- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Rekomendacija: įprastomis sąlygomis oro filtras turi būti keičiamas kas 25–30 tūkst. km, bet važinėjant žvyrkeliais – dažniau.
-
Dūsta automobilio širdis – keiskite filtrą
-
Dūsta automobilio širdis – keiskite filtrą
-
Dūsta automobilio širdis – keiskite filtrą
-
Nuodai: dėl nesudegusių degalų salone juntamas kvapas gali sukelti apsinuodijimo požymių.
Automobilių savininkai neretai sumenkina oro filtrų keitimo svarbą. Paprastai tuo domėtis pradedama tik tuomet, kai pasirodo pirmieji filtro susidėvėjimo ženklai. Tačiau retas žino, kad, atsiradus šių požymių, gali neužtekti vien kosmetinių remonto darbų.
Išvalo orą
Automobilio oro filtras yra svarbus įsiurbimo sistemos elementas, atliekantis tarsi apsauginio barjero funkciją, kad į variklį nepatektų nešvarumų. Jo pagrindinė užduotis – išvalyti įsiurbiamą orą sulaikant įvarius teršalus, pavyzdžiui, dulkes, smėlio daleles ar kitas medžiagas.
Automobilių remonto specialistas Mindaugas Šerėjus pabrėžė, kad oro filtras neatsiejamas tinkamo variklio darbo elementas, kurio paskirtis užtikrinti, kad į variklį patektų kiek įmanoma švaresnis oras. Filtras sulaiko su įsiurbiamo oro srautu keliaujančias dulkes, mikrodaleles ir kitokius variklio darbą neigiamai veikiančius nešvarumus.
Ženklas: pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į variklio galios sumažėjimą. Evaldo Šemioto nuotr.
„Švarus oras, patenkantis į variklį, užtikrina optimalų mechanizmo veikimą. Į degimo kamerą patenkantis atitinkamos kokybės oras turi įtakos degalų degimui, variklio darbo efektyvumui ir jo komponentų ilgaamžiškumui. Galima sakyti, švarus oras pailgina automobilio širdies eksploatacijos laiką“, – teigė M. Šerėjus.
Užsikimšus oro filtrui, gali būti sunkiau įjungti ir variklį, ypač šaltą.
Kada keisti?
Oro filtrą būtina reguliariai keisti, tačiau derėtų atsižvelgti į automobilio gamintojo rekomendacijas. Informacijos šia tema galima rasti transporto priemonės priežiūros instrukcijoje arba apie tai pasiteirauti susisiekus su specializuotu servisu.
„Oro filtro keitimo intervalas priklauso ne tik nuo gamintojo rekomendacijų, bet ir nuo individualių automobilio eksploatacijos sąlygų. Jei dažnai važinėjate sunkiomis sąlygomis, pavyzdžiui, žvyrkeliais, kur daug dulkių, jos taip pat patenka ir į variklį. Tokiu atveju rekomenduojama oro filtrą keisti dažniau“, – patarė M. Šerėjus.
Pasak automobilių remonto paslaugų paieškos platformos Motointegrator.com atstovo, įprastomis sąlygomis oro filtras turi būti keičiamas kas 25–30 tūkst. km. Daug važinėjant žvyrkeliais, tai daryti reikėtų dažniau, pavyzdžiui, kiekvienąkart keičiant alyvą. Tačiau šios rekomendacijos galioja tik lengviesiems keleiviniams automobiliams, kurie ekploatuojami įprastomis sąlygomis.
Išlaidos: dėl nepakankamo oro kiekio, tiekiamo į degimo kamerą, variklis pradeda naudoti daugiau degalų. Justinos Lasauskaitės nuotr.
Gedimo požymiai
Sportinių automobilių arba visureigių oro filtrai turi būti keičiami gerokai dažniau. Jei esate bekelės mėgėjas, atkreipkite dėmesį į oro filtro būklę beveik po kiekvieno pasivažinėjimo ir, jei reikia, prieš kiekvieną išvyką jį pakeiskite.
Oro filtro keitimas yra ne pati brangiausia investicija, bet užtikrina ilgalaikę transporto priemonės eksploataciją, patikimą ir efektyvų variklio darbą. Keičiant filtrą reguliariai galima apsidrausti nuo priešlaikinių variklio gedimų, apsaugant jo komponentus nuo potencialių pažeidimų.
Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į variklio galios sumažėjimą. Susidėvėjęs oro filtras riboja į variklį tiekiamo oro kiekį, todėl pasikeičia oro ir degalų proporcijos, o mišinys tampa neoptimalus, kai degimas yra efektyviausias. Dėl to gali sumažėti variklio galia ir efektyvumas.
„Užsikimšus oro filtrui, gali būti sunkiau įjungti ir variklį, ypač šaltą. Blogiausiu atveju jis iš viso gali neleisti įjungti automobilio variklio. Be to, dėl nepakankamo oro kiekio, tiekiamo į degimo kamerą, variklis pradeda naudoti daugiau degalų, kadangi variklio valdymo kompiuteris bando koreguoti mišinį, kad kompensuotų galios trūkumą“, – aiškino M. Šerėjus.
Variklio skyriuje ar net automobilio salone gali būti juntamas nesudegusių degalų ar išmetamųjų dujų kvapas, atsirandantis dėl per riebaus degalų ir oro mišinio.
Padidėja tarša
Netinkamas degalų ir oro mišinys dėl užsikimšusio oro filtro gali sukelti nestabilių variklio sūkių, trūkčiojimą važiuojant, netolygių sūkių laisva eiga arba būti dažnai gęstančio variklio priežastis.
Dėl seno ar užsikimšusio oro filtro gali būti netinkamai sudeginami degalai variklio degimo kameroje, tuomet jie patenka į išmetimo sistemą, o iš duslintuvo matyti virstantys juodi dūmai. Tinkamai nesudegantys degalai rodo, kad oro ar degalų mišinys yra riebus, kitaip tariant, tokiam mišinyje yra per daug degalų ir per mažai oro.
Kliūtis: dėl padidėjusios taršos techninės apžiūros metu transporto priemonė gali nebeatitikti techninių reikalavimų. Justinos Lasauskaitės nuotr.
„Užsikimšus oro filtrui dažnai pasitaiko, kad variklio skyriuje ar net automobilio salone gali būti juntamas nesudegusių degalų ar išmetamųjų dujų kvapas, atsirandantis dėl per riebaus degalų ir oro mišinio. Atminkite, kad degimo metu susidarančios medžiagos yra kenksmingos žmogaus organizmui, jos neigiamai veikia keleivių sveikatą ir net gali turėti įtakos eismo saugumui. Tai gali sukelti ir apsinuodijimo požymių – ilgai važiuojant tokiomis sąlygomis pradeda pykinti, skaudėti galvą, atsiranda išsiblaškymo pojūtis“, – įspėjo M. Šerėjus.
Susidėvėjęs oro filtras gali turėti įtakos ir katalizatoriaus darbui, todėl, atliekant išmetamųjų dujų patikrą, aptinkamas didesnis azoto oksidų (Nox) kiekis. Dėl padidėjusios šio rodiklio vertės techninės apžiūros metu automobilis gali nebeatitikti techninių reikalavimų. Taigi, nereikėtų ignoruoti gamintojų rekomendacijų ir oro filtrą keisti laiku, kad būtų išvengta su tuo susijusių rimtesnių padarinių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Atskleidė, kokiais bruožais išsiskiria BMW vairuotojai10
Mokslinis tyrimas apie BMW vairuotojus atskleidė, kokiais psichologiniais bruožais jie išsiskiria iš kitų vairuotojų. Viena savybių – didesnis neurotiškumas. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos2
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...
-
Keičiant padangas taip pat reikia žinių1
Malonia rudeniška šiluma lepinęs spalis kiek atidėjo padangų keitimo bumą, tačiau pastarąją savaitę eilės prie ratų servisų pamažu ilgėja. Artėjant žiemos sezonui, daugelis vairuotojų ima aktyviau domėtis kuo apauti savo transpor...
-
Daliai vairuotojų – sveikatos patikrų pasikeitimai8
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), peržiūrėjusi Profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose tvarką, į naują tvarkos redakciją įtraukė pakeitimus, kurie palies dalį vairuotojų dėl patikrų periodiškumo. Taip atsir...