- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų.
Atotrūkio rekordas
Devynetų magija buvo sėkminga tiek Vaidoto Žalos ir Ivo Pukio ekipažui, triuškinamai laimėjusiam varžybas, tiek Martynui Samsonui su Ervinu Snitku, kurie pirmą kartą tapo absoliučiais Lietuvos čempionais.
„Škoda Fabia R5“ automobiliu važiavę V. Žala su I. Pukiu tiesiog dominavo Elektrėnų, Trakų ir Kaišiadorių rajonų keliuose nepalikdami varžovams jokių šansų. Jie laimėjo visus devynis greičio ruožus ir namo išsivežė ne tik didžiąją, pereinamąją, ralio taurę, bet ir visus savivaldybių, kuriose driekėsi greičio ruožai, merų įsteigtus prizus.
Itin smagu lėkti, kai trasos ne trijų – o vieno automobilio pločio.
„Itin smagu lėkti, kai trasos ne trijų – o vieno automobilio pločio, kalvotos, vingiuotos, buvo momentų, iš kurių pavyko išsisukti per Marytės plauką tik automobilio šoną aptarkavus, bet buvo labai smagu“, – savo pasirodymu džiaugėsi V. Žala.
Čia jis pergalę pasiekė didžiausiu atotrūkiu nuo varžovų savo karjeroje. Antroje vietoje likusį M. Samsono ir E. Snitko ekipažą V. Žala aplenkė daugiau nei 3 minutėmis. Tiesa, ir varžovų, konkuruojančių dėl pergalės bendroje įskaitoje, jis neturėjo.
Neišvengė avarijų
Panašiausią į V. Žalos tempą demonstravęs Giedrius Notkus dar ketvirtajame greičio ruože pramušė ratą ir, praradęs keturias minutes laiko, iš kovos pasitraukė. Lyg to nebūtų gana, penktajame greičio ruože, lėkdamas į posūkį dideliu greičiu, galiniu ratu kabino kupstą, vertėsi ir sudaužė automobilį. Taip G. Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas jau antrą kartą iš eilės nebaigė ralio.
„Buvo momentų, iš kurių pavyko išsisukti per Marytės plauką tik automobilio šoną aptarkavus, bet buvo labai smagu.“
Tuo tarpu čempionato lyderis M. Samsonas, kurį žiūrovai mėgsta už itin aštrų ir efektingą važiavimą, mokėsi neskubėti. Iš kovos dėl titulo iškritus Vladui Jurkevičiui ir G. Notkui, Martynui tereikėjo pasiekti finišą. Sunkią dešinę koją turinčiam uteniškiui nebuvo lengva važiuoti saugiai, pripažino, kad toks tempas jam neįprastas.
Vis dėlto, pirmą kartą būdamas čempionato lyderiu, jis negalėjo sau leisti išbarstyti titulo Elektrėnų rajono pakelėje, kai jo buvo siekiama tiek daug metų. Automobiliu „Škoda Fabia N5+“ važiavęs ekipažas saugiai finišavo antroje vietoje. Taip M. Samsonas ir E. Snitkas oficialiai tapo Lietuvos ralio čempionais.
Finišas Utenoje
Trečioji absoliučios įskaitos vieta atiteko Rokui Steponavičiui ir Dovydui Ketvirčiui, važiavusiems automobiliu „Ford Fiesta N5 EVO3“. Po nesėkmingo pirmojo pusdienio, kaip juokėsi Rokas, jiems pavyko susigrąžinti laimės paukštę į draugiją ir jie aplenkė antrą kartą prie N5 klasės automobilio vairo sėdusį Deividą Gezevičių.
Tikra drama įvyko kovoje dėl pergalės viena ašimi varomų automobilių įskaitoje, kurioje visą ralį kovojo Sauliaus Trapuilos ir Manto Meilūno ekipažas, važiavęs „BMW M3“, ir Justo Simaškos ir Aro Kalėdos ekipažas su „BMW 328“. Po septynių greičio ruožų J. Simaška ir A. Kalėda netgi buvo išsiveržę į priekį, tačiau priešpaskutiniame, aštuntajame, greičio ruože vos startavus nusimontavo padanga, skilo ratlankis, vyrai turėjo stoti remontuoti automobilio trasoje ir iššvaistė apie 6 minutes. Milžiniška persvara, kurią buvo įgiję prieš kitus LARČ8 įskaitos varžovus, tiesiog dingo.
Bendroje viena ašimi varomų automobilių įskaitoje laimėjo S. Trapuila su „BMW M3“, o paskutiniame, trumpame greičio ruože Elektrėnų gatvėmis J. Simaška dar sugebėjo susigražinti trečią vietą savo klasėje.
Ralio sprinto įskaitoje laimėjo D. Sukacko ir D. Vasiliausko ekipažas, važiavęs automobiliu „BMW E46“. Antroje vietoje – šeimyninis Ožiūnų ekipažas, taip pat važiavęs BMW, o trečioje – A. Černius ir J. Ščiglinskienė, lėkę „Subaru Impreza“. Paskutinis Lietuvos ralio čempionato etapas vyks rugsėjo 30–spalio 1 d. Utenoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...