- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
-
Paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą
Rugsėjo 9 dieną Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairavimo autodrome paaiškės pirmieji pretendentai į „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2017“ titulą. Iš daugiau nei šimto vairuotojų, pareiškusių norą varžytis pirmame atrankos etape – Panevėžyje, bus atrinkti septyni, kurie keliaus į rugsėjo 24-ąją vyksiantį finalą Šiauliuose.
Tikrinamos ir teorinės, ir praktinės žinios
Panevėžyje vairuotojų laukia teorinės ir praktinės rungtys. Pirmojoje dalyviai turės atsakyti į 30 klausimų apie saugų eismą, vairuotojo elgesį ekstremaliomis situacijomis (pavyzdžiui, gesinant automobilį), pademonstruoti savo nusimanymą transporto sektoriuje bei jo istorijoje.
Antrojoje atrankos etapo dalyje vairuotojams reikės įrodyti, kad jie pasižymi ne tik puikiomis teorinėmis žiniomis, bet ir praktiniais įgūdžiais. Čia jiems teks vairuoti „Toyota C-HR“ automobilį ir suvaldyti jį slalomo trasoje ant asfalto bei slidaus paviršiaus, atlikti kitas vairavimo užduotis.
Šios užduotys gali pasirodyti panašios į tas, kurias tenka atlikti vairavimo egzamino metu „Regitroje“, tačiau tai tik pirmas įspūdis: „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ teorijos ir praktikos egzaminai yra tarsi aukštesnis vairavimo egzaminų lygis. Teorijos užduotyje surinkti 80 procentų teisingų atsakymų pavyksta retam vairuotojui, o praktikoje apsieiti be didesnių ar mažesnių klaidų turbūt išvis neįmanoma.
Šių metų „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursas – pirmasis per 16-os metų istoriją, kuriame visi atrankos etapai vyks specialiose saugaus vairavimo autodromuose su slidžiomis dangomis. Rugsėjo 9-ąją vairuotojai rungsis atrankos etape Panevėžio darbo rinkos mokymo centro (DRMC), rugsėjo 16-ąją – Klaipėdos Ernesto Galvanausko DRMC, rugsėjo 23-iąją – Šiaulių DRMC autodromuose. Finalas, į kurį pateks po septynis geriausiai pasirodžius kiekviename atrankos etape, vyks rugsėjo 24-ąją Šiaulių DRMC autodrome.
Konkurse išmokstama naujų įgūdžių
Kiekvienais metais atrankos etapuose dalyvauja po kelis šimtus žmonių, ne išimtis – ir šiemet. Etape Panevėžyje ketina dalyvauti triženklis skaičius žmonių ir jų kiekvieną dieną atsiranda keliomis dešimtimis daugiau.
2014-aisiais geriausiu Lietuvos vairuotoju tapęs vilnietis Dominykas Danys šių metų konkurse dalyvaus jau 8-ąjį kartą. Paklaustas apie pagrindinius konkurso privalumus, jis atsakė vienu sakiniu: „Dalyvauju todėl, kad smagu, čia yra proga pasivažinėti naujais „Toyota“ automobiliais“. Tačiau netrukus jis išvardijo kur kas daugiau priežasčių.
„Naudinga, nes įgauni naujų žinių. Konkursas priverčia kasmet perskaityti naujausią kelių eismo taisyklių knygelę, mat joje visuomet būna kokių nors redakcijų, į kurias reikėtų atkreipti dėmesį. Jis primena ir išmoko teisingai suteikti pirmąją pagalbą. Dabar net galvoju, kai lankiau vairavimo kursus, ar mus mokė to, ką išmokė seselės konkurse. Taip pat čia išmokau vairuoti automobilį su priekaba“, - naudinga patirtimi džiaugėsi D. Danys.
Praėjusių metų moterų įskaitos nugalėtoja – „Geriausia Lietuvos vairuotoja 2016“, - Olga Židovlenkova neslėpė, kad vien buvimas konkurse su bendraminčiais yra naudingas, nes iš patyrusių kolegų yra ko pasimokyti.
„Konkursas leidžia susimąstyti, ką darai ne taip. Kaip tu mąstai, ką darai ne taip. Čia susitinki su kitais gerais vairuotojais. Pradedi bendrauti su bendraminčiais. Ir pradedi analizuoti kažkokias situacijas, išgirsti įdomių istorijų,“ – sako mergina.
Ji pabrėžia, kad tokio tipo renginiai augina vairuotojų kultūrą kelyje – pabuvę profesionaliausių Lietuvos lengvųjų automobilių vairuotojų draugijoje tiek renginio naujokai, tiek patyrę dalyviai atranda savyje rezervų, kaip kasdien gatvėse elgtis dar kultūringiau.
O. Židovlenkovos mintims pritaria ir vieno iš renginio partnerių, automobilių detalių gamintojo „Bilstein Group“ atstovas Lietuvoje Donatas Barcys.
„Kiekvienas vairuotojas, kuris turi galimybę ir noro sudalyvauti tokiuose konkursuose, kelia savo supratingumo lygį, ko Lietuvos keliuose šiuo metu trūksta. Supratingumas kalba apie viską: ir apie kultūrą, išmanymą, techninius dalykus, bendravimą, pagalbą kelyje ir tiesiog bendrą išprusimą bei gerą laiko praleidimą“, - tvirtina D. Barcys.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...