Vaistų logistikos rinkoje siekia įsitvirtinti siuntų kurjeriai

Ar žiema, ar vasara – temperatūros režimas itin svarbus gabenant vaistus. Jų ir kitokių farmacinių preparatų vežimu ir logistika Lietuvoje užsiima nedaug bendrovių, nors, be vežėjų įmonių, šioje rinkoje nori įsitvirtinti ir siuntų kurjeriai.

Skaičiuojama, kad Lietuvoje lieka ir per metus parduodama apie 72 mln. medikamentų pakuočių. Transportuojant vaistus ir visai jų logistikai itin svarbi temperatūra. Tarptautiniu šių prekių gabenimu užsiimančios bendrovės vadovas sako, kad nemažą dalį vaistų, šalia kitų krovinių, gali vežti ir kai kurie vežėjai. Bet dalis vaistų, daugiausia injekcinių, gabenami vieni. Keliauja jie mažesnėmis, greitesnėmis transporto priemonėmis, kad klientą Lietuvoje, pavyzdžiui, iš Rumunijos, pasiektų per 3 dienas.

„Tie vaistai, kuriuos mes įpratę vartoti kasdien ir galbūt net nešiojamės rankinėje, ko negalima daryti, važiuoja krovininiais sunkvežimiais. Taip yra dėl to, kad jų yra dideli kiekiai ir stengiamasi vieną pakelį nuvežti kuo pigiau. Bet brangių vaistų, pavyzdžiui, skirtų gydyti vėžiui, kurie paprastai yra deficitiniai rinkoje, pristatymo terminai yra labai jautrūs“, – aiškina „Balux“ direktorius Marius Giedraitis.

Su vaistų didmenininkais Baltijos šalyse daugiausiai dirbančios logistikos bendrovės atstovas sako, kad vaistų platinimo reglamentavimą atitinkančių bendrovių rinkoje – vos viena kita.

„Specialių vežėjų, kurie užsiimtų būtent farmacine logistika, tiksliau, farmacinių produktų transportavimu, Lietuvoje trūksta“, – sako „Oriola Vilnius“ logistikos vadovas Baltijos šalims Deivis Venslovaitis.

Į vaistų išvežiojimo po Lietuvą rinką žengia siuntų kurjeriai. Kiek jau teko ir kiek dar teks investuoti į transporto pritaikymą, ši bendrovė kol kas neatskleidžia. Bet, bendrovės vadovo teigimu, jos kurjeriai per mėnesį pajėgūs transportuoti apie 400 tonų preparatų.      

„Vaistai, kaip žinia, turi būti gabenami tam tikrame, gamintojo nurodytame, temperatūros režime. Jeigu tas temperatūros režimas vasarą arba žiemą smarkiai kinta, tuomet vaistai gali prarasti savo naudingąsias savybes arba net pakenkti jais besinaudojantiems“, – aiškina „Baltic Post“ vadovas Juozas Buitkus.

Prognozuojama, kad vaistų pristatymas ir logistika tik plėsis – tiek vietinė, tiek tarptautinė. Klientai bus ne tik vaistų gamintojai ir vaistinės, bet ir gyventojai namuose. Visuomenei senstant, vartojama daugiau farmacinių preparatų, kurių dalis perkama internetu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių