- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas imasi svarstyti Administracinių nusižengimų kodekso pataisą, kurioje siūloma kelio ženklais informuoti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus.
Už tokį Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos (NSGK) pirmininko „valstiečio“ Dainiaus Gaižausko antradienį pateiktą Seimui projektą po pateikimo balsavo 55 Seimo nariai, niekas nebuvo prieš, susilaikė 5 parlamentarai. Planuojama, kad į plenarinių posėdžių salę pataisa sugrįš lapkričio 12 d.
Projekte siūloma nustatyti, kad administracinių nusižengimų, susijusių su transportu ir kelių ūkiu, įrodymai stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis nedalyvaujant pareigūnui galėtų būti renkami tik esant Kelių eismo taisyklėse numatytam informaciniam ženklui „Automatinė eismo kontrolė“.
„Manau, kad trikojai yra puiki ir sveikintina greičio kontrolės priemonė, tačiau ji privalo būti naudojama tik su įspėjamaisiais ženklais, kitaip ji praranda pagrindinę paskirtį – vykdyti saugaus eismo prevenciją avaringiausiuose kelių ruožuose atitinkamu metu ir būtent konkrečioje vietoje. Trikojų privalumas yra tas, kad Lietuvos policija kiekvieną valandą gali keisti šios mobiliosios greičio kontrolės įrangos lokaciją, įvertinusi, kuriuo paros metu ir kurioje vietoje eismas yra pavojingiausias, tarkime, rytais prie mokyklų ir vaikų darželių, per pietus – prie maitinimo įstaigų, vakarais – miegamuosiuose rajonuose ir pan. Nepaisant to, kad nuo trikojų eksploatavimo pradžios praėjo jau daug laiko, dar ir šiandien sulaukiu daugybės pasipiktinusių žmonių laiškų, nes kelyje slapstomi trikojai atlieka ne greičio prevencijos, o daugiau represinę, baudų surinkimo funkciją“, – sako projekto autorius D. Gaižauskas.
Nemanau, kad policija turi bauginti, kitaip reiktų ir policijos šūkį papildyti – Ginti. Saugoti. Padėti. Bauginti!
Parlamentaro teigimu, žmonės atsiunčia nuotraukų, kuriose užfiksuoti pareigūnai, greičio matuoklius statantys prastai vairuotojams matomose vietose, visiškai neavaringuose ruožuose ir pan.
„Visa tai pykdo vairuotojus, mažina pasitikėjimą policijos pareigūnais. Todėl akivaizdu, kad šią padėtį reikia taisyti. Priminsiu, kad panašios bauginimo akcijos jau buvo išgyvendintos iš policijos sistemos, kai dar visai neseniai vairuotojų pasipiktinimą kėlė krūmuose su rankine greičio matavimo įranga pasislėpę pareigūnai. Visgi tuomet Lietuvos policijos vadovybė atkreipė dėmesį į visuomenės nuomonę ir uždraudė pareigūnams slapstytis ir vykdyti tik represinę baudėjo funkciją. Tik štai kodėl visa tai vėl sugrįžo? Nemanau, kad policija turi bauginti, kitaip reiktų ir policijos šūkį papildyti – Ginti. Saugoti. Padėti. Bauginti!“, – ironizuoja D. Gaižauskas.
Politikas tvirtina esąs už greičio ribojimo priemonių naudojimą ir asmeniškai žada siekti, kad Lietuvos keliuose atsirastų dar daugiau įvairių greičio matavimo sistemų, tačiau, parlamentaro nuomone, jos visos turėtų būti naudojamos tik su įspėjamaisiais ženklais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...