- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams persėsti nuo taršių į mažiau taršius automobilius, tačiau taip pat svarbu įvertinti ir siūlomų pokyčių socialines pasekmes, teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Mano asmenine nuomone, yra labai svarbūs socialiniai aspektai. Aš nesutinku su kai kurių ekspertų pasakymu, kad žmonės renkasi taršesnes transporto priemones iš įpročio. Man atrodo, kad kiekvienas iš mūsų norėtų važinėti naujesniu automobiliu, kuris mažiau terš ir taip toliau. Bet ne visi mes galime tokį automobilį įpirkti“, – ketvirtadienį Žinių radijui sakė M. Skuodis.
Jis pripažino kol kas neturintis atsakymo, kaip reikėtų suderinti paskatų ir socialinius aspektus, tačiau pabrėžė, kad dėl to reikia diskutuoti toliau.
„Diskusijos yra gerai, jos yra pribrendusios, jos vyko, vyksta ir vyks. Galutinis (mokesčio – BNS) modelis, koks bus Vyriausybei pristatytas, matysime. (....) Aš tikrai nepritarčiau kažkokiam kardinaliam sprendimui, kuris labai neigiamai paveiktų daugelį žmonių čia ir dabar“, – teigė ministras.
Aplinkos apsaugos ministras Simonas Gentvilas šią savaitę pareiškė, kad svarstoma keisti automobilių taršos mokesčio modelį ir jį rinkti kasmet. Šiuo metu mokestis yra vienkartinis ir sumokamas automobilio registravimo metu.
Registracijos mokestis mokamas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija 130 gramų kilometrui. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13 iki 510 eurų.
Taršių automobilių mokestis Lietuvoje galioja nuo 2020 metų liepos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“2
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...