- LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Balandžio 1 d. keičiasi automobilių numerio ženklų sudarymo tvarka. Nuo šiol taksi ir istoriniai numeriai bus baltos spalvos. Taip pat mažinama finansinė bei administracinė našta tiems, kurie pametė vieną iš numerio ženklų plokštelių, praneša „Regitra“.
Specialieji numerio ženklai bus baltos spalvos
Šiuo metu taksi numerio ženklų plokštelės yra geltonos, istorinių transporto priemonių – rudos spalvos. Įsigaliojus naujoms taisyklėms jų spalvos bus pakeistos į baltą.
Taip pat istoriniuose numeriuose atsisakoma pirmųjų 2 skaičių, turėjusių nurodyti automobilio pagaminimo metus. Nuo šiol jie bus parinkti atsitiktine tvarka. „Regitros“ teigimu, toks sprendimas priimtas remiantis pasauline praktika, kadangi kilmės dokumentuose dažniausiai naudojami modelio metai, o ne automobilio pagaminimo, taigi, skelbiami duomenys gali būti klaidingi.
Pokyčiai laukia ir elektromobilių, kurie iki šiol buvo ženklinami su priekyje esančiu EV raidžių deriniu. Atsižvelgiant į didėjantį šių automobilių skaičių bei poreikį plėsti numerio ženklų derinių kombinacijas, nuo balandžio bus naudojama tik E raidė ir bet kuri kita abėcėlės tvarka einanti raidė. Tokiais išskirtiniais numeriais bus žymimi ir hibridiniai automobiliai įkraunami iš išorės.
Pametus numerio ženklą nebereikės perregistruoti automobilio
Iki šiol pametus bent vieną numerio ženklo plokštelę reikėdavo perregistruoti automobilį, tačiau netrukus to daryti nebereikės. Netekus vienos iš dviejų numerio plokštelių vieną kartą bus išduodamas jos dublikatas.
Pastebėjus, jog numerio ženklo plokštelės netekę klientai patiria nepatogumų bei turi sugaišti nemažai laiko perregistruojant automobilį ir keičiant jo dokumentus, buvo nutarta šią procedūrą supaprastinti. Ši naujovė bus naudinga daugeliui transporto priemonių turėtojų. Svarbiausia, jog tai leis sutaupyti, nes nebereikės mokėti už pakartotinę registraciją bei abiejų numerio ženklų plokštelių gamybą. Taip pat bus išvengta papildomos administracinės naštos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...