- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
-
Japoniškų automobilių gerbėjų susitikime – itin reti modeliai
Sostinėje prapliupę lietūs japoniškų automobilių kultūros gerbėjų neišgąsdino. Nacionalinės dailės galerijos (NDG) prieigose savaitgalį išsirikiavo dešimtys sportinių, prabangių ir senovinių automobilių, kurių kilmės šalis – Japonija.
Automobilininkai į „JapMeet“ – pirmąjį japoniškų automobilių kultūros gerbėjų susitikimą – rinkosi iš visos Lietuvos. Pasižvalgyti į Lietuvoje esančius išskirtinius japoniškus automobilius bei pasigrožėti žydinčių sakurų sodu greta NDG atkeliavo ir automobilininkai iš Latvijos.
Tarp išpuoselėtų „Honda“, „Subaru“, „Mitsubishi“, „Nissan“ ir kitų automobilių modelių vietos atsirado ir tiems, kurie dažniau matomi senoviniuose filmuose, ir tokiems, apie kurių egzistavimą ne vienas „JapMeet“ dalyvis prisipažino nė nežinojęs.
Tarp dažniau matomų „Nissan“ ir „Honda“ modelių vietos atsirado dviem „Datsun“. Greta išskirtinių formų „Fairlady Z“, kurių vienas pagamintas 1978 m., kitas 1971 m., fotografavosi ne tik „JapMeet“ dalyviai, bet ir sakuromis užsukę pasigrožėti praeiviai.
Ne ką mažiau nei iš tolo žibantys „Datsun“ dėmesio sulaukė mažiau išpuoselėti, tačiau dar retesni Japonijoje gimę „Toyota Sera“ ir „Nissan Figaro“ modeliai. Pastarieji Lietuvą pasiekė vos prieš kelis mėnesius, tad savininkai prisipažino dar nespėję automobilių restauruoti taip, kaip norėtųsi.
„Po šito renginio automobiliai keliaus į garažą ilgiems metams, restauracijai“, – sakė abu automobilius užsienyje radęs Andrius Čikotas, „ZAZ klubo“ atstovas.
Po renginio – pas restauratorius
Egzotiškai atrodančio nedidelio „Toyota Sera“, gaminto 1990-1996 m., A. Čikotas pasakoja ieškojęs ketverius metus. Pasak jo – nieko nuostabaus, kad paieškos truko tiek ilgai, mat didžioji dalis „Sera“ modelių nuo pat pagaminimo liko Japonijoje.
Iš viso į viršų pakeliamas duris, tarsi bagažinė atsidarantį galinį langą turinčių nedidelių keturviečių hečbekų „Toyota“ pagamino kiek daugiau nei 15 tūkst. Tik 89 modeliai, anot oficialių šaltinių, buvo registruoti ne Japonijoje, o kitose šalyse. Vienas jų atsidūrė ir A. Čikoto rankose.
Vairą dešinėje turinčio „Toyota“ modelio ankstesnis savininkas panoro, kad egzotiškai atrodantis nedidukas automobilis būtų dar įspūdingesnis, todėl sumontavo šviečiančias juosteles, mirksinčius žibintus. Naujasis savininkas žada visko atsikratyti, mat norėtų, jog „Sera“ atrodytų lyg ką tik išriedėjęs iš gamyklos.
Dar vienas pašnekovo pirkinys – simpatiškas „Nissan Figaro“. Apvalainų formų ir atidengiamą stogą turintis automobilis Japonijos „Nissan“ buvo gaminamas vos vienerius metus – 1991 m. Be to, gamintojas šį modelį kūrė specialiai Japonijos rinkai, pardavinėjo
išskirtinėse parduotuvėse ir pagamino itin nedaug. Iš pradžių „Nissan“ planavo pagaminti tik 8 tūkst „Figaro“ modelių, tačiau paaiškėjo, kad paklausa kur kas didesnė, tad buvo pagaminta dar 12 tūkst. automobilių.
„Nissan“ žaismingo automobilio kūrimui panaudojo „Micra“ modelio platformą, o kėbulą dažė tik keturiomis spalvomis, kurių kiekviena simbolizavo skirtingą metų laiką.
Beje, parodose nedidukas automobilis buvo pristatomas su šūkiu „Back to the future“ (atgal į ateitį – liet.k.), o savininkai, norėdami gauti teisę įsigyti „Figaro“, privalėjo dalyvauti loterijoje.
Kvies kas mėnesį
„Smagu žinoti, kad pirmasis japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas sulaukė tiek daug dėmesio. Pasirodo, tokių renginių trūksta ne tik mums – jų reikia visiems“, – pasibaigus pirmajam „JapMeet“ džiaugėsi renginį organizavusi JDM.lt komanda.
Kiekvieno mėnesio paskutinį sekmadienį vyksiantys „JapMeet“ susitikimai, sako organizatoriai, turėtų ne tik paskatinti pasidomėti automobiliu, prie kurio vairo sėdama kasdien, bet ir kilstelėti aukščiau Lietuvos automobilių kultūrą.
Be to, įsitikinę JDM.lt, tokie susitikimai parodys, kiek daug įdomių ir labai retai sutinkamų automobilių važinėja Lietuvos keliais ar tūno restauratorių garažuose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“3
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...