sukelia ašarojimą, dvejinimąsi akyse ar ratilų aplink matomus objektus susidarymą.
Mums rūpi kiekvienas: regą pasitikrinkite nemokamai
Akivaizdu, kad regos sutrikimai – labai pavojingi tiek patiems vairuotojams, tiek kitiems eismo dalyviams. Pastebėjus šiuos ar kitus nemalonius požymius, būtina pasitikrinti akis. Galbūt jums reikalinga tik akių mankšta, drėkinimas, gal jau reikia korekcinių akinių ar kontaktinių lęšių, o gal reikalinga keistis esamus.
Deja, ne visi vairuotojai supranta, kaip svarbu gerai matyti. Kartais jie gaili laiko, pinigų ar pervertina savo galimybes, nors iš tiesų akis reikia tikrinti bent kartą per metus. „Fielmann“ rūpi kiekvienas, tad jie kviečia nepralenkti jų optikos – čia jūsų regą patikrins, įvertins ir pakonsultuos visiškai nemokamai.
„Fielmann“ nuotr.
„Mūsų optikose pirma regos patikra suaugusiems teikiama nemokamai. Tai visai nepriklauso nuo to, ar pirksite akinius, ar ne“, – patikina „Fielmann“ optometrijos vadovė R. Pincevičienė.
Modernia optometrine įranga specialistai patikrins regos aštrumą, atliks testus regos korekcijai nustatyti, vertins matymo funkcijas, stereomatymą, akomodacijos rezervus bei suteiks konsultaciją dėl akinių lęšių pasirinkimo. Ilgametę patirtį sukaupę specialistai patars, kokie rėmeliai jums geriausiai tiktų.
„Taigi, vienu vizitu gali labai daug išlošti, o svarbiausia – garantuoti savo ir kitų saugumą. Kviečiame visus tuo susirūpinti, nes jei vairuodami matote prastai, sukeliate pavojų ir sau, ir visiems aplinkiniams“, – tikina R. Pincevičienė.
Sprendimas saugumui kelyje: prie aplinkos šviesos prisitaikantys akiniai
Ne tik trumpos, niūrios ir ūkanotos rudens dienos, bet ir karts nuo karto pasirodanti, gerokai arčiau horizonto esanti saulė apsunkina vairuotojų matymą kelyje. Ryški saulės šviesa neretai iškreipia vaizdą kelyje, sukelia optines iliuzijas, o jos atspindžiai nuo galinio vaizdo veidrodėlių, kitų automobilių bei pastatų įtakoja vairuotojų netinkamų sprendimų priėmimą.
„Fielmann“ nuotr.
Sparčiai tobulėjant optikos technologijoms, mokslininkai sukūrė specializuotus fotochrominius Transitions Xtractive lęšius vairuotojams, kurie, priešingai nuo savo pirmtakų, tamsėja net ir automobilyje bei turi papildomą poliarizacinę dangą. Jos privalumas tas, kad yra eliminuojami aplinkos atspindžiai, dėl ko padidėja matymo ryškumas, matomi kontrastingi, natūralių spalvų vaizdai.
Taigi, jų nereikia nusiimti visos kelionės metu – su Transitions akiniais komfortiškai matomas kelias net ir vakarėjant ar, netikėtai įvažiavus į tunelį, o pasislėpus saulei, jie tampa skaidriais korekciniais akiniais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...
-
Degalai per savaitę atpigo Lietuvoje ir Latvijoje, pabrango Estijoje1
Mažmeninės benzino kainos per pastarąją savaitę nukrito Lietuvoje ir Latvijoje, pakilo Estijoje, o dyzelinas pabrango Lietuvoje ir Estijoje, atpigo Latvijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdquo...
-
Žvyrkelių ir dulkių sumažės5
Susisiekimo ministerija pritarė naujai AB „Via Lietuva“ parengtai ir patvirtintai valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programai. Ją sudaro beveik 750 km žvyrkelių, bendra vertė – 425 mln. eurų. ...