Klaipėdos fotogalerijoje – jaunosios fotografės kelionių įspūdžiai

Trečiadienį Klaipėdos fotografijos galerijoje atidaryta Ievos Rutės fotografijų paroda „Ten, tarp ir niekur“.

Lietuvos fotomenininkų sąjungos fotografijos konkurso „Debiutas“ (2010) laureatė I.Rutė uostamiestyje pristatė savo kelionių fotodienoraščių ištraukas ir vernisažo svečius vaišino arbata iš Kinijos.

„Žvelgiant į I.Rutės nuotraukas, pabėgti nuo minties, jog tai kelionių fotografijos, ko gero, neįmanoma, – dalijosi įspūdžiais menotyrininkė Ieva Mazūraitė-Novickienė. – Darbus vienijantys motyvai – kalnų ir slėnių vaizdai, praeiviai ir jų apdarai, kur ne kur pasirodantys užrašai – leidžia suvokti, jog autorės keliauta ir kad mes žvalgomės po jos kelionių fotodienoraščių ištraukas. Pastabesni atpažins Tibetą, šventas vietas ir šventyklas, tenykščius žmones ar jų šventes. Tačiau kaip turistinės fotografijos jos pernelyg išblukusios, dėmėtos, peršviestos, neryškios ir nekokybiškos, sakytumei, nevykusios ir netinkamos užpildyti asmeninių prisiminimų albumo puslapius. Ne daug ką tegali pasakyti ir apie objektus, kurie įamžinti šiose nuotraukose. Net jei tai ir svarbus turistinės traukos objektas, kaip antai Himalajų kalnai, neretai juos sunkiai beatpažinsi. Todėl priskirti šioms fotografijoms tik kelionių reprezentavimo funkciją būtų neapdairu. I.Rutės nuotraukas drįsčiau pavadinti asketiškomis fotografijomis. Jose atsisakoma visko, kas primintų išoriškai efektingą, ryškų ir kokybišką, tačiau nebylų atvaizdą, ir siekiama sprendimo, atskleidžiančio autorės grynąjį, apnuogintą santykį su patyrimu, kurį fiksuoja fotografija. Eidama ne formalaus fotografinio realizmo link, o vaizdo gilumo, daugiasluoksniškumo kryptim, fotografė savo darbus priartina prie kontempliatyvios tapybos akvarele. Dėka susidubliavusių kadrų nuotraukose kalnai ir slėniai tarsi virpa, išsilieja, peizažai praranda savo konkretumą. Intensyvias ir net kontrastingas spalvas slopina stipri dominuojanti šviesa, išryškinanti tik kadro centrą tarsi menamo veiksmo sceną. Keistą sapno ar blausaus prisiminimo įspūdį sustiprina visų fotografijų pakraščius gaubianti laipsniškai intensyvėjanti juoduma. Taip nuotraukos turinys neišblaškomas detalėse, o žiūrovo dėmesys telkiamas į šviesos dėme akcentuojamą meditatyvią erdvę. I.Rutė prisiekusi keliautoja, tačiau kaip fotografuoja, taip ir keliauja ji neįprastai. Ji – ne turistė-vartotoja, o šiuolaikinė nomadė, neužsibūnanti vienoje vietoje ilgai, tačiau atvykusi į kitą šalį, jos kultūrą išgyvena, pažįsta ir pajaučia taip, jog patampa sava tarp svetimų. Ir jai padeda ne tik kalbų mokėjimas, bet prigimtinis atvirumas ir nuoširdus santykis su aplinka. Matyt, dėl šios priežasties jos fotografijose atsispindi ne lengvabūdiškas pasivaikščiojimas po svečias šalis, o noras pažinti ir patirti tolimos kultūros pamatus.“

I.Rutės fotoparoda Klaipėdos fotografijos galerijoje (Tomo g. 7) veiks iki gruodžio 9 d.

Galerijos darbo laikas: pirmadienį – penktadienį 11–17 val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Z I N A S trinkle

Z I N A S   trinkle portretas
SVEIKINU JAUNĄJĄ KELIAUTOJĄ GRAŽIU VARDU IR PAVARDE. Mačiau tą parodą, kaip ir daugybę kitų, Vilniuje, kur gyvenu 59-uosius metus. Autorei pasakiau, kad pirkčiau vieną jos nuotraiką- su gražiais debesėliais. Pritariu didesnei pusei IEVOS bandymų. Kitų nei dokumentine, nei menine fotografija nepavadinčiau. Parodos tekste bjauriojama valstybinė lietuvių kalba: kontempliacija...; meditacija... BENDRAUKIME GIMTĄJA indoeuropietiška, valstybine lietuvių kalba ! Svetimbrukalai rodo minties trūkumą. Pvz., graik. k. PROBLEMA...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių