- Parengė Rita Bočiulytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Penktadienį Klaipėdos Baroti galerijoje kone mėnesiui įsikurs vilniečio dailininko Algio Griškevičiaus kūrinių paroda „Ir nutylėjimai”.
Mažiau literatūros, daugiau nutylėjimų
Jos autorius – senas geras Baroti galerijos bičiulis – žymus šiuolaikinis menininkas, aprėpiantis ne vieną meno sritį. Jis žinomas ir kaip tapytojas, ir kaip fotografijų bei skulptūrinių objektų kūrėjas.
Šįsyk į Klaipėdą dailininkas sakė atvešiąs 2008 ir 2009 m. tapytas gana didelio formato drobes bei vieną naują skulptūrinį objektą, kurį iš lenkto lazdyno ir vytelių „nupynė“ jam įprasta maniera ir pavadino „Pavasario linksmybėmis“.
Paklaustas, kodėl taip mįslingai įvardijo 49-ąją autorinę parodą, A.Griškevičius prisiminė savo kūrybinio kelio pradžią. Tai buvo gal prieš tris dešimtmečius...
„Jaunystėje tapydavau darbus, kuriuose būdavo daugiau plastikos ir mažiau istorijos, pasakojimo, kuris atsirado jau vėliau, – kalbėjo dailininkas. – Tačiau šioje parodoje bus tik vienas paveikslas apie lietuvių kilmę, sukurtas pasakojimo principu. O visi kiti – konkretūs vaizdai, bet juose – daugiau nuojautų, būsenų, nutylėjimų o ne literatūrinio pasakojimo elementų. Taigi apsukęs ratą grįžau prie pradžios, tik galbūt daugiau meistrystės įgavęs.“
Klasikos ir postmoderno sąskambiai
Apie jo meistrystę ir tarkovskiška dvasia dailės gerbėjus paperkančią kūrybą liudija ne tik parodos Lietuvoje ir užsienyje, bet ir dailės specialistų atsiliepimai.
Anot dailėtyrininkės Aldonos Dapkutės, „A.Griškevičiaus kūryba atitinka tradicinės tapybos sampratą ir kartu atspindi šiandienos žmogaus dvasinę situaciją; praeities, patikrintų vertybių ir dabarties nerimo jungtis. Plastinių priemonių srityje kūryba atitinka visas šiuolaikinio meno nuostatas, praturtindama postmodernistinio laikotarpio ieškojimus”.
Dr. Nijolės Tumėnienės žodžiais, „A.Griškevičiaus kūryba stebina vaizduotės polėkiu, subtilia meile konkrečioms detalėms ir kosminės erdvės jutimu, XX a. būdingų atspindžių pagava ir įprasminimu. Jo peizažuose ir figūrinėse kompozicijose aštri dabarties pajauta dera su sentimentaliu požiūriu į praeitį; jo paveikslų erdvės, apgaubtos poetinės vizijos skraiste, visada pripildytos teatrališko grotesko. Ironija ir keli prasmių sluoksniai – iš postmodernizmo, o klasikinės meno taisyklės – iš praeities”.
Apdovanotas skvarbiu žvilgsniu
Šis menininkas „apdovanotas skvarbiu žvilgsniu. Anksti suradęs savitą tapybos manierą, A.Griškevičius yra imaginacinio peizažo meistras, savo darbuose derinantis natūralistinės, hiperrealistinės ir siurrealistinės tapybos elementus. Menininkas nevengia ir figūrinių kompozicijų, pasižyminčių statišku monumentalumu ir siužetinėmis potekstėmis. Ieškodamas naujų meninės išraiškos formų, tinkamų paradoksaliems sumanymams, A.Griškevičius griebiasi fotografijos. Nuotraukose dar labiau išryškėja natūralizmo ir tikro ar menamo simbolizmo priešprieša, šokiruojantis siurrealistinis kontrastas, kuriuo tikimasi priblokšti žiūrovus ir atskleisti neįprastas elementų kombinacijas. Panašu, kad autorių vilioja postmodernistinio mąstymo teikiamos galimybės, kuriomis jis kūrybiškai pasinaudoja”, kaip yra pastebėjęs dailėtyrininkas Algis Uždavinys.
„Tiek A.Griškevičiaus tapyba, tiek fotografija sudarytos iš kalbavaizdžių – koncentruotu literatūriniu ir nuorodų turiniu užpildytų atvaizdų. Kas ir kiek juose kalbama, dažniausiai priklauso nuo situacijos. Tačiau vis dėlto (...) pasaulis juose „retransliuojamas“ humanistiniais, vertybiniais ir egzistenciniais kanalais. Nors dažnai atrodo, jog stebintis dalininko žvilgsnis pašaipūniškas, veikiausiai tai tik pusė tiesos. Kur kas panašiau, kad jis tvyro tarp mūsų kaip neperprantamas Čeršyro katino šypsulys”, – dalijosi mintimis apie A.Grikevičius kūrybą Austėja Čepauskaitė.
A.Griškevičiaus tapybos parodos „Ir nutylėjimai” atidarymas Baroti galerijoje (Aukštoji g.1) – rugsėjo 3 d. 17 val. Paroda veiks iki rugsėjo 30-osios. Lankymas – nemokamas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje nuvilnijo kalėdinių giesmių festivalis
Prieš Naujuosius metus uostamiestyje tęsiasi šventinių renginių maratonas. ...
-
Į gyvenimą žiūrėti kaip į dovaną
Kiekvieno menininko kelias yra unikalus, o kelionės pradžia dažnai tampa pagrindu, ant kurio statoma visa kūryba. Monikos Jagusinskytės kuriamas meninis pasaulis - tai subtili sintezė tarp tekstilės, kūno ir vaizdo, pasakojimas apie moterišką p...
-
M. Prymačenko: kai fantazijos pasaulis susitinka su realybe
Marija Prymačenko (1909–1997) – viena ryškiausių Ukrainos liaudies meno atstovių, kurios kūryba šiandien tapo ne tik ukrainietiškos kultūros simboliu, bet ir tautos atsparumo ženklu. Jos gyvenimo ir kūrybos istorija &nda...
-
Ant mirties slenksčio balansavęs Valentinas Masalskis: atsitiktinumų gyvenime nėra11
Panevėžyje žinomas Lietuvos aktorius ir režisierius Valentinas Masalskis, statydamas spektaklį Juozo Miltinio dramos teatre, netikėtai atsidūrė realaus ligonio vaidmenyje. Menininkas sutiko viešai pasidalinti istorija apie užslėptą sveikatos ...
-
Amerikoje gyvenanti menininkė: svajonėse ir sapnuose regiu save gimtinėje14
Dažnai tikime, kad Naujieji metai gali atnešti stebuklą, o štai JAV gyvenanti menininkė Jolanta Talaikienė sako, kad stebuklai esame mes patys. „Kiekvienas gimstame po savo žvaigžde, kiekvienas gimęs jau apdovanotas. Tačiau kaip tas...
-
Dialogas tarp magiškojo realizmo ir realizmo magijos
„Kas moka pasakoti, tas turi viską.“ Tarasas Prochaska ...
-
Parodoje – ekspresyvūs sielos atspindžiai11
Atvaizdo atvaizdas, arba kaip sugriauti nusistovėjusį portreto žanrą... Paroda, kuri nepaliks abejingų: vieni nesupras ar net piktinsis ekspozicija, kiti atras tai, kas nematoma ir atpažins sielos portretus. Vis dėlto, vieno sakinio per maža Galaunių ...
-
Gatvės menas – laikina puošmena ar nesuprastas paveldas?
Kauną būtų galima pavadinti tikru gatvės meno miestu. Pastatų sienas ir kitas viešąsias erdves čia puošia ne viena įspūdinga neofreska, dažną praeivį priverčianti bent trumpam stabtelėti. Piešinių tiek daug, kad netgi siūlo...
-
99 proc. erdvės, 1 proc. šokio lygu 100 proc. tikroviškumo
Neseniai susimąsčiau: kur ir kaip baigiasi mūsų galaktika? Kas slypi už jos ribų? Ar už visatos ribų tęsiasi tiesiog beribė tuštuma, kurioje net aidas nuskęstų nepasiekiamoje tyloje? Apie tokius dalykus galvojau dar vaikystėje – dar...
-
Valstybės kontrolierius: sudėtinga užtikrinti UNESCO vertybių priežiūrą
Atlikus auditą paaiškėjo, kad Lietuvoje nesilaikoma kai kurių tarptautinių reikalavimų, siekiant apsaugoti UNESCO vertybes. Valstybės kontrolieriaus teigimu, komunikacijos trūkumas, neatliekamas poveikio paveldui vertinimas bei tikslių duomen...