Diskusijų audra – dėl mašinytės: ar gali tokia mašina-nemašina važinėti pėsčiųjų takais?

Klaipėdiečiai smalsiai stebi po miestą jau kelias dienas važinėjančią nedidelę mašinytę. Labiausiai žmones pribloškė tai, kad keturratė transporto priemonė važinėja šaligatviais, pėsčiųjų perėjomis, dviračių takais.

Važiavo pro policiją?

Keistai atrodantį eismo dalyvį klaipėdiečiai užfiksavo Miško rajone. Mašinėlė iš lėto nuriedėjo nuo šaligatvio ties šviesoforais reguliuojama sankryža. Gatvę ji kirto pėsčiųjų perėja.

Kiti gyventojai mašiną stebėjo Minijos gatvėje riedančią dviračių ir pėsčiųjų taku.

Internete užvirė diskusija – ar gali tokia mašina-nemašina važinėti pėsčiųjų ir dviračių takais?

Vienas klaipėdietis piktinosi, kad vis labiau griežtinamos taisyklės paspirtukų vairuotojams, o štai tokiomis transporto priemonėmis leidžiama važinėti.

Žmogus kėlė klausimą, kodėl griežtėja tvarkos 25 kg sveriančioms transporto priemonėms, o šitokioms mašinėlėms ribojimų esą nėra.

Kažkas esą matė policijos ekipažą, pro kurį šios mašinos vairuotojas ramiausiai prariedėjo. Todėl buvo padaryta išvada, kad mašinos techniniai duomenys leidžia važinėti šaligatviais.

Vytauto Liaudanskio nuotr.

Vairavo suaugusysis

Tačiau ne visiems miestiečiams patiko toks važinėjimas pėstiesiems skirta erdve.

„Kažin ar bus lengviau nuo to mažesnio svorio, jeigu pervažiuos vaiką, einantį šaligatviu?“ – klausė vienas klaipėdietis.

Dviračių ar pėsčiųjų take susidūrus tokiai transporto priemonei su pėsčiuoju, pasekmės būtų skaudžios.

Tačiau kitam miestiečiui patiko mašinytės vairuotojo sprendimas važiuoti šaligatviu.

„Ar geriau, kad tas elektrinis važiuotų keliu ir sudarytų kamšatis? Nemanau. Teisingai jis važiuoja, dviračių taku gali važiuoti ir be pavydo. Jokių taisyklių nepažeidinėja“, – nuomonę išsakė vyriškis.

Beje, kitus nustebino tai, kad mašinėlę vairavo suaugęs žmogus, o ne paauglys, kaip daug kas tikėjosi.

Daugybė vairuotojų įsivėlė į diskusiją tiksliai taip ir nežinodami, kiek sveria ši transporto priemonė, kokiu maksimaliu greičiu ji gali važiuoti ir koks jos variklio galingumas.

„Čia kaip tos triratės „taburetės“, tik keturiais ratais, neregistruojamos ir nereikalingas vairuotojo pažymėjimas“, – tikino vienas klaipėdietis.

Klausimas dėl galingumo

Klaipėdos Kelių policijos skyriaus vyr. specialistas Kęstutis Virbauskas patikino, kad policijos pareigūnai seka diskusijas internete.

„Bet iš filmuotos medžiagos mes negalime pasakyti, kas yra parašyta šios transporto priemonės dokumentuose. Svarbu tai, ar jos variklio galingumas nėra didesnis nei 1 kilovatas. Reikia žiūrėti, kiek ji sveria ir kokia baterijos talpa. Tik sustabdę ir patikrinę dokumentus turėsime tikslius atsakymus“, – paaiškino K. Virbauskas.

Pareigūnas priminė, kad dviračių takais gali važinėti tokios transporto priemonės, kurios priskiriamos elektrinių mikrojudumo transporto priemonių kategorijai.

Tokioms transporto priemonėms nėra būtinas draudimas, registracija ir vairuotojo pažymėjimas.

„Tačiau dviračių ar pėsčiųjų take susidūrus tokiai transporto priemonei su pėsčiuoju, pasekmės būtų skaudžios. Prieš įsigyjant tokią transporto priemonę, visada galima kreiptis į policiją. Tikrai vairuotojui bus atsakyta ir viskas paaiškinta“, – sakė K. Virbauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių