- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet į Klaipėdos uostą pradėta gabenti Alžyre pagaminta armatūra metalo kainą Lietuvoje pirmąjį metų ketvirtį atpigino iki 10 proc., sako metalo prekybos įmonės „Steel Core“ komercijos direktorius Donatas Gelažauskas.
Pakeitė dinamiką
„Bendraujame su klientais, pirmus tris mėnesius, kai buvo pirmi trys laivai, galime sakyti, kad atpigino metalą iki 10 proc., palyginti su tuo, jeigu nebūtų šito gamintojo („Algerian Qatari Steel“) ir mūsų tiekimo“, – teigia D. Gelažauskas.
„Palyginti su europiniu gamintoju, tai yra vos ne 10 proc. skirtumas, kurį mūsų rinka permokėtų, – ne tik statybininkai, bet ir galutinis vartotojas, valstybiniai projektai“, – teigia su Alžyro armatūros liejykla „Algerian Qatari Steel“ bendradarbiaujančios prekybos įmonės atstovas.
Jo teigimu, iš Alžyro gabenamas metalas, palyginti su kitų valstybių produkcija, rinkoje yra pigesnis 5–10 proc.
„Steel Core“ skaičiavimais, pirmąjį šių metų pusmetį apie 50 proc. į Lietuvą įvežtos armatūros yra iš Alžyro, likusi dalis gabenama iš Egipto, Turkijos, Lenkijos, Uzbekistano, Vokietijos.
„Labai kvestionuotina, kokia yra iš Turkijos atplaukiančios armatūros kilmė, nes ten žaliava gali būti ir iš Rusijos“, – teigia D. Gelažauskas.
„Algerian Qatari Steel“ armatūros liejykla įkurta 2013 m., ją valdo Kataro, Alžyro ir Indijos investicijų fondai. Pagrindiniai jos produkcijos pirkėjai yra Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Europos šalys.
Sugrąžino konkurencingumą
Šią savaitę į Klaipėdos konteinerių terminalą (KKT) laivas iš Alžyro turėtų atgabenti beveik 17 tūkst. t armatūros. Įmonė skelbia, kad tai bus didžiausias toks krovinys Klaipėdoje nuo nepriklausomybės atkūrimo.
Pasak D. Gelažausko, pirmieji trys „Algerian Qatari Steel“ kroviniai Klaipėdą pasiekė šių metų sausį, vasarį ir kovą, planuojama, kad šiemet uostamiestį jie toliau pasieks kas mėnesį, be to, tikimasi, kad jie plauks ir kitais metais.
Į Lietuvą tiekiama alžyriečių armatūra prekiauja didžiausi šalies didmenininkai – „B Group“, „Lytagra“, „SteelTrade“, dalis produkcijos bus tiekiama į Latviją, Estiją, Švediją, Suomiją, Norvegiją, Daniją.
„Visam segmentui labai svarbus tęstinumas. [...] Alžyriečiai puikiai suprato, kad norint dalyvauti rinkoje reikia ne trumpalaikių sandorių, o būti nuolat, ir mes stengiamės jų neapvilti“, – teigia D. Gelažauskas.
Anot jo, į Klaipėdos uostą, priklausomai nuo rinkos poreikių, iš Alžyro vežami 10–16 tūkst. t armatūros kroviniai, kelionė trunka mažiau nei dvi savaites.
Pasak D. Gelažausko, produkcija iš Alžyro leido Lietuvos metalo perdirbėjams ir tiekėjams susigrąžinti konkurencingumą, grįžti į Skandinavijos rinką.
„Manau, mūsų rinka, turėdama šias naujas galimybes, pradės tiekti armatūrą į Lenkiją, į visas Baltijos šalis, susigrąžins pozicijas Skandinavijoje“, – teigia „Steel Core“ atstovas.
Metalo importo centras?
Anot D. Gelažausko, į Lietuvą tiekiama alžyriečių armatūra prekiauja didžiausi šalies didmenininkai – „B Group“, „Lytagra“, „SteelTrade“, dalis produkcijos bus tiekiama į Latviją, Estiją, Švediją, Suomiją, Norvegiją, Daniją.
„Klaipėda pagal iškrovimo galimybes, greitį kai kuriais atvejais yra netgi geresnė už vokiečius. Tada labai gerai pristatyti krovinius į Klaipėdą, o paskui jau autotransportu pervežti į kitas šalis“, – sako D. Gelažauskas.
„Klaipėda tampa tokiu metalo centru, iš kurio jis pasiskirsto po visą Šiaurės Europą“, – teigia metalo prekybos įmonės atstovas.
Pasak KKT terminalo generalinio direktoriaus Vaidoto Šileikos, ro-ro ir generalinių krovinių terminale armatūros krova nėra naujiena, tačiau kiekvieną kartą sulaukus šio krovinio būtinas išskirtinis komandos sutelktumas, nes laivu atplukdoma penkiolikos ar daugiau rūšių armatūra.
„Papildomi kroviniai didina Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą, o KKT tampa strateginiu šio krovinio paskirstymo Baltijos šalims centru“, – sako V. Šileika.
Paskatino geopolitika
Pasak D. Gelažausko, „Steel Core“ derybos su alžyriečiais prasidėjo pernai rugpjūtį. Jo teigimu, naujo tiekėjo paieškas paskatino dėl karo Ukrainoje pasikeitusios tiekimo grandinės, kai į Lietuvą iki tol tiektą rusišką ir baltarusišką produkciją pakeitė brangesnė europietiška.
„Mes tiesiog sužinojome, kad yra pastatyta nauja gamykla, šiuo metu turbūt moderniausia pasaulyje“, – kalba D. Gelažauskas.
„Mums, lietuviams, atrodo, kad Alžyras – tolimas ir neaiškus, bet kai pasidomėjau, mane nustebino, kad ši šalis turi dujų vamzdį tiesiai į Italiją [...], kitas vamzdis eina po Viduržemio jūra į Ispaniją. ES su Alžyru jau senų seniausiai dirba“, – priduria jis.
„Steel Core“ vadovas tikino, kad Alžyre pagaminta armatūra kokybe nenusileidžia kitų šalių produkcijai.
„Buvo labai daug išankstinių nusistatymų, stereotipų, kad produktas iš Afrikos negali būti kokybiškas – nesvarbu, ar tai metalas, ar kažkas kita. Tuos pačius kriterijus atitinka bet kuris europinis gamintojas, taip pat ir ši gamykla“, – tikina D. Gelažauskas.
Lietuvoje kasmet sunaudojama apie 200 tūkst. t armatūros, didžiausi jos naudotojai yra statybos įmonės ir kelininkai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prezidentūra: 2025-ųjų biudžete reiktų priemonių didesnių akcizų poveikiui sušvelninti
Seimui priėmus Gynybos fondo paketą, kuriame, be kita ko, krašto apsaugą numatyta finansuoti padidinant akcizus kurui, prezidento patarėja Irena Segalovičienė sako, kad kitų metų valstybės biudžete turi būti priemonės, kaip sušvelnint...
-
Ministerija: nuo rugpjūčio 30 dienos nebeveiks „E. sąskaita“, ją keičia SABIS
Nuo pirmadienio prasidėjo perėjimas prie SABIS – Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos, kuri pakeis informacinę sistemą „E. sąskaita“. Pastaroji veiki nustos rugpjūčio 30 d., pranešė Ekonomikos ir inovacij...
-
Premjerė Alytuje apžiūrės kareivines, ministrai domėsis energetikos objektų saugumu2
Premjerė Ingrida Šimonytė su keliais ministrais antradienį lankysis Alytuje, ji apžiūrės karinę infrastruktūrą, pristatys gynybos biudžeto projekciją, kariuomenės modernizavimą, ministrai domėsis energetikos objektų saugumu. ...
-
Paskutinę birželio savaitę – stabilios energijos išteklių kainos
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) praneša, kad per savaitę energijos išteklių kainos keitėsi nežymiai: didmeninė elektros kaina padidėjo 0,5 proc., Brent nafta pabrango 0,8 proc., dyzelinas – 1,3 proc., benzinas – 0,4 proc., ...
-
„Investuok Lietuvoje“: šiemet – 22 nauji tiesioginių užsienio investicijų projektai
Pirmąjį šių metų metų pusmetį Lietuvoje patvirtinti 22 tiesioginių užsienio investicijų (TUI) projektai – aštuoni nauji bei 14 – šalyje jau veikiančių bendrovių, skelbia „Investuok Lietuvoje“. ...
-
Įsigaliojo įstatymo pakeitimai dėl fejerverkų: paaugliai „bambioškių“ įsigyti negalės2
Pirmadienį įsigaliojo Civilinių pirotechnikos priemonių apyvartos kontrolės įstatymo pataisos, kuriomis Seimas sugriežtino prekybą fejerverkais, suteikė daugiau teisių savivaldybėms, kurios miestuose galės nustatyti zonas be fejerverkų. ...
-
Prie Aplinkos ministerijos protestuojanti Pagirių bendruomenė prieštarauja vandenvietės sumažinimui
Pirmadienį Pagirių kaimo bendruomenė „Medeina“ prie Aplinkos ministerijos surengė piketą, kaip teigiama, dėl institucijos noro sumažinti Pagirių vandenvietė ir leisti verslui vykdyti statybas tiek jos, tiek kitų vandenviečių teritorijoj...
-
Šimkams ūkininkavimas – ne tik verslas, bet ir meditacija, hobis1
Kai Irena ir Rolandas Šimkai dar gyveno Vilniuje, ėjo atsakingas ir aukštas pareigas, lipdukas ant vienos virtuvinės spintelės priminė: „Gyvenimas per trumpas, kad gertum prastą vyną.“ Rolando nuomone, tai reiškė: gyveni...
-
Ž. Mauricas: dar viena mokesčių kėlimo bangelė galima po Seimo rinkimų1
Banko „Luminor“ vyr. ekonomistas Žygimantas Mauricas sako, kad priimtas gynybai skirtų mokesčių paketas yra geresnis, negu buvo galima tikėtis ir verslui esminio poveikio neturės. Vis tik, jo manymu, mokesčiai gali būti keliami dar kartą p...
-
Tiltų metai Kaune: per Nerį statys naują jungtį dviratininkams ir pėstiesiems32
Abipus Nemuno krantų ryškėjant dviejų naujų tiltų vietoms, visuomenei oficialiai pristatyta ir būsima trečioji. Šįkart – per Nerį. 312 metrų ilgio dviratininkų ir pėsčiųjų tiltas taps itin svarbia jungtimi tarp Senamiesčio i...