- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pareigūnai pastebi, kad pastaruoju metu nemažėja vairuotojų, kurie prie vairo užsiima pašaliniais dalykais. Pasitaiko tokių, kurie skuta barzdą, dažosi, valgo ar rūko. Būna tokių, kurie, važiuodami 90 km/val. greičiu, bando nusivilkti striukę. Tai veiksmai, kurie neturėtų būti daromi prie vairo. Vyriausybė Seimui pateikė Administracinio nusižengimo kodekso pataisas, kurios numato beveik dvigubai didesnes baudas už pašalinę veiklą prie vairo.
LNK kalbino Vilniaus kelių policijos būrio vadą Ernestą Liepinį apie fiksuojamus pažeidimus ir avarijų dažniausias priežastis.
– Daug įvykių būna, kai nepastebi. Būna, kai naudojasi telefonu ir rašant žinutę nutinka eismo įvykis.
– Telefonas yra viena iš pagrindinių priežasčių?
– Taip. Būna situacijų, kai mamos dažnai mažamečius vaikus veža ant galinės sėdynės kėdutėse, jei vaikas kažko prašo ar verkia, jos atsisuka, tuo metu kažkiek kartu pasuka vairą ir nuvažiuoja nuo kelio, atsitrenkia į bortelius, kelio stulpelius.
– Kiek telefonai duoda įtakos eismo saugumui. Kitas galbūt galvoja, kad stovint kamštyje galima pasitikrinti paštą, parašyti žinutę.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Pastebiu, kad tik žmonės sustoja prie šviesoforo ar kamštyje, visi kimba į telefonus. Visų galvos nuleistos. Dėl to, manau, ir kamščiai prasideda, nes jie stabdo visą eismą. Važiuojant gali dar blogiau atsitikti.
– Neseniai teko jūsų kolegoms forminti avariją, kuri įvyko dėl naminio gyvūno.
– Moteris vežė narvelyje katiną ir turbūt buvo jį blogai uždariusi, katinas išlipo iš jo ir palindo po moters kojomis prie pedalų. Ji, bijodama spausti juos, kad nesuspaustų katino, priešais šviesoforą suko vairą nestabdydama ir nuvažiavo nuo kelio, atsitrenkė į stulpą.
– Kokios būna vairuotojų reakcijos po eismo įvykių? Ar jie pripažįsta, ar bando neigti?
– Kiek esu susidūręs, žmonės pripažįsta. Atsisukinėjimai į galines sėdynes, nežiūrint į kelią, gali sukelti skaudžių padarinių. Vis tiek dėmesys atitraukiamas nuo kelio.
– Įvyksta avarijos, sudaužyti automobiliai, suvažiuoja ir ugniagesiai, medikai, policija, kaip tokiu atveju elgiasi kiti vairuotojai?
– Dažniausiai pastebiu, kad jie filmuoja įvykį – avariją arba stovinčius pareigūnus, jei vyksta reidas. Jie filmuoja, užsižiūri ir atsitrenkia į priešais pristabdžiusius automobilius.
– Kalbant apie menkesnius dėmesio nukreipimus esant prie vairo – gurkšnis vandens, prisidegti cigaretę, jūsų nuomone, ar tai irgi blaško vairuotojų dėmesį, ar tai galima toleruoti?
– Kava, vanduo nėra didžiulė problema. Su cigaretėmis gali būti problemų, nes byrantys pelenai gali atitraukti dėmesį. Būna atvejų, kai vairuotojas persirengia, vieną ranką lengviau ištraukti, o kitą – sunkiau, užstringa ranka. Tada net bėgių negali perjungti.
– Kokie dažniausi chuliganiško vairavimo atvejai?
– Dažniausiai važiuoja kur yra kelios eismo juostos, rikiuojasi be posūkių, didelis greitis, greitai keičia eismo juostas, sudaro avarinių situacijų, lenkia per sankryžas, ištisines eismo juostas.
– Ar pasitaiko atvejų, kai vairuotojas bando paauklėti kitą?
– Būna. Vėliau stovi abu su sudaužytais automobiliais, nes vienas lenda iš priekio, nori paauklėti, staigiai stabdo, tada kitas atsitrenkia, prasideda konfliktai, turime raminti.
– Netgi mušasi?
– Taip, būna.
– Teko fiksuoti tokių atvejų?
– Buvę, tačiau kol mes atvažiavome, jie jau buvo aprimę po kovos.
Pranešama, kad baudos griežtės ir tiems, kurie prie vairo sėda pakartotinai neblaivūs. Jiems numatoma galimybė atimti vairuotojo pažymėjimą net iki septynerių metų, baudos griežtės ir vairuotojams chuliganams, tokiu atveju Administracinių nusižengimų kodeksas numatys netgi galimybę konfiskuoti automobilį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...
-
Aktualu vairuotojams: įsidėmėkite šią datą, nes įsigalioja draudimas3
Nuo sekmadienio įsigalioja draudimas vairuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. ...
-
Klastočių perliukai: minia savininkų ir stebuklingas atjaunėjimas
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimti...
-
Ateityje į gintarinį pajūrį – ant magnetinės pagalvės9
Skraidantys automobiliai, bateriniai ir magnetinės levitacijos traukiniai – tai ne fantastinio filmo scenarijus, o jau netolimoje ateityje Lietuvą pasieksiančios inovacijos. ...
-
Rinkos pulsas: spalis – permainingas
Spalio mėnesį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) bendrasis registravimas ūgtelėjo iš viso 28,1 proc. – iki 3 045 vnt. Rinkos lyderė – „Škoda“. ...
-
Parlamentas linkęs įvesti praktinį egzaminą mopedų vairuotojams, prie vairo galėtų sėsti nuo 16 metų
Seimas po svarstymo pritarė, kad AM kategorijos transportą – mopedus ir lengvuosius keturračius – vairuoti galėtų mažiausiai 16 metų amžiaus žmonės, išlaikę praktinį egzaminą. ...
-
Spalvinga senolio istorija: pakerėjęs Ameriką atsidūrė Lietuvoje2
Jei automobilių gamintojai ieškotų ilgaamžiškumo recepto, jie tai rastų „Plymouth“ modelio istorijoje. Vienas įspūdingiausių amerikietiškosios „Chrysler“ korporacijos flagmanų savo pėdsaką paliko ir Lietuv...
-
Nuo gruodžio – KET pakeitimai: viskas, ką reikia žinoti5
Nuo gruodžio 1 dienos šalies keliuose įsigalioja nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai ir kelio ženklai, trečiadienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Autonominis autobusas sostinės gatvėmis riedės ir šeštadieniais
Dėl gausaus būrio vilniečių, norinčių išbandyti keliones miesto gatvėmis autonominiu autobusu, jis papildomai važiuos dar vieną savaitės dieną, pranešė Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. ...
-
„Regitra“ paskaičiavo, kuriose savivaldybėse daugiausiai įregistruota elektromobilių
Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, Ignalinos ir Joniškio rajonų savivaldybėse, skelbia ...