- Lukas Juozapaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus pramonės ir verslo asociacijos (VPVA) prezidentas Sigitas Besagirskas nemano, kad verslas galėtų svariai prisidėti prie Rusijos sukelto karo nuniokotų Ukrainos regionų atstatymo. Jo teigimu, lietuviškos bendrovės tam neturi pakankamai išteklių, be to, Ukrainoje išlieka didelė korupcijos rizika.
„Žiūrime į tai ganėtinai skeptiškai. Ukrainą reikia atstatyti ir manau, kad tam bus metami dideli pinigai, bet reikia suprasti, yra daug priežasčių, kodėl tai būtų sunku Lietuvai arba netgi neįmanoma“, – pirmadienį „Žinių radijui“ sakė S. Besagirskas, įvardijęs tris savo pozicijos argumentus.
Visų pirma, pasak VPVA vadovo, Lietuvos statybos įmonės neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių, tad negalėtų dalies savo darbuotojų siųsti atstatyti Ukrainos miestų.
„Patys (darbuotojus – ELTA) importuojame. Anksčiau iš tos pačios Ukrainos, Baltarusijos, o dabar importuojame iš kitų šalių statybos sektoriuje. Dabar šis sektorius truputį pristojęs, aktualumas sumažėjęs, bet darbuotojų trūksta“, – pabrėžė verslo atstovas.
„Antras dalykas – mūsų įmonių pajėgumai. Pas mus nėra didelių įmonių, kurios galėtų tokius projektus vykdyti. Dėl labai paprastos priežasties – tos įmonės jau Lietuvoje turi darbo, o Ukrainoje tie projektai, įtariu, būtų keliskart didesni“, – antrąją kliūtį įvardijo S. Besagirskas.
Anot jo, norint reikšmingai prisidėti prie sugriautų Ukrainos miestų atstatymo, įmonės turėtų kurti atskiras komandas bei prisiimti visas tokios veiklos rizikas.
S. Besagirskas taip pat akcentavo, kad Ukraina dar iki karo buvo viena labiausiai korumpuotų šalių Europoje. Korupcija, anot jo, Ukrainoje yra gaji ir karo metu, egzistuoja nemaža rizika, jog besiginančiai valstybei siunčiama parama nepasieks gavėjų.
„Pačiam dvejus metus teko ten dėstyti – tikrai prisiklausiau istorijų ir apie reideriavimą, ir apie korupciją. Gal karo fone neetiška apie tai kalbėti, bet šiandien mes patys per vieną įmonę teikiame paramą Ukrainai, ir girdime, kad korupcija niekur neišnyko. Karas vyksta, korupcija lieka ta pati“, – sako S. Besagirskas.
Realiausia lietuviško verslo pagalba LVPA prezidentas įvardija paramą statybinėmis medžiagomis, dalijimąsi žiniomis arba prisidedant prie Vakarų valstybių vykdomų projektų.
„Galime tiekti kažkokias statybines medžiagas, galbūt konsultacijas, dalyvauti labai nišinėse veiklose, tarkime, jei eitų kokia didžiulė vokiečių, lenkų ar prancūzų įmonė ir mes kažkokią nedidelę subrangą darytume kažkokioje specifinėje brangioje srityje“, – argumentavo S. Besagirskas dar pridūręs, jog idėjai atstatyti kokį nors Ukrainos miestą verslas kol kas nesako „ne“.
„Bet kas praktiškai dirbę Ukrainoje, supranta, kad tai nebus labai lengva. Mes maži ir Ukrainos specifika tą procesą padarys labai, labai sudėtingą“, – pažymėjo S. Besagirskas.
ELTA primena, kad gegužės viduryje pagrindinių Lietuvos verslo organizacijų atstovai susitiko su ekonomikos ir inovacijų ministre Aušrine Armonaite aptarti, kokią pagalbą atkuriant Ukrainą galėtų pasiūlyti privatus Lietuvos verslas.
Ministrė kvietė diskutuoti, ar nevertėtų Lietuvai ne tik dalyvauti tarptautinių partnerių iniciatyvose, bet ir pačiai sukurti Ukrainos atkūrimo finansinį mechanizmą.
Anot jos, Lietuva turėtų aktyviai dalyvauti Europos Komisijos iniciatyva kuriamo Ukrainos atsigavimo plano rengime, taip pat galėtų vykdyti įvairius savarankiškus pagalbos Ukrainai projektus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LB: valiutos atsargomis tiesiogiai finansuoti Vyriausybę draudžia ES sutartis
Lietuvai ketinant iki 2030-ųjų gynybai skirti gerokai didesnį finansavimą, o prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant tai daryti panaudojant ir Lietuvos valiutos atsargas, Lietuvos bankas (LB) pareiškė, kad tiesiogiai iš šio šalt...
-
Paluckas: norintieji iki pensijos pasitraukti iš kaupimo turėtų susimokėti GPM
Premjeras Gintautas Paluckas iš esmės pritaria idėjai, kad iš pensijų kaupimo galima būtų pasitraukti bet kada. Visgi politikas priduria – norint tai padaryti iki pensinio amžiaus, reikėtų susimokėti gyventojų pajamų mokestį (GP...
-
„LTG Link“ traukiniai pernai pervežė 5,5 mln. keleivių
LTG grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“, preliminariais duomenimis, pernai pervežė daugiau nei 5,5 mln. keleivių. 5 mln. iš šių keleivių vyko traukiniais Lietuvoje – tai yra 330 tūkst. daugiau nei 2023 metais, p...
-
„airBaltic“ didins reisų skaičių tarp Vilniaus ir Amsterdamo
Oro bendrovė „airBaltic“ nuo kovo pabaigos pabaigos dvigubins skrydžių tarp Vilniaus oro uosto ir Amsterdamo skaičių, pranešė Lietuvos oro uostai. ...
-
Šadžius: tikrai nevardinsiu šaltinių, nes beprasmiška tą dabar daryti
Lietuvai planuojant iki 2030 metų gerokai padidinti gynybos finansavimą, o prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant pasitelkti ir Lietuvos valiutos atsargas, finansų ministras Rimantas Šadžius teigia, kad dar per anksti įvardyti galimus naujus gynybo...
-
Premjeras dėl pensijų fondų turi kategorišką nuomonę: reikia pasitikėti žmonėmis
Vyriausybei svarstant, kokiomis sąlygomis leisti žmonėms anksčiau laiko pasitraukti iš antros pensijų pakopos, premjeras Gintautas Paluckas pasisako už galimybę žmogui pasitraukti bet kada, tačiau sumokant gyventojų pajamų mokestį (GPM), kur...
-
Paluckas išdėstė, iš kur galima paimti pinigų gynybai
Lietuvai planuojant iki 2030 metų gerokai padidinti gynybos finansavimą premjeras Gintautas Paluckas sako, kad tam būtų naudingas bendras Europos Sąjungos valstybių paskolų fondas. ...
-
Jau netrukus sulauksime pokyčių: kasoje grąža bus skaičiuojama kitaip
Nuo gegužės parduotuvės grąžą skaičiuos kitaip. Atsiskaitantiems grynaisiais nebeduos grąžos 1 ir 2 euro centų. Vietoj to kasos aparatai automatiškai apvalins bendrą pirkinių krepšelio sumą iki 0 arba 5. Prekybininkai pokyčiams jau ...
-
Degalų kainos: įvardijo veiksnius, dėl ko mokėsime daugiau
Naujieji metai atnešė naujas degalų kainas. Benzinas vidutiniškai pabrango 10 centų, o dyzelinas – 20 centų. Kilus kainoms, vairuotojai ieško būdų, kaip sutaupyti, praneša LNK. ...
-
Vyriausybė keičia skandalingą potvarkį
Vyriausybė trečiadienį pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos siūlymui sušvelninti buvusios Vyriausybės įvestus dvejopos paskirties prekių eksporto lėktuvais į trečiąsias šalis ribojimus. ...