- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau veikia valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sukurta viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorių ir jų valdomų prieigų registravimo sistema. Joje elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūrų valdytojai kviečiami registruoti duomenis apie viešas ir pusiau viešas įkrovimo prieigas.
Šiuo metu Kelių direkcija jau yra gavusi arti trisdešimties prašymų su paraiškomis.
Šioje duomenų bazėje elektromobilių vairuotojai ras informaciją apie įkrovimo prieigos tikslų adresą, darbo valandas, būklę, t. y. veikia ji ar neveikia, užimta ar neužimta realiu laiku, taip pat ir informaciją apie įkrovimo galimybes – kokia galia ir įkrovimo standartai, kokie yra įkrovimo prieigos jungčių tipai. Taip pat bus galima sužinoti atsiskaitymo už paslaugas būdus bei įkrovimo paslaugos kainą.
„Pirmą kartą Lietuvoje sukurta tokia viena informacinė sistema, kurioje paprastai ir greitai galima pamatyti ir naudotis visiems prieinamais vienodais visų operatorių teikiamais statiniais ir dinaminiais duomenims apie viešąsias elektromobilių įkrovimo prieigas“, – sako susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
„Plečiantis elektromobilių įkrovimo prieigų tinklui, svarbu turėti galimybę patogiai naudotis viena duomenų baze, kurioje vartotojas galėtų rasti visą aktualią informaciją apie vietas, kur galima įkrauti automobilį, kokios įkrovimo sąlygos ir pan. Šio projekto tikslas – išsami elektromobilių įkrovimo prieigos duomenų bazė, kurioje ir bus duomenys apie visas viešas ir pusiau viešas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo prieigas. Išsami informacija vienoje vietoje žmonėms palengvins kelionių planavimą“, – pabrėžė Kelių direkcijos Intelektinių transporto sistemų skyriaus vadovas Laurynas Ivinskis.
LAKD pranešime primena, kad viešųjų ir pusiau viešųjų įkrovimo prieigų ir jų operatorių registravimasis šioje sistemoje yra privalomas pagal Alternatyviųjų degalų įstatymą. Neužsiregistravę sistemoje operatoriai negalės dalyvauti viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros konkursuose, taip negalės gauti finansinės paramos infrastruktūros plėtrai ir subsidijos už prisijungimą prie elektros tinklų. Todėl visi operatoriai yra kviečiami registruotis sistemoje.
Kelių direkcija šią duomenų bazę sukūrė vykdydama ES finansuojamą projektą „ID ir alternatyvių degalų duomenų surinkimas“. Projektą Kelių direkcija pradėjo įgyvendinti 2019 m.
Vykdant šį projektą sukurtas elektrinio transporto infrastruktūrai suteikiamų ID kodų formato standartas ir šių kodų registras. ID kodas yra tarptautinis – bendras visoje Europoje. Kiekvienam esamam elektromobilių prieigos operatoriui, užsiregistravus sistemoje, bus suteikiami unikalūs ID kodai, pagal kuriuos vartotojai ES lygiu galės identifikuoti, kurioje prieigoje įkrauna automobilį. Tuo tarpu šia duomenų baze galės naudotis ir kitos Europos šalys, pavyzdžiui, sukurtos duomenų mainų sistemos pagalba trečiosios šalys (GPS, mobiliųjų aplikacijų kūrėjai) galės šią informaciją naudoti kurdami savo teikiamas paslaugas (pvz., interaktyvūs žemėlapiai, navigacijos programėlės). Šie duomenys bus pateikiami ir Datexll 2 standartu tolesniam naudojimui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“4
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...