- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Premjerui neseniai pareiškus, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, prezidentas Gitanas Nausėda laikosi ankstesnės pozicijos, kad šio mokesčio kol kas nereikia, nes jis padidintų socialinę atskirtį. Šalies vadovas mano, kad reikėtų pradėti nuo prabangos apmokestinimo.
„Automobilių mokestis, kuris yra priklausomas nuo anglies dioksido emisijos, daugelyje Europos valstybių egzistuoja, tačiau jau ne kartą esu sakęs, kad šiandien paimti mokiniškai, vadovėliškai ir pamėginti perkelti tuos automobilių mokesčius, kurie egzistuoja Vakaruose, į Lietuvos dirvą būtų ne tiktai socialiai nejautru, bet tiesiog pavojinga, kadangi turbūt didžiausią mokesčių naštą sumokėtų tie žmonės, kurie važiuoja blogiausiais automobiliais, ir ne dėl to, kad yra, atsiprašau, mazochistai, o dėl to, kad neturi pakankamai pajamų“, – interviu LRT antradienio vakarą sakė G. Nausėda.
Jis teigė manantis, kad reikėtų pradėti nuo prabangos – tai yra variklio darbinio tūrio – apmokestinimo su labai nedideliu aplinkosaugos – anglies dioksido išmetimo – elementu.
Pasak G. Nausėdos, kai kuriose valstybėse automobilio mokestį sudaro keli elementai, kurie apmokestinami skirtingomis proporcijomis.
Birželį dar būsimasis šalies vadovas teigė, kad svarstytų pasiūlymus apmokestinti automobilius pagal galingumą, vertę, o išmetamas anglies dvideginio kiekis galėtų būti apmokestinamas palaipsniui.
„Mokestis iš principo galėtų egzistuoti, bet jis turi būti socialiai jautrus, adekvatus dabartinei mūsų pajamų situacijai ir neerzinti visuomenės lygioje vietoje. Tą patį galima būtų pasakyti ir apie visuotinį nekilnojamojo turto mokestį“, – antradienį teigė prezidentas.
Premjeras Saulius Skvernelis liepą pareiškė, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, planuojama keisti ir nekilnojamojo turto (NT) apmokestinimą.
Tarptautinės organizacijos ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius.
Vyriausybė šiuo metu yra numačiusi tūkstančio eurų kompensaciją gyventojams, nusprendusiems pakeisti seną automobilį mažiau taršiu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
R. Dargis: užsieniečių smulkiajam verslui reikėtų naikinti prievolę dėl lietuvių įdarbinimo
Užsieniečių Lietuvoje vystomam smulkiam verslui reikėtų naikinti reikalavimą įdarbinti bent du lietuvius ar kitų Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojus, sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Robertas Dargis. ...
-
A. Romanovskis: žala už nukritusiame lėktuve gabentas siuntas gali būti pilnai neatlyginta
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus bendrovės DHL krovininiam orlaiviui, kai kurių jame gabentų siuntų savininkams žala nebūtinai bus pilnai atlyginta, sako Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis. ...
-
Vyriausybė mažina biurokratines kliūtis nustatant infrastruktūros apsaugos zonas
Siekdama mažinti biurokratiją Vyriausybė supaprastino infrastruktūros apsaugos zonų nustatymo tvarką. ...
-
ILTE pramonės įmonių modernizavimui skyrė dar 80 mln. eurų
Nacionalinė plėtros įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) pramonės modernizavimui skyrė papildomą 80 mln. eurų finansavimą. ...
-
N. Mačiulis: paliekame infliacijos dugną2
Po kurį laiką vyravusios defliacijos rudenį vartotojų kainoms vėl kylant, ekonomistai teigia, kad infliacijos žemumos – jau praeityje. ...