- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Patarimas: norint, kad įkrovimo stotelės tarnautų ilgiau, po įkrovimo kabelius reikia įstatyti atgal į jiems skirtas vietas. Tai pratęsia įrenginio ilgaamžiškumą.
-
Brangiau: elektromobilio remonto kainą didina tai, kad gali prireikti papildomų programavimo darbų, norint tam tikrus modulius susieti su kompiuterine sistema.
Elektromobiliai nelengvai, bet vis drąsiau skinasi kelią į lietuvių garažus ir parkavimo aikšteles. Prognozuojama, kad per artimiausią dešimtmetį Lietuvoje jie sudarys viso transporto parko daugumą. Tačiau ekologiškas transportas vairuotojus verčia keisti kai kuriuos įpročius ir plačiau atverti piniginę.
Civilinis – nesiskiria
Ne paslaptis, kad elektromobilio vairuotojams tenka susitaikyti su kai kuriais keliavimo nepatogumais. Net ir turint toliausiai nuvažiuojantį elektra varomą modelį, ilgesnių kelionių planavimą tenka papildyti priverstiniais sustojimais prie įkrovimo stotelių. Tai tik vienas iš daugybės skirtumų tarp įprastų ir elektrinių transporto priemonių, tačiau tikrai ne vienintelis.
Papildomų niuansų atsiranda ir renkantis tinkamiausią draudimo variantą. Pasak specialistų, privalomasis civilinis transporto priemonės draudimas elektromobiliui yra toks pat, koks galioja ir vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams. Šio draudimo kaina nustatoma pagal automobilio parametrus, draudėjo rizikos kategoriją, jo draudimo istoriją ir kitus kriterijus. Akivaizdūs skirtumai pamatomi tik nagrinėjant bendrovių siūlomus kasko draudimo variantus.
„Renkantis kasko reikėtų atskirai pasidomėti, ar draudimo apsauga pritaikyta elektromobiliams. Į elektromobilio draudimo sąlygas įeina netgi tokie niuansai, kad įkrovimo laidas ir kroviklis taip pat apdraudžiami kaip ir visa kita papildoma automobilio įranga“, – pasakojo „Balcia Insurance“ transporto draudimo produkto vadovas Tomas Lizūnas.
Remonto išlaidos gali viršyti ir pusę viso automobilio vertės, nes reikės keisti visą bateriją.
Jis pateikė pavyzdį, kad nedaugelis bendrovių į draudimo paketą įtraukia elektromobilio transportavimą prie įkrovimo stotelės išsikrovus baterijai.
Remontas – brangesnis
Renkantis draudimą vairuotojams svarbi ne tik jo teikiama nauda, bet ir įmokų dydis.
„Dažniausiai elektromobiliai yra brangesni nei analogiški VDV automobilių modeliai. Taip pat, EV turi vieną itin brangų komponentą – bateriją. Dažniausiai ji montuojama automobilio žemiausioje dalyje (dugne), o tai reiškia, kad ji susiduria su didesne rizika būti pažeista nuvažiavus nuo kelio ar nesuvaldytam automobiliui užlėkus ant šaligatvio. Tokiu atveju remonto išlaidos gali viršyti ir pusę viso automobilio vertės, nes reikės keisti visą bateriją. Dėl šios priežasties, elektromobilių savininkams už kasko draudimą gali tekti mokėti brangiau“, – vardijo T. Lizūnas.
Anot eksperto, skirtingų tipų automobilių kėbulo remontas labai nesiskiria, tačiau elektromobiliai turi daugiau elektronikos komponentų ir mažiau mechaniškai judančių dalių.
„Elektronikos dalis gali pakeisti ir įprastos remontą atliekančios dirbtuvės. Tiesa, gali prireikti papildomų programavimo darbų, norint tam tikrus modulius susieti su kompiuterine sistema, o tai padidina remonto išlaidas.“
Skaičiuodamos draudimo kainą kompanijos atsižvelgia ir į tokius techninius parametrus kaip automobilio masė ir jo galingumas. Tiesa, šie parametrai skaičiuojami nepriklausomai nuo to, kokiu būdu automobilis yra varomas.
Brangiau: elektromobilio remonto kainą didina tai, kad gali prireikti papildomų programavimo darbų, norint tam tikrus modulius susieti su kompiuterine sistema. I. Gelūno / BNS nuotr.
Garantija – iki penkerių metų
Nors elektromobilių draudimas – jau ne kartą aptarta tema, gerokai rečiau užsimenama apie privačių įkrovimo stotelių apsaugą. Įmonės „Įkrautas“, teikiančios tokių stotelių įrengimo ir priežiūros paslaugas, vadovas Paulius Gūžys tikino, kad visos jų įrengtos stotelės turi garantiją. Dėl jos klientas gali būti užtikrintas, kad net ir sugedus stotelė bus operatyviai suremontuota.
„Priklausomai nuo gamintojo, įrengtoms stotelėms suteikiama nuo dvejų iki penkerių metų garantija. Žinoma, norint, kad klientui netektų susidurti su gedimais, jiems siūlomos aukštos kokybės stotelės. Tačiau yra pasitaikę atvejų, kai prisijungia nekokybiškas elektromobilis ir suveikia stotelės apsaugos. Tuomet specialistams tenka taisyti situaciją“, – aiškino jis.
P. Gūžys pataria atkreipti dėmesį į tai, kad stotelės su integruotais kabeliais turi būti naudojamos tinkamai, po įkrovimo sesijos kabelius reikia įstatyti atgal į jiems skirtas vietas. Jau vien tai, pasak specialisto, pratęsia įrenginio ilgaamžiškumą.
„Balcia Insurance“ rizikos vertinimo ir produktų departamento vadovas Andrius Dambrauskas, kalbėdamas apie įkrovimo stoteles, patikrino, kad, pasirinkę tinkamą draudimo apsaugos variantą, klientai gali jaustis saugūs nuo visų rizikų.
„Įsirengiantys įkrovimo stotelę turi žinoti, kad ji gali būti apdrausta turto draudimu, kaip ir butas, gyvenamasis namas ar verslo įmonės. Turto draudimas atlygina patirtus tiek pačios įkrovimo stotelės nuostolius, tiek nuostolius, įkrovimo stotelėje kilus gaisrui, pavyzdžiui, dėl trumpo jungimo, ugniai išplitus ir apgadinus kitą apdraustą turtą, kaip antai daugiabutį, gyvenamąjį namą ir t. t.“, – pasakojo A. Dambrauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Automobilio „Regitroje“ niekaip neįregistruojanti šeima: tapome situacijos įkaitais34
Nusipirkus automobilį gali tekti ilgai laukti, kol pavyks jį užregistruoti „Regitroje“, nes tiek gyva, tiek internetinė eilė – nedžiuginanti. Kaune užregistruoti automobilį panorę rokiškiečiai gali likti be nieko, mat juos sp...
-
LEA: šiais metais Lietuvoje kas dešimtas įsigytas naujas lengvasis automobilis – elektrinis3
Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį kas dešimtas naujų automobilių pirkėjas rinkosi elektromobilį. ...
-
ES įveda papildomus iki 38 proc. importo muitus Kinijos elektromobiliams5
Europos Sąjunga ketvirtadienį paskelbė įvedanti papildomus laikinuosius iki 38 proc. dydžio muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nustačiusi, kad jų gamintojai gauna naudos iš „nesąžiningos subsidijavimo“. ...
-
Vilniuje vyks Lietuvos dainų šventė – susipažinkite su eismo ribojimais
Jau šią savaitę Vilniuje prasidės vienas laukiamiausių metų renginių – šimtmetį mininti Lietuvos dainų šventė, kurios programą galite rasti čia. Dėl didelio dalyvių skaičiaus mieste galimos spūstys, taip pat dėl pasir...
-
Kauno sankryžose plečiasi korių tinklas14
Prieš kelerius metus Kaune pristatyta eismo naujovė – sankryžose nubraižytas geltonų linijų korys. Dabar ši priemonė papildė dar kelias ypač judrias sankryžas. ...
-
Naujų automobilių pardavimai Estijoje pirmąjį pusmetį krito 12 procentų
Estijoje per pirmąjį pusmetį nupirkta kiek daugiau nei 12 tūkst. naujų automobilių – apytikriai 12 proc. mažiau nei prieš metus, skelbia viena prekybos jais įmonių „Elke Tallinn“. ...
-
Keičiasi automobilio techninis pasas8
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni2
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją18
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...