- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžiausia eismo įvykio tikimybė – šalies miestuose, kur intensyvus automobilių srautas ir didelė gyventojų koncentracija. Tačiau šiemet suvestinėse kur kas dažniau vardijami kurortai ir turistų pamėgti regionai.
Nauja tendencija
"Šiemet pastebėjome naują tendenciją – vietinio turizmo įtaką eismo įvykių dažniui. Jų imta fiksuoti daugiau tose vietose, kur didesni keliaujančiųjų po šalį srautai – pajūrio ir kituose kurortiniuose miestuose, vietovėse, kur yra nemažai traukos objektų", – sakė draudimo bendrovės BTA ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Anot jo, gyvenamojoje aplinkoje eismo dalyviai jau būna įpratę orientuotis, žino visus kelio ženklus ir ribojimus. Atvykus į nepažįstamą miestą ar vietovę, būtinas didesnis budrumas ir atidumas bei saugus greitis, tačiau to laikomasi ne visada.
Eismo įvykių dažnis, apskaičiuotas pagal 100 tūkst. gyventojų tenkantį atvejų kiekį, parodė, kad per 2021 m. septynis mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Ignalinos savivaldybėje eismo įvykių užfiksuota penkis kartus daugiau, Anykščių ir Biržų rajonuose – maždaug po tris kartus, Druskininkų, Telšių, Molėtų ir Zarasų – vidutiniškai po du kartus daugiau.
Draudikų pastebėjimais, avaringumas šiemet didėjo beveik visose šalies savivaldybėse. Mažėjimo tendencijos pastebėtos tik trijose: Joniškio rajono savivaldybėje eismo įvykių dažnis šiemet buvo 22 proc. mažesnis nei pernai, Kupiškio rajono – 5 proc., Plungės rajono – 1 proc. mažesnis.
Eismo įvykių skaičiumi Lietuvoje 2018–2020 m. pirmavo Savanorių prospektas Vilniuje: per trejus metus – 937 įvykiai.
Juodasis sąrašas
Draudimo ekspertai sudarė ir trejų pastarųjų metų avaringiausių kelių bei gatvių sąrašus.
Avaringiausios kasmet tapdavo Savanorių prospektas ir Ukmergės gatvė Vilniuje, Savanorių prospektas Kaune, Klaipėdoje – Taikos prospektas bei Šilutės plentas.
Eismo įvykių skaičiumi Lietuvoje 2018–2020 m. pirmavo Savanorių prospektas Vilniuje: per trejus metus – 937 įvykiai. Toliau rikiuojasi Taikos prospektas Klaipėdoje (806), Ukmergės gatvė Vilniuje (744), Savanorių prospektas Kaune (708), Šilutės plentas Klaipėdoje (695), Geležinio Vilko gatvė Vilniuje (594), Taikos prospektas Kaune (559) ir Ozo (525), Žirmūnų (467), Kalvarijų (462) gatvės Vilniuje.
A.Žiukelio teigimu, vienas svarbių aspektų – prieš daug metų suplanuotas ir nekeičiamas eismo organizavimas. Už eismo saugumo užtikrinimą atsakingos institucijos galėtų inicijuoti sankryžų pertvarkymą, pėsčiųjų perėjų perkėlimą ar įrengimą, atlikti kitus pakeitimus, kurie, pasikeitus transporto priemonių ir kitų eismo dalyvių srautams, tapo nebeaktualūs.
Prie Kauno – sudėtinga
Iš užmiesčio kelių daugiausia eismo įvykių nutinka kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda – pernai čia fiksuota 414 atvejų.
Itin daug jų įvyko per Kauną einančioje kelio atkarpoje. A.Žiukelio nuomone, tam įtakos galėjo turėti ir kelio remonto darbai, ir itin intensyvus eismas šiame ruože, kur kertasi net kelios svarbios automobilių eismo arterijos.
Antroje vietoje pagal avaringumą 2020 m. buvo kelias A2 Vilnius–Panevėžys (61 eismo įvykis), trečioje – kelias A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (53). Ketvirtą vietą užėmė kelias A10 Panevėžys–Ryga (33).
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...