- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ūmaus būdo lietuviai vairuotojai kartais vadinami šiaurės italais. KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto duomenimis, beveik kas antras lietuvis kelyje susierzina, jeigu eismas vyksta ne taip, kaip jis nori ar tikisi.
Iškalbingi gestai
Lietuviai pripažįsta ne tik lengvai susierzinantys kelyje, bet ir nevengiantys paspausti garso signalo.
Net 40 proc. KOG apklausos respondentų atsakė, kad garso signalą spaudžia kitam automobiliui staigiai pristabdžius, nesustojus prie raudonos šviesos ar kitaip sukėlus avarinę situaciją.
22 proc. tokiu atveju linkę net apšaukti kitą vairuotoją ar gestais išreikšti savo nepasitenkinimą.
„13 proc. vairuotojų atsakė, kad, užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir prieš juos esančiam automobiliui nepajudėjus per 1 ar 2 sek., spaudžia garso signalą. Nekantrumą galimai lemia spūstys gatvėse ir keliuose, greitas gyvenimo tempas. Vis dėlto saugiausia – išlaikyti šaltą protą ir nervus. Įvairūs tyrimai patvirtino, kad ramūs vairuotojai sukelia mažiau avarinių situacijų. Tad, jei esate susierzinęs ar dėl ko nors smarkiai nerimaujate, prieš sėsdami prie vairo pasistenkite nusiraminti, o jei tai neįmanoma – rinkitės kelią pėsčiomis“, – patarė draudimo bendrovės „If“ transporto žalų vadovė Lietuvoje Guoda Jasaitė.
Prie erzinančio vairuotojų elgesio lietuviai taip pat priskyrė brovimąsi į gretimą juostą spūstyje (32 proc.) ir trukdymą persirikiuoti į kitą juostą net rodant posūkio ženklą (42 proc.).
Pykdo ir pėstieji
Erzulį kelia ne tik kiti automobilių vairuotojai. 21 proc. atsakė, kad naudoja garso signalą, kai pėstieji eina ne per perėją, 15 proc. – kai pėstieji perėjos link juda labai staigiai.
Net 25 proc. respondentų atsakė, kad kelyje viršija nustatytą greitį.
6 proc. signalizuoja kitiems vairuotojams, kurie sustoja ne vietoje išleisti pėsčiųjų arba išlipa iš automobilio pristatyti siuntinių.
10 proc. apklaustųjų prisipažino, kad spūstyje neįleidžia automobilių iš kitos juostos net šiems rodant posūkio ženklą. 10 proc. vairuotojų prireikus spūstyje įlenda į kitą juostą prieš gretimus vairuotojus.
7 proc. lietuvių atsakė, kad vairuoja lėčiau nei leidžiamas greitis, o 6 proc. teigė, kad, mirksint žaliam šviesoforo signalui, per daug spusteli greičio pedalą.
Daugiausia – 25 proc. – respondentų atsakė, kad kelyje viršija nustatytą greitį.
Vairuoja ir filmuoja
Gerokai daugiau lietuvių patvirtino, kad vairuodami naudojasi mobiliuoju telefonu.
Šeši iš dešimties atsakė, kad telefonas jiems reikalingas navigacijai, 16 proc. ieško ir perjunginėja muzikos stotis, 7 proc. naudoja telefoną skambučiams net ir neturėdami laisvų rankų įrangos, 6 proc. rašo žinutes, o 2 proc. filmuoja ir fotografuoja.
„Gali atrodyti, kad kelios sekundės atsiliepti arba užmesti akį į žinutę yra nereikšmingos, bet, net ir sustojus prie raudonos šviesoforo šviesos, geriau telefoną palikti ant galinės sėdynės. Viena kita akimirka gali išblaškyti, sutrukdyti pamatyti pavojingai manevruojantį kitą automobilį ir būti pražūtinga“, – teigė „If“ atstovė.
Populiariausia transporto priemonė Lietuvoje – automobiliai, juos vairuoja 80 proc. žmonių. Antroje vietoje – dviračiai (naudojasi 46 proc. apklaustųjų. 15 proc. vairuoja elektrinius paspirtukus, 5 proc. – motociklus, 3 proc. – motorolerius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...
-
Aktualu vairuotojams: įsidėmėkite šią datą, nes įsigalioja draudimas3
Nuo sekmadienio įsigalioja draudimas vairuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. ...
-
Klastočių perliukai: minia savininkų ir stebuklingas atjaunėjimas
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimti...
-
Ateityje į gintarinį pajūrį – ant magnetinės pagalvės9
Skraidantys automobiliai, bateriniai ir magnetinės levitacijos traukiniai – tai ne fantastinio filmo scenarijus, o jau netolimoje ateityje Lietuvą pasieksiančios inovacijos. ...
-
Rinkos pulsas: spalis – permainingas
Spalio mėnesį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) bendrasis registravimas ūgtelėjo iš viso 28,1 proc. – iki 3 045 vnt. Rinkos lyderė – „Škoda“. ...
-
Parlamentas linkęs įvesti praktinį egzaminą mopedų vairuotojams, prie vairo galėtų sėsti nuo 16 metų
Seimas po svarstymo pritarė, kad AM kategorijos transportą – mopedus ir lengvuosius keturračius – vairuoti galėtų mažiausiai 16 metų amžiaus žmonės, išlaikę praktinį egzaminą. ...
-
Spalvinga senolio istorija: pakerėjęs Ameriką atsidūrė Lietuvoje2
Jei automobilių gamintojai ieškotų ilgaamžiškumo recepto, jie tai rastų „Plymouth“ modelio istorijoje. Vienas įspūdingiausių amerikietiškosios „Chrysler“ korporacijos flagmanų savo pėdsaką paliko ir Lietuv...
-
Nuo gruodžio – KET pakeitimai: viskas, ką reikia žinoti5
Nuo gruodžio 1 dienos šalies keliuose įsigalioja nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai ir kelio ženklai, trečiadienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Autonominis autobusas sostinės gatvėmis riedės ir šeštadieniais
Dėl gausaus būrio vilniečių, norinčių išbandyti keliones miesto gatvėmis autonominiu autobusu, jis papildomai važiuos dar vieną savaitės dieną, pranešė Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. ...
-
„Regitra“ paskaičiavo, kuriose savivaldybėse daugiausiai įregistruota elektromobilių
Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, Ignalinos ir Joniškio rajonų savivaldybėse, skelbia ...