- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Marius Skuodis
-
Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra: ministerija pristatė specialų žemėlapį
-
Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra: ministerija pristatė specialų žemėlapį
-
Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra: ministerija pristatė specialų žemėlapį
-
Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra: ministerija pristatė specialų žemėlapį
-
Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra: ministerija pristatė specialų žemėlapį
-
Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra: ministerija pristatė specialų žemėlapį
-
Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra: ministerija pristatė specialų žemėlapį
-
Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra: ministerija pristatė specialų žemėlapį
-
Elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra: ministerija pristatė specialų žemėlapį
Siekdama tolygiai ir koordinuotai plėtoti elektromobilių įkrovimo prieigų tinklą, Susisiekimo ministerija kuria ir pristato esamos viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros ir jos plėtros iki 2030 m. žemėlapį, kuris bus nuolat atnaujinamas. Jis svarbus viešajam sektoriui, savivaldybėms ir viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatoriams, taip pat bus naudingas elektromobilių naudotojams. Žemėlapį savivaldybių atstovams, operatoriams ir galimiems vystytojams ministerijoje trečiadienį pristatė susisiekimo ministras Marius Skuodis, teigiama Susisiekimo ministerijos pranešime.
„Naująjį žemėlapį kviečiu naudoti kaip kelrodį, kuris leis planuoti ir užtikrinti tokią elektromobilių įkrovimo prieigų infrastruktūros plėtrą ir tinklą, kuris atitiks vis didėjančius šalies bei gyventojų poreikius, leis patogiai keliauti elektrinėmis transporto priemonėmis miestuose ir visoje Lietuvoje. Kviečiame ir raginame operatorius aktyviai investuoti ir plėtoti elektromobilių įkrovimo tinklą Lietuvoje“, – sako susisiekimo ministras M. Skuodis.
Šiuo metu žemėlapyje pateikiama informacija apie esamas ir planuojamas viešąsias elektromobilių įkrovimo prieigas prie valstybinės reikšmės kelių ir šalies savivaldybėse. Nuolat atnaujinama žemėlapio informacija bus naudinga ir aktuali viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatoriams ir savivaldybėms. Viešajam sektoriui tai leis sekti ir koordinuoti esamos įkrovimo infrastruktūros planavimą ir plėtros eigą.
Plėtros planus rodo prie svarbiausių magistralinių kelių, priklausančių transeuropiniam transporto tinklui TEN-T, žemėlapyje pažymėti ruožai, kuriuose kas 60 km numatoma plėtoti viešąją elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą.
Didelę dalį žemėlapio informacijos sudaro savivaldybių duomenys apie jų vietinės reikšmės keliuose jau esamą ir iki 2030 m. planuojamą įrengti viešąją elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą. Plėtros planus yra parengusios visos šalies savivaldybės, iš viso numatomas daugiau kaip 5000 prieigų poreikis. Planai buvo rengiami konsultuojantis su energijos skirstymo operatoriumi ir derinami su Susisiekimo ministerija, kad infrastruktūros plėtra vyktų pagal elektromobilių skaičiaus augimą ir būtų pakankama visos šalies mastu.
Marius Skuodis. Susisiekimo ministerijos nuotr.
Viešąją elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą savivaldybės yra suplanavusios šalia tankaus apgyvendinimo vietų, prekybos, poilsio ir laisvalaikio centrų, sveikatos, mokymo įstaigų ir kt. Didžiuosiuose Lietuvos miestuose numatomos viešosios įprastos ir vidutinės galios įkrovimo prieigos šalia daugiabučių gyvenamųjų namų. Didžiausia viešosios infrastruktūros plėtra planuojama Vilniuje, Klaipėdoje ir Kaune.
Potencialūs operatoriai jau dabar kviečiami kurti ir plėsti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą šalia valstybinės reikšmės kelių ir savivaldybėse. Plėtra planuojama trimis etapais – privačių operatorių iniciatyva be valstybes pagalbos, privačių operatorių ir savivaldybių iniciatyva su valstybės pagalba ir infrastruktūros įrengimas kitose vietose, kuriose jos trūksta, valstybės arba savivaldybių iniciatyva.
Naujasis žemėlapis kuriamas atsižvelgiant į Alternatyviųjų degalų įstatyme numatytą elektromobilių įkrovimo prieigų plėtrą – iki 2025 m. Lietuvoje planuojama įrengti 1200, o iki 2030 m. – 6 tūkst. viešų ir pusiau viešų prieigų. Šiuo metu šalyje įrengta apie 600 viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų.
Vis didėjantį įkrovimo prieigų poreikį rodo spartus elektromobilių skaičiaus augimas – šių metų balandžio 1 d. šalyje jų buvo užregistruota 9240. Greičiau nei per pustrečių metų, nuo 2020 m. sausio 1 d., jų padaugėjo beveik 4 kartus. Skaičiuojama, kad iki 2025 m. jų skaičius turėtų išaugti iki 50 tūkst., o iki 2030 m. – iki 240 tūkst.
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai kurti ir plėtoti iš 2021–2027 m. Europos Sąjungos investicijų programos numatoma skirti apie 16 mln. eurų, 2022–2026 m. planuojamos apie 61,5 mln. eurų investicijos pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonę (RRF). Be to, siekiant kuo spartesnės įkrovimo stotelių plėtros, taip pat bus galima pasinaudoti ir kuriamo darnaus judumo fondo teikiamais finansiniais produktais – paskolomis ar garantijomis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...