- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
-
Tamsusis metų laikas – lyg minų laukas vairuotojams: kaip pasirūpinti savo ir kitų saugumu?
Tamsiausias metų laikas neišvengiamai lemia išaugusius pavojus kelyje, o tai verčia susirūpinti eismo dalyvių saugumu. Esminiu žingsniu pėstieji laiko atšvaitų įsigijimą, vairuotojai – žieminių padangų keitimą, tačiau neretai pamiršta pasirūpinti svarbiausiu elementu – savo rega.
Iššūkiai tyko kiekviename kilometre
Tamsiausias metų laikas, trumpėjančios dienos daugelio žmonių įvardijamos kaip emociškai sudėtingas laikotarpis. Niūrus dangus ir saulės trūkumas sukelia slogią nuotaiką. Vis tik tai – ne vienintelis iššūkis: šis sezonas tampa tikru minų lauku visiems eismo dalyviams, o ypač – vairuotojams.
„Automobilius vairuojantiems asmenims labai svarbu gerai matyti ir orientuotis aplinkoje. Deja, šviesią vasarą pakeičia trumpos, niūrios ir ūkanotos rudens bei žiemos dienos. Didesnę paros dalį gaubia tamsa, prie kurios daliai vairuotojų reikia priprasti iš naujo. Be to, ji žymiai pablogina eismo dalyvių, kelio ženklų, eismo juostų ir kitų kliūčių matomumą“, – pasakoja optikos salonų tinklo „Fielmann“ optometrijos vadovė Reda Pincevičienė.
„Fielmann“ nuotr.
Nepadeda ir kiti tamsiojo laikotarpio „svečiai“ – lietus, sniegas ar rūkas. Jam tvyrant tampa sunku įvertinti atstumus iki tam tikrų objektų, kitų transporto priemonių greitį ir net nuspėti, jos stovi ar juda. Tuo tarpu lyjant vairuotojai turi „kovoti“ ne tik su akinančiomis priešais važiuojančių automobilių šviesomis, bet ir su šviesos atspindžiais nuo vandens.
Dažnai pamirštame pasirūpinti svarbiausiu dalyku
Šie sunkumai vairuotojus užklumpa kasmet. Dauguma jų žino, kad, artėjant lapkričiui, vasarines padangas reiks pakeisti į žiemines ir tokiu būdu pasirūpinti savo ir aplinkinių saugumu. Deja, dažnai pamirštame, kad dar svarbiau yra pasirūpinti savo sveikata.
„Akys, lygiai taip pat kaip ir padangos, yra atsakingos už saugų eismą. Tiesa, jos yra netgi svarbesnės, tačiau dažnai rūpinamės visais, tik ne savimi. Tuo tarpu mums rūpi kiekvieno saugumas – tiek vairuotojų, tiek kitų eismų dalyvių, tad raginame į regą nenumoti ranka“, – kviečia „Fielmann“ optometrijos vadovė R. Pincevičienė.
„Fielmann“ nuotr.
Raiškaus matymo reikšmė akcentuojama ne be reikalo – ji tiesiogiai susijusi su vairuotojo reakcija. Kuo jis geriau įžvelgia tai, kas vyksta toli priekyje, tuo anksčiau ir greičiau gali sureaguoti į esamą situaciją bei priimti sprendimą, kaip reiktų elgtis jai kintant.
Gerai matantis vairuotojas išlošia laiko, per kurį gali tinkamai pasiruošti įvairiems eismo scenarijams. Tai ypač aktualu lapkritį ir artėjant žiemai, kai eismo sąlygos – tikrai pavojingos.
Priešingas scenarijus būna tuomet, kai vairuotojas mato prastai. Kai kurie regos sutrikimai kelia diskomfortą ir veikia kaip dirgikliai, tad automobilį vairuojančiam žmogui tampa sunkiau susikaupti ir sutelkti dėmesį į tai, kas vyksta kelyje. Vairuotojo koncentracija sutrinka ir tais atvejais, kai jis prastai mato objektus, spalvas, kontūrus, esant sutrikimams, kurie sukelia ašarojimą, dvejinimąsi akyse ar ratilų aplink matomus objektus susidarymą.
Mums rūpi kiekvienas: regą pasitikrinkite nemokamai
Akivaizdu, kad regos sutrikimai – labai pavojingi tiek patiems vairuotojams, tiek kitiems eismo dalyviams. Pastebėjus šiuos ar kitus nemalonius požymius, būtina pasitikrinti akis. Galbūt jums reikalinga tik akių mankšta, drėkinimas, gal jau reikia korekcinių akinių ar kontaktinių lęšių, o gal reikalinga keistis esamus.
Deja, ne visi vairuotojai supranta, kaip svarbu gerai matyti. Kartais jie gaili laiko, pinigų ar pervertina savo galimybes, nors iš tiesų akis reikia tikrinti bent kartą per metus. „Fielmann“ rūpi kiekvienas, tad jie kviečia nepralenkti jų optikos – čia jūsų regą patikrins, įvertins ir pakonsultuos visiškai nemokamai.
„Fielmann“ nuotr.
„Mūsų optikose pirma regos patikra suaugusiems teikiama nemokamai. Tai visai nepriklauso nuo to, ar pirksite akinius, ar ne“, – patikina „Fielmann“ optometrijos vadovė R. Pincevičienė.
Modernia optometrine įranga specialistai patikrins regos aštrumą, atliks testus regos korekcijai nustatyti, vertins matymo funkcijas, stereomatymą, akomodacijos rezervus bei suteiks konsultaciją dėl akinių lęšių pasirinkimo. Ilgametę patirtį sukaupę specialistai patars, kokie rėmeliai jums geriausiai tiktų.
„Taigi, vienu vizitu gali labai daug išlošti, o svarbiausia – garantuoti savo ir kitų saugumą. Kviečiame visus tuo susirūpinti, nes jei vairuodami matote prastai, sukeliate pavojų ir sau, ir visiems aplinkiniams“, – tikina R. Pincevičienė.
Sprendimas saugumui kelyje: prie aplinkos šviesos prisitaikantys akiniai
Ne tik trumpos, niūrios ir ūkanotos rudens dienos, bet ir karts nuo karto pasirodanti, gerokai arčiau horizonto esanti saulė apsunkina vairuotojų matymą kelyje. Ryški saulės šviesa neretai iškreipia vaizdą kelyje, sukelia optines iliuzijas, o jos atspindžiai nuo galinio vaizdo veidrodėlių, kitų automobilių bei pastatų įtakoja vairuotojų netinkamų sprendimų priėmimą.
„Fielmann“ nuotr.
Sparčiai tobulėjant optikos technologijoms, mokslininkai sukūrė specializuotus fotochrominius Transitions Xtractive lęšius vairuotojams, kurie, priešingai nuo savo pirmtakų, tamsėja net ir automobilyje bei turi papildomą poliarizacinę dangą. Jos privalumas tas, kad yra eliminuojami aplinkos atspindžiai, dėl ko padidėja matymo ryškumas, matomi kontrastingi, natūralių spalvų vaizdai.
Taigi, jų nereikia nusiimti visos kelionės metu – su Transitions akiniais komfortiškai matomas kelias net ir vakarėjant ar, netikėtai įvažiavus į tunelį, o pasislėpus saulei, jie tampa skaidriais korekciniais akiniais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...