- Aigustė Tavoraitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prasidėjus mokslo metams keliuose padaugėja vaikų. Jų saugumas ir sveikata priklauso ne tik nuo vairuotojų atidumo, bet ir pačių moksleivių elgesio. Pirmiausia tėvai turėtų atžaloms paaiškinti pagrindines saugaus elgesio kelyje taisykles.
Parinkti saugų maršrutą
Psichologų pastebėjimu, pradinukai dar nesuvokia, kad vairuotojas gali jų nepastebėti ir nepraleisti pėsčiųjų perėjoje. Pamatę žalią šviesoforo signalą jie gali žengti į gatvę net neapsidairę. Todėl tėvai turėtų parinkti kuo saugesnį maršrutą į mokyklą, o prasidėjus mokslo metams pirmosiomis dienomis palydėti iki ugdymo įstaigos.
Einant kartu atžalai reikia nuosekliai paaiškinti, kaip saugiai pereiti gatvę, kuo skiriasi reguliuojama bei nereguliuojama pėsčiųjų perėja. Būtina priminti, kad pereiti gatvę galima tik įsitikinus, kad visi automobiliai sustojo praleisti pėsčiuosius. Taip pat – įspėti, kad jau geriau pavėluoti į pamoką, bet nerizikuoti bėgant per gatvę. Tokios pamokėlės praverčia ne tik pradinukams, bet ir penktokams ar šeštokams.
Telefonas padidina riziką
Vyresnieji moksleiviai jau aiškiau sugeba įvertinti situacijas kelyje. Tačiau jie labiau linkę rizikuoti. Dar vienas pavojus – priklausomybė nuo išmaniojo telefono. Lietuvos Seimas pernai svarstė pasiūlymą uždrausti pėstiesiems naudotis mobiliuoju telefonu pėsčiųjų perėjoje.
Įnikę į šiuos įrenginius moksleiviai dažnai praranda realybės jausmą ir nebemato aplinkos. Štai Vokietijoje dėl asmenų, kurie vaikšto nuolat nuleidę akis į savo telefoną, net šviesoforai pradėti montuoti grindinyje.
Išmaniųjų telefonų grėsmę eismo saugumui dar labiau padidino neseniai išplitusi pokemonų medžioklės manija. Kai kurios šalys jau įvertino situaciją: pavyzdžiui, Belgijoje šį žaidimą žaidžiant gatvėje galima gauti baudą.
Ką priminti vaikams?
Saugaus eismo kultūrą skatinantis projektas „Nebūk briedis“, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, yra parengęs saugaus eismo patarimų vaikams sąrašą.
Atmintinė
Norėdamas pereiti kelią, privalai: susirasti perėjimui skirtą vietą – pėsčiųjų perėją ar sankryžą. Jeigu jų nėra, tokią vietą, kur kelias gerai matomas į abi puses.
Priėjęs prie perėjos turi atsistoti toliau nuo šaligatvio. Apsidairyti į abi puses, įsiklausyti. Praleisti važiuojančias transporto priemones. Vėl apsidairyti ir klausytis. Jei transporto priemonės nevažiuoja, dar kartą pasižiūrėti į kairę ir įsitikinus savo saugumu eiti.
Jei nespėjai pereiti kelio, nebėgti. Sustoti saugumo salelėje ir palaukti, kol pravažiuos automobiliai. Nebėgti į kelią iš už stovinčios transporto priemonės priekio (ar galo), kitos kliūties, kuri užstoja matymo zoną.
Užmiestyje kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu eiti tik prieš transporto priemonių važiavimo kryptį (t. y. kairiąja puse). Tamsiuoju paros metu naudoti atšvaitus.
Į automobilį (autobusą, troleibusą) įlipti (ir iš jo išlipti) tik jam visiškai sustojus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...