- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Karolis Mieliauskas vasario pradžioje motociklu važiuos į šalčiausią apgyvendintą vietą žemėje – Jakutijoje esantį Oimiakoną. 60 laipsnių žemiau nulio krentantis speigas bus tikras iššūkis ne tik pačiam motociklininkui, bet ir jo žirgui.
Esant tokiems šalčiams neveikia jokie įprasti mechaniniai komponentai, užšąla benzinas ir net metalas lūžta. Kad kasdienis Karolio motociklas galėtų dirbti atšiauriausiomis sąlygomis jam buvo atlikta per 40 patobulinimų.
Misija – nesušalti
K.Mieliauskas į atšiauriausią kelionę leisis 2008 m. gamybos vieno cilindro "Yamaha XT660Z Tenerre" motociklu. Nuotykių ieškotojas sako, kad apie naują, modernų ir komfortišką plieninį žirgą jis nė negalvojo ir užsispyrė keliauti tuo pačiu motociklu, kuriuo apvažiavo kone visą Europą, Aziją, kuriuo praėjusią žiemą važinėjo užšalusiu Baikalo ledu. "Aš noriu keliauti su kuo labiau man pažįstama technika. Dėl to ir pasirinkau savąjį 2008 m. gamybos motociklą. Svarbu sėdėsena, prie kurios esu pratęs, svarbu, kad saugiai jausčiausi jį vairuodamas, jusčiau sukibimą su kelio danga", – aiškino K.Mieliauskas.
Kad apsisaugotų nuo kaulus stingdančių šalčių, Karolis kelionės metu važiuos apsivilkęs bent šešis atšiauriausioms oro sąlygoms pritaikytų drabužių sluoksnius. Vis tik –40, –50 ar net didesnis šaltis pavojingas ne tik žmogaus kūnui, bet ir mechaniniams komponentams. Sibire nesutiksite standartinio, nepatobulinto automobilio, mat esant tokiai temperatūrai gali užšalti net benzinas, alyva, metalas sustingsta taip, kad gali sutrūkti it stiklas, tad ir motociklui reikėjo tam tikro paruošimo.
Svarbūs pakeitimai
"The coldest ride" kelionės technikas Jurgis Dzvonkus suskaičiavo, kad per kelias savaites "Yamaha" motociklui atliko per keturias dešimtis įvairiausių modifikacijų. "Svarbiausia, kad technika veiktų tokiame šaltyje. Iš stiklo pluošto specialiai šiam motociklui pagaminome variklio skydus, į juos įdėjome papildomą izoliacinę medžiagą, kad variklis gebėtų išlaikyti darbinę temperatūrą. Taip pat sumontavome temperatūros daviklį, kad ją galėtume sekti realiu laiku. Į variklį pilsime taip pat nestandartinę, o labai skystą alyvą, pritaikytą atšiaurioms sąlygoms. Skysta alyva bus užpildyti ir amortizatoriai, tad tikimės, kad jie bent šiek tiek veiks spaudžiant Sibiro speigui", – didžiausius pokyčius įvardijo J.Dzvonkus.
Kelionės iš Jakutsko į Oimiakoną metu motociklas bus apautas dygliuotomis "Mitas" motociklų padangomis. Komanda į ekspediciją vešis du jų komplektus – vieną skirtą žvyrkeliams, sniegu padengtiems keliams su trumpesniais dygliais, kitą – skirtą bekelei su aukštesniais dygliais. "Taip pat pakeitėme visus guolius. Užsakėme aviacinius, kurie atsparūs net iki –50 laipsnių temperatūrai, galbūt ir žemesnei, mat standartiniai pradeda strigti vos termometro rodmenys nukrenta žemiau –20 laipsnių žymos", – pridėjo technikas J.Dzvonkus.
Papildomas komfortas
Ruošdami motociklą šalčiausiai kelionei meistrai taip pat skyrė daugiau dėmesio papildomam Karolio komfortui. Sumontuotas didesnis stiklas nuo vėjo, šildomos rankenėlės, rankenėlių kapišonai, saugantys motociklininko rankas nuo vėjo, nes rankos – labiausiai šalčio pažeidžiama kūno dalis. Pakeistas ir prietaisų valdymo skydelis: jame sumontuoti jungikliai rankenoms ir drabužiams šildyti, lempoms įjungti, temperatūros rodmenys.
"Man bus svarbu matyti vandens temperatūrą, ar nekaista, ar nešąla variklis, būtina matyti termometrą, kokia tuo metu bus temperatūra lauke. Šis dalykas svarbesnis asmeniškai man, ne technikai. Jis skirtas save analizuoti, stebėti, kokius sprendimus priima protas, matydamas, kad važiuojame esant 50 laipsnių šalčiui", – aiškino K.Mieliauskas.
Galiausiai, motociklas bus aprūpintas ir papildomais aksesuarais, padėsiančiais klajoti gūdžiose Sibiro platybėse: tai papildomi LED žibintai, lankai saugumui užtikrinti ir, kaip sako komandos technikas J.Dzvonkus, specialiai pagal užsakymą pagaminta "Akarpovič" išmetimo sistema.
"The coldest ride" kelionė vasario 4 d. prasidės Jakutske. Nuo šalčiausio pasaulyje didmiesčio Karolis ir jį lydinti komanda keliaus 1000 km į šiaurę, į Sibiro gilumą iki šalčiausios apgyvendintos vietos žemėje – Oimiakono kaimo, kuriame praėjusio amžiaus pradžioje buvo užfiksuota –71,2 laipsnių pagal Celsijų temperatūra. Kelionė truks maždaug savaitę.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...