- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Analogų Lietuvoje neturinti Kauno technikos kolegijos (KTK) studentų įkurta KTK akademija baigia antrąjį sezoną, kurio metu daugiau nei 50 jaunų automobilių sporto mylėtojų sėmėsi žinių ir gilinosi į šio sporto subtilybes.
Entuziazmą keičia patirtis
KTK akademijos įkūrėjo ir "KTK Racing Division" komandos vadovo Povilo Bonkevičiaus teigimu, šis sezonas buvo orientuotas į kokybę ir dar daugiau žinių, kaip žengti pirmuosius žingsnius autosporte. "Pirmieji akademijos metai buvo nepaprastai įdomūs ir geri. Turėjome 100 dalyvių, iš kurių daugiau nei 70 proc. lankė visus užsiėmimus ir sėkmingai baigė akademiją. Patys degėme nauja idėja ir viską darėme su dideliu entuziazmu, daug eksperimentavome. Žinoma, nemažai mokėmės ir mes: pamatėme, ko reikia, kas ne taip domina jaunus žmones, kur jiems trūksta žinių. Atlikome ne vieną apklausą ir išgryninome programą. Visus šiuos pokyčius įgyvendinome šįmet", – pasakoja P.Bonkevičius.
Pirmas svarbus pasikeitimas – suformuotos mažesnės grupės. Praėjusiais metais buvo vienas didelis studentų srautas. Šįmet visi norintieji buvo suskirstyti į tris grupes po 20 žmonių. "Nors norinčių prisijungti buvo tikrai ne mažiau ir visas kursas užsipildė per 3–4 dienų, tačiau nusprendėme, kad renkamės kokybę, o ne kiekybę. Mažesnėse grupėse darbas tapo daug kokybiškesnis, diskusijos platesnėmis ir atviresnėmis. Dabar turime galimybę dar geriau pažinti mūsų studentus", – akcentuoja "KTK Racing Division" vadovas.
Patys degėme nauja idėja ir viską darėme su dideliu entuziazmu, daug eksperimentavome.
Atsako į klausimus
P.Bonkevičiaus tvirtinimu, akademiją lanko daugiausia moksleiviai, kurie domisi inžinerija ir autosportu, tačiau netrūksta ir studentų iš kitų kolegijų ar universitetų.
"Tarp akademijos dalyvių turime ne tik moksleivių, kuriems tai yra tarsi pasibandymas prieš būsimas studijas, bet ir jau esamų studentų. Visus juos vienija bendras tikslas – autosportas. Pamatėme, kad žmonės nori koncentruotų žinių. Atsisakėme temų, kurios nėra tokios įdomios, kaip pavyzdžiui, teisėjavimo ypatumai ir t.t.
Mūsų akademijos studentus labiausiai domina techniniai automobilių paruošimo niuansai, komandinis darbas prieš varžybas, varžybų metu ar po jų. Žinoma, labai populiari tema yra autosporto rinkodara: kaip reikia sudominti rėmėjus, ką reikia žinoti, kaip pasiruošti, kokią informaciją rinkti ir kaip ją pateikti. Jauniems žmonėms tai yra visiškai nežinoma zona. Tiesą pasakius, daugelis, prieš pradedami kursus mūsų akademijoje, autosportą įsivaizduoja visiškai kitaip, ir tik būdami čia supranta, koks tai kompleksinis ir sudėtingas užsiėmimas, kuris nesibaigia tik vairavimu trasoje", – sako pašnekovas
Pasak P.Bonkevičiaus, vieni pasibando ir supranta, kad autosportas yra būtent tai, ko jie ieškojo. Kiti užsimano tapti mechanikais, tiksliau pamato, kas jų laukia būsimose studijose ir įstoja į Kauno technikos kolegiją. Tokių turime, bene, dešimt iš praėjusio kurso. Treti supranta, kad šis užsiėmimas yra ne toks, kaip jiems atrodo, ir pasuka kitu keliu.
Kviestiniai lektoriai
KTK akademijos kursą sudaro 12–15 užsiėmimų, tarp kurių nemažą dalį veda itin laukiami kviestiniai lektoriai – žinomi šalies sportininkai, inžinieriai ir kiti savo sričių profesionalai.
"Be praktinių dalykų, kaip sureguliuoti pakabą, nuimti ar uždėti raktą, jaunuoliai labiausiai laukia mūsų kviestinių lektorių. Tokiose paskaitose visos vietos visada būna 100 proc. užpildytos.
Šįmet mus aplankė Justas Simaška, kuris pristatė ralio subtilybes, Gediminas Ivanauskas pasakojo apie šonaslydį ir perteikė savo patirtį apie bendravimą su rėmėjais bei žiniasklaidos atstovais, o Julius Skirmantas, kuris yra žiedinių lenktynių atstovas ir Lietuvos čempionas, pristatė žiedo discipliną ir kaip reikia pasiruošti jai.
Žinių šiais laikais galima rasti visur, tačiau labiausiai vertinama yra asmeninė patirtis su visomis sėkmės istorijomis ir skaudžiomis patirtimis. Tai itin motyvuoja mūsų studentus.
Netrukus planuojame pristatyti ir ateinančių metų programą, kuri turėtų startuoti vasarį. Taip pat visų lauks ir naujiena – papildomas sportinio vairavimo praktikos kursas, kuriam yra ruošiami trys sportiniai BMW. Galiu pasakyti tik tie, kad tikrai bus įdomu", – apie būsimus planus prasitaria KTK akademijos įkūrėjas P.Bonkevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...