- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš esmės baigta byla dėl prieš aštuonerius metus Klaipėdos uoste įvykusio sunkvežimio ir traukinio susidūrimo.
Vežėjas pralaimėjo teismuose
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas šiemet birželio 10 d. atsisakė priimti bendrovės „Jolvalda“ skundą dėl Vilniaus apygardos teismo šių metų vasario 27 d. nutarties. Šis teismas buvo pripažinęs, kad Vilniaus miesto apylinkės teismo 2023 m. spalio 27 d. sprendimas buvęs teisingas ir jo keisti nereikia.
Kai bendrovės „Jolvalda“ apeliacinio skundo nepalaikė Vilniaus apygardos teismas, o po to kasacinio skundo nepriėmė ir Lietuvos Aukščiausiasis Teismas, tai iš esmės reiškia, kad procesą ši bendrovė pralaimėjo.
Numatyta, kad ji Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO) privalės atlyginti ir tas išlaidas, kurios susijusios su bylinėjimusi teismuose.
Ne tik uosto bendrovė, bet ir pati „Jolvalda“ šiame procese patyrė nemažų išlaidų. Dėl avarijos, kuri įvyko uosto teritorijoje, ji iš Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) ir „Lietuvos geležinkelių“ solidariai bandė prisiteisti beveik 15 tūkst. eurų žalą.
Pasigedo rimtesnės apsaugos
Dar 2016 m. spalio 14 d. Klaipėdos geležinkelio stoties Anglinės kelyne stumiant sąstatą iš 13 vagonų vienas jų kliudė šalia geležinkelio stovėjusį vilkiką ir jį apgadino.
Ne gabarito zonoje stovėjusį vilkiką teoriškai turėjo pastebėti traukinio manevro derintojas.
Visi bylą nagrinėję teismai laikėsi nuostatos, kad traukinys važiuoja bėgiais ir aplenkti šalia jų stovinčio sunkvežimio negali.
Galbūt avarijos kaltininku būtų buvęs pripažintas traukinio derintojas. To neįvyko, nes Valstybinė geležinkelių inspekcija šio incidento netyrė.
Buvo apsiribota tuo, kad Kelių policijos pareigūnas surašė protokolą ir kaltininku pripažino bendrovės „Jolvalda“ vilkiko vairuotoją. Policininkas konstatavo, kad vilkikas buvęs pastatytas ant kelio kraštą žyminčios juostos. Tai neva ir lėmę, kad stumiamas vienas vagonų kliudė vilkiką.
Ginčas prasidėjo dėl to, kad toje vietoje, kur stovėjo vilkikas su puspriekabe, nebuvę atitvaro tarp geležinkelio ir kelio. Iš esmės vilkikas buvo kliudytas stovėdamas ant kelio krašto, nors ir nupieštos ištisinės linijos. Kyla klausimas, jei vieta buvusi pavojinga, kodėl ji nebuvo apsaugota papildomomis priemonėmis.
Prie kelio, galbūt ir ant ištisinės linijos, stovėję ir daugiau vilkikų, tačiau buvo kliudytas tik vienas, nes spėta sustabdyti traukinio sąstatą.
Pats vilkiko vairuotojas neginčijo, kad automobilio ratas buvo užvažiavęs ant ištisinės linijos. Už tai jam buvo skirta bauda. Vairuotojas teismuose tikino nesupratęs, kad pravažiuojantis traukinys gali siekti stovintį vilkiką. Juo labiau kad norint iškrauti vilkiką toje vietoje ir nebuvo galimybės kaip nors kitaip jo pastatyti.
Traukinys neaplenks sunkvežimio
Bendrovė „Jolvalda“ laikėsi nuostatos, kad dalį kaltės dėl avarijos turi prisiimti tiek uosto krovos kompanija, tiek geležinkelininkai. Ji reikalavo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ jai atlygintų vilkiko ir puspriekabės remonto kaštus.
Gražiuoju susitarti nepavyko, prasidėjo ilgus metus trukęs teismų maratonas. Teismuose situacija analizuota nuosekliai iki kelio parametrų ir detaliųjų planų.
Vairuotojas tikino, kad jis neturėjęs kitos išeities, tik pastatyti vieną vilkiko ratą ant ištisinės juostos, nes kelias toje vietoje siauras ir prasilenkti dviem sunkvežimiams neįmanoma.
Be išimties visi šią bylą nagrinėję teismai laikėsi nuostatos, kad traukinys važiuoja bėgiais ir aplenkti šalia jų stovinčio sunkvežimio negali. Tokiu atveju, jei traukinio zonoje, o tiksliau arčiau 2,5 m nuo kraštinio bėgio, vilkiką pastatė vairuotojas, jis ir esąs kaltas, juo labiau kad automobilis stovėjo draudžiamoje vietoje – ant kelkraščio ištisinės linijos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Tavo idėja“: balsuoti liko vos penkios dienos!
Liko vos penkios dienos atiduoti savo balsus už šauniausias Klaipėdos rajono gyventojų idėjas. Galite atiduoti net tris balsus bet kurioje kategorijoje už bet kuriuos projektus. ...
-
Kalėdoms besiruošianti Šilutė įrengs ledo čiuožyklą1
Gražiausioms metų šventėms, kaip ir kiti miestai, besiruošianti Šilutė šiemet gyventojus nustebins ne tik ne tik kalėdinėmis puošmenomis. Šilutės Hugo Šojaus dvare intensyviai vyksta darbai. Čia įrengin...
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre1
Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį3
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...