- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“, šiemet suplanavusi didelės apimties kelių ir jų infrastruktūros atnaujinimo darbų, prašo eismo dalyvių kantrybės.
Nepatogumai – laikini
„Šiuo metu daugelyje objektų vyksta intensyvūs infrastruktūros atnaujinimo darbai, kurie tęsis iki vėlyvo rudens. Šiltuoju metų laiku daugiau keliaujantiems kelių remontas pareikalauja kantrybės, o mums tai – iššūkis užtikrinti, kad visi darbai vyktų tiksliai taip, kaip suplanuota, laiku, ir sukeliant kaip įmanoma mažiau nepatogumų eismo dalyviams. Vis dėlto, kad ir kiek remontuojami keliai keltų nepatogumų, reikia suprasti, kad jie laikini, o rekonstruoti kelius būtina, kad ateityje kelių infrastruktūra būtų saugesnė ir patogesnė“, – sakė „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas.
Daugiau kaip 5 500 km (iš 21 000 km) „Via Lietuva“ prižiūrimų automagistralinių, magistralinių, krašto ir rajoninių kelių būklė netenkina, dar maždaug 1 000 km kelių būklė yra pasiekusi ribą, reiškiančią, kad į šių kelių dangos renovaciją neinvestavus artimiausius metus, jie papildys prastos būklės kelių sąrašą.
Netenkinančios ir „ant ribos“ būklės keliams sutvarkyti reikia maždaug 6,5 mlrd. eurų.
Tiltų situacija dar prastesnė. Lietuvoje yra 109 blogos būklės tiltai ir viadukai, iš jų 99 kelio statiniams reikalingas papildomas finansavimas.
A1 – septynios atkarpos
Kelio remonto darbai jau vyksta didžiausio eismo intensyvumo Lietuvos automagistralėje A1 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda).
Iš viso kelio dangos remontas bus atliekamas septyniuose A1 kelio atkarpose, bendras jų ilgis – 23 km. Tai didžiausias šioje automagistralėje remontuojamų kilometrų skaičius per pastarąjį dešimtmetį.
Visų suplanuotų atnaujinti kelio atkarpų remontą numatyta baigti iki rudens pabaigos.
Šioje automagistralėje laukia Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Siekiant užtikrinti maksimalų eismo pralaidumą, saugumą ir patogumą, pirmiausia bus statomas laikinas tiltas.
Taip pat tęsiami ir A. Meškinio tilto rekonstrukcijos darbai, jų pabaiga numatyta šiemet žiemą.
Bene svarbiausias 2024-ųjų projektas – blogiausiu Lietuvoje tituluojamo A14 kelio ruožo Molėtai–Utena atnaujinimas. 30 km atkarpą suplanuota sutvarkyti vos per dešimt mėnesių.
Pajūryje ir Marvelėje
Vyksiantiems poilsiauti į Kuršių neriją šią vasarą taip pat nepavyks išvengti remonto darbų – suplanuota atnaujinti 10 km atkarpą nuo Alksnynės iki Juodkrantės.
Lietuvoje yra 109 blogos būklės tiltai ir viadukai.
Kovą startavo ir dviračių tako Smiltynė–Nida atkarpos pro Juodkrantę link Pervalkos, Preilos ir jūros link rekonstrukcija. Automobilių kelio ir dviračių tako atnaujinimo darbai Kuršių nerijoje bus baigti dar šį rudenį.
Trakų viaduko remonto darbai tęsis iki metų pabaigos. Tarp numatytų suremontuoti 30 valstybinės reikšmės keliuose esančių tiltų ar viadukų – kritinės būklės Marvelės viadukas Kaune, pastatytas 1994-aisiais. Bus paklota nauja asfalto danga, suremontuotos kolonos ir perdanga, sutvarkyti deformaciniai pjūviai, vandens nuvedimo sistema, turėklai, apsauginiai atitvarai, atramos, šlaitai, apšvietimas, atnaujintas ženklinimas.
Šiemet „Via Lietuva“ yra suplanavusi į tiltų tvarkymą investuoti iš viso apie 88 mln. eurų, kelių atnaujinimą (paprastąjį ir kapitalinį remontą) – apie 127 mln. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius1
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...