- „Kauno dienos“, automanas.lt, „Creditinfo Lietuva“ inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Autoservisų veiklą Lietuvoje pagal rizikingumą galima laikyti vidutinio statistinio verslo atspindžiu, o kas dešimtas (10 proc.) priklauso aukštai ir aukščiausiai bankroto rizikos klasėms.
Įmonių daugėja
Kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atliktos analizės duomenimis, kasmet registruojama per 1 tūkst. autoservisų skolų, kurių vidutinis dydis per pastaruosius trejus metus išaugo nuo 1 213 iki 1 628 eurų.
2023 m. vasario statistika liudija, kad Lietuvoje veikia 4 223 autoservisai, kurie savo pirmąja ir pagrindine veikla nurodė variklinių transporto priemonių techninę priežiūrą. Šiose įmonėse dirba daugiau kaip 12 tūkst. darbuotojų.
Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3 777, 2021 m. – 3 882, о 2022 m. – 4 101.
Daugumai autoservisų vadovauja vyrai, tačiau net 202 šią veiklą vykdančių įmonių direktorės yra moterys. Autoservisuose dirbančių moterų atlyginimų vidurkis šiuo metu siekia 1 115 eurų per mėnesį, o vyrų – 1 259 eurus. Palyginti su 2022 m. pradžia, moterų darbo užmokestis augo sparčiau nei vyrų: pernai sausį moterys uždirbdavo vidutiniškai 956 eurus per mėnesį, o vyrai – 1 152 eurus.
Daugiausia darbo vietų yra sukūrusios šios įmonės: „Mireli“ (208), „Autoimpulsas“ (205), „Trelo“ (199), „Airbag LT“ (123), „Truck master“ (105), „4cars“ (83), „ARX Auto“ (63), „Departus“ (62), „Delca Invest“ (61) ir „Longo shared services“ (61).
Pajamos ūgtelėjo
2021 m. pajamas deklaravę autoservisai bendrai uždirbo daugiau kaip 472 mln. eurų – tai 33 proc. daugiau nei 2020 m. (354 mln. eurų).
„Šį verslo sektorių išskiria keli aspektai. Paslaugomis reguliariai naudojasi visi vairuotojai ir įmonės Lietuvoje, kurie už atliktus darbus paprastai atsiskaito iš karto, todėl autoservisų gautinų sumų apyvartumas vidutiniškai sudaro 22 dienas, atsargų apyvartumas – 64 dienas. Palyginti su kitais verslo sektoriais, tai geri rodikliai, – sakė Jekaterina Rojaka, „Creditinfo Lietuva“ verslo plėtros ir strategijos vadovė. – Visų servisų bendras pelningumas siekia beveik 7 proc., kuris atspindi tiek aukštą konkurenciją, tiek galimybes užsidirbti teikiant automobilių remonto paslaugas. Aukšta infliacija ir brangstantis automobilių aptarnavimas – per 2022 m. asmeninių transporto priemonių techninė priežiūra ir remontas pabrango daugiau nei penktadaliu – gali skatinti klientus ieškoti pigesnių ir ne visuomet skaidriai paslaugas teikiančių alternatyvų garažiukuose.
Autoservisų pajamų analizė rodo, kad šiame sektoriuje per metus galima gauti iki 20 mln. eurų pajamų.
Pagal 2021 m. gautas pajamas didžiausių autoservisų dešimtuką sudaro: „Trelo“ (18,7 mln. Eur), „ARX Auto“ (15,9 mln. Eur), „Autoimpulsas“ (15,8 mln. Eur), „Autofortas motors“ (14 mln. Eur), „Mireli“ (13,8 mln. Eur), „Truck master“ (11,8 mln. Eur), „Delca invest“ (5,3 mln. Eur), „Euroglass“ (5 mln. Eur), „Rimtoma“ (4,7 mln. Eur) ir „Turboservisas“ (4,7 mln. Eur).
Autoservisų skaičius Lietuvoje kasmet auga: 2020 m. jų buvo 3 777, 2021 m. – 3 882, о 2022 m. – 4 101.
88 įmonių pajamos 2021 m. viršijo 1 mln. eurų, tačiau 176 autoservisų pajamos per metus nesiekė 10 tūkst. eurų.
2021 m. duomenimis, pelningiausių autoservisų penketukas – „Truck master“ (2 mln. Eur), „Trelo“ (1,1 mln. Eur), „ARX Auto“ (849 tūkst. Eur), „Transtiros sunkvežimių servisas“ (702 tūkst. Eur) ir „Autoimpulsas“ (643 tūkst. Eur).
Bankrotų – mažiau
580 autoservisų 2021 m. dirbo nuostolingai, tarp jų buvo deklaravusių ir 0,5 mln. eurų siekiančius nuostolius.
Nuo 2004 m. Lietuvoje iš viso bankrutavo 410 autoservisų, tačiau pastaraisiais metais nemokių įmonių skaičius mažėjo.
2022 m. nebankrutavo nė vienas autoservisas, 2021 m. – penki, 2020 m. – dvylika, о 2019 m. – 25. Daugiausia bankrotų buvo fiksuojama 2009–2018 m., kai nemokios tapo iš viso 326 įmonės, o 2016 m. ir 2017 m. šis skaičius atitinkamai siekė 60 ir 61.
„Sumažėjęs autoservisų bankrotų skaičius rodo, kad ekonominių iššūkių laikotarpiu šio verslo atstovai sugebėjo prisitaikyti prie pakitusių ekonominių sąlygų. Nors pelningumas, kritinio padengimo koeficientas, nuosavybės ir turto santykis šiek tiek pablogėjo, vis dėlto pozityviais ženklais galima laikyti augantį įmonių ir darbo vietų skaičių, taip pat – augančias metines pajamas“, – teigė J. Rojaka.
Situacija pagerėjusi – prieš metus aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė kas septintas autoservisas (14 proc.), o pagal vėlavimo mokėti riziką – kas penkta įmonė (20 proc.).
Daugiausia sunkumų autoservisai buvo patyrę 2021 m., kai aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklausė 22 proc. įmonių, o pagal mokėjimo vėlavimą aukštai ir aukščiausiai rizikos klasėms priklausė trečdalis – net 33 proc. visų bendrovių.
Šiuo metu „Creditinfo Lietuva“ sistemoje registruotos 1 053 autoservisų skolos, kurių bendra suma siekia 1,7 mln. eurų, o vidutinis skolos dydis sudaro 1 628 eurus. Tokiu pačiu laikotarpiu pernai buvo registruota 1 111 autoservisų skolų, kurių suma siekė 1,6 mln. eurų, o vidutinis skolos dydis siekė 1 400 eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...