- Erika Alonderytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje nuo antradienio pradedama matuoti reali automobilių tarša. Duomenys bus renkami visą vasarą, tikimasi, kad tai padės aptikti didžiausius teršėjus.
Aplinkos ministro Simono Gentvilo teigimu, miestų aplinkoje pagrindinis teršėjas yra transportas.
„Transporto klimatui žalingų dujų išmetimai išaugo 49 proc. nuo 2005 metų. Joks kitas sektorius Lietuvoje, nei pramonė, nei energetika, nei žemės ūkis tiek neišaugino savo emisijų kaip transportas“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė ministras.
Ministerijos užsakymu bendrovė „Fima“ visą vasarą už 40 tūkst. eurų matuos realią automobilių taršą Vilniaus gatvėse – pasak bendrovės vadovo Jono Jablonskio, surinkti duomenys bus pateikti ministerijai ir bus analizuojami.
„Mūsų projekto užduotis – surinkti visus įmanomus duomenis ir patiekti ministerijai, kokia yra reali situacija su Lietuvos automobilių tarša“, – spaudos konferencijoje sakė jis.
Aplinkos ministerijos Taršos politikos grupės specialistas Paulius Žvirblis teigė, kad šis projektas yra pilotinio pobūdžio, tačiau neatmetama galimybė, kad ateityje matavimas bus plečiamas ir į kitus Lietuvos miestus
„Tai nėra mechanizmas gaudyti teršėjus, bet charakterizuoti automobilių parką, realias jų emisijas. Tai papildo techninių apžiūrų dūmingumą ir smalkių matavimą“, – teigė P. Žvirblis.
Tai nėra mechanizmas gaudyti teršėjus, bet charakterizuoti automobilių parką, realias jų emisijas. Tai papildo techninių apžiūrų dūmingumą ir smalkių matavimą.
„Vėliau būtų daroma duomenų analizė, palyginimai su užsienio šalimis, lyginama, kokios emisijos su nustatytais standartais, ar realiomis sąlygomis jos viršijamos, pažiūrėti pagal amžių, kokie automobiliai taršesni ir turėti realią situaciją, galbūt identifikuoti labiausiai teršiančius automobilius:, – pridūrė jis.
Pasak „Fimos“ transporto infrastruktūros grupės vadovo Simono Šidlausko, tarša bus matuojama su viena sistema, tačiau ji bus pastatoma skirtingose gatvėse. Tą planuojama daryti Ukmergės, Geležinio vilko gatvėse, Savanorių prospekte, Žaliųjų ežerų gatvėje bei kitose.
„Įrenginys siunčia per kelią žmogaus akiai nematomus infraraudonuosius ir ultravioletinius spindulius, nuo kitoje kelio pusėje esančio veidrodžio spindulys atsispindi ir grįžta atgal į pagrindinį įrenginį, kuriame yra detektorius. Kirsdami šviesos spinduliai kelią per išmetamuosius teršalus, jie dėl esančių dalelių pasikeičia ir analizuojant šiuos pokyčius ir yra nustatoma, kiek kokių teršalų rūšių yra transporto emisijoje“, – sistemos veikimą aiškino S. Šidlauskas.
Pasak jo, sistema rinks duomenis ne tik apie taršą, bet ir identifikuos didžiausius teršėjus, atpažins automobilių valstybinius numerius.
„Didžiausi teršėjai yra tokios transporto priemonės, kurių išmetamas užterštumas viršija nuo keliolikos iki keliasdešimt kartų. Užsienio praktikoje yra ne tiek ir daug tokių automobilių, tai pavieniai, sudarantys bendrame sraute apie 3-5 proc., bet jie yra iš esmės kalti dėl didžiosios dalies užterštumo, kuriam įtakos turi transporto priemonės“, – sakė S. Šidlauskas.
S. Gentvilo teigimu, ketvirtadienį numatyta pristatyti ir automobilių taršos mokesčio pakeitimus, o jų projektai bus teikiami rudenį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus Katedros aikštėje prisiekė naujasis kariuomenės vadas R. Vaikšnoras5
Trečiadienio vakarą Vilniaus Katedros aikštėje įvyko iškilminga ceremonija, kurios metu prisiekė naujasis Lietuvos kariuomenės vadas Raimundas Vaikšnoras. ...
-
Kviečia atvykti į „LTeam“ fanų zoną – žada nuolatinį olimpinį veiksmą, sportines pramogas, prizus
Liepos 26–rugpjūčio 11 dienomis sporto entuziastai gyvens olimpinėmis žaidynėmis, o norinčius pajausti ypatingą vienybės dvasią, Lietuvos tautinis olimpinis komitetas kvies veiksmą iš Paryžiaus stebėti didžiausiame ekrane Vilniuje, pr...
-
A. Bilotaitė aptarė policijos pareigūnų pritraukimo galimybes sostinėje5
Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė susitiko su Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato vadovais aptarti pareigūnų darbo sąlygų gerinimo, aprūpinimo ir atlyginimų klausimus bei kriminogeninę situaciją sostinės regione. ...
-
„Jaunas kaip Vilnius“ festivalis: bus eismo ribojimų, rekomenduojama vykti viešuoju transportu
Liko keturios dienos iki festivalio „Jaunas kaip Vilnius“ koncerto Vingio parke. Aplink Vingio parką bus eismo ribojimų, todėl atvykti į renginį rekomenduojama viešuoju transportu. Festivalio metu papildomai bus įrengtos vie&scar...
-
Sostinėje – smirdanti problema: vairuotojai yra įsiutę
Smardi problema sostinėje. Šiukšles surinkę šiukšliavežių vairuotojai negali jomis atsikratyti, nes tenka valandų valandas stovėti eilėje. Atliekas priimančios įmonės atstovai problemą mato, tačiau tikina, kad ji greitai...
-
Šv. Florijono skvere – nauja ugniagesių tematikos viešoji erdvė
Naujamiesčio rajonas Vilniuje pasipildys nauja žaliąja erdve, kurioje turiningai laiką galės leisti ir vaikai, ir sporto mėgėjai, ir smalsūs praeiviai. Šv. Florijono skverui ir šalia esančiai Mortos gatvės nuo Švitrigailos g. iki...
-
Pranešė, kada planuojama baigti VU Mokslo centro statybas
Rangovui perdavus sostinės Santaros slėnyje statomą Mokslo centrą Vilniaus universitetui (VU), darbus čia užbaigti planuojama rugpjūtį, o atidaryti naująjį centrą – spalį. ...
-
Vilniuje savaitgaliais pradeda kursuoti naktiniai autobusai
Vilniuje nuo penktadienio savaitgalio naktimis pradeda kursuoti naktiniai autobusai. ...
-
Nufilmavo, kaip žmogus užšoka ant mašinų kapotų: siūlau ant tokio „neužsiraut“11
Socialiniuose tinkluose plinta vaizdo įrašas, kuriame užfiksuotas gluminantis žmogaus elgesys gatvėje. ...
-
Prie Seimo – piketas: „Neleisime perrašyti Lietuvos istorijos“15
Seimui ketinant apsispręsti dėl Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimų centro (LGGRTC) reformos, ketvirtadienį prie parlamento susirinko mažiausiai keturios dešimtys pokyčiams nepritariančių gyventojų. ...