Ginčas dėl „siauruko“ įstrigęs teismuose

Beveik metai teismuose įstrigęs verslininkų ginčas dėl Aukštaitijos siaurojo geležinkelio pastatų ir kelių renovavimo trukdo jo darbui, nes pasibaigus turizmo sezonui skaičiuojami tik nuostoliai. Kada pasibaigs teismų procesai, neaišku, nors europinės lėšos, skirtos rekonstrukcijai, turi būti panaudotos iki metų pabaigos.

Išardžius dalį bėgių ant viaduko Panevėžyje beveik metus traukinys stovi Anykščių stotyje, kursuoja tik po tą rajoną ir negali grįžti atgal į Panevėžį, kur yra administracija ir geležinkelio depas.

 „Kadangi nevykdėme kelionių iš Panevėžio, netekome maždaug pusantro šimto tūkstančių pajamų. Mes dedam papildomas pastangas, kad aptarnautume techniškai riedmenis Anykščių stotyje, tenka į ten kiekvieną dieną važinėti mūsų žmonėms“, – sako Gintaras Kerbedis, „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ direktorius.

Siaurojo geležinkelio darbas paralyžiuotas dėl verslininkų ginčų teismuose. Mat iki tol niekam nerūpėjęs vienintelis išlikęs ilgiausias „siaurukas“ Europoje parūpo tik gavus 8 milijonus litų stočių pastatams, depui, viadukui rekonstruoti, daliai bėgių pakeisti. Tačiau dėl europinių pinigų susirėmus dviem bendrovėms teismas panaikino sutartį su laimėjusiąja, todėl pradėti darbai buvo sustabdyti. Kada pasibaigs teismų procesai, neaišku, nors europinės lėšos turi būti panaudotos iki metų pabaigos.

 „Mes esame steigėjai šios įmonės, kuri vargu ar galėtų pasiskolinti tokias lėšas. Čia jau turėtų būti valstybės investicijos. Kadangi tai nėra reguliarus, o turistinio pobūdžio objektas, tai kartu su Ūkio ministerija ieškosime biudžetinių lėšų. Bet tai ateityje, kol kas dar nėra baigtas europinio projekto klausimas“, – sako susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.

Kitos „siauruko“ steigėjos, turinčios tiek pat akcijų kaip ir Susisiekimo ministerija, – Anykščių rajono savivaldybės – vadovai ne kartą yra užsiminę, esą „siaurukas“ galėtų kursuoti tik jų rajone.

„Jeigu būtų kapojami kai kurie to „siauruko“ galai, ta dalis, kuri yra Anykščiuose, manau, išliktų. Ir jeigu nebūtų kam valdyti to geležinkelio, mes pagalvotume apie tai“, – teigia Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorius Vilius Juodelis.

Jei vis dėlto ginčas dėl „siauruko“ rekonstrukcijos teisme nebus baigtas iki metų pabaigos, Susisiekimo ministerija žada apsispręsti, ar projektą finansuoti iš biudžeto, ar dar ieškoti galimybių gauti pinigų iš Europos fondų.


Šiame straipsnyje: siaurukasgeležinkelistraukinys

NAUJAUSI KOMENTARAI

liux

liux portretas
Na bet foto tai super! Nemaniau, kad siaurukas jau dviauksciais vagonais ir dar elektra varomas! Ot tobulejam...

taigi

taigi portretas
net nuotraukos nesugeba parinkti. Kuo čia dėtas elektrinis Kaunas -Vilnius traukinys? Gal jis važinės tik Kauno rajone, kaip siaurukas Anykščių?

Dikas

Dikas portretas
Cia Lietuva,geda kaip su ES parama,negalima niekap siauruko,kelio sutvarkyti.Tikrai geda,kaip dvi benroves pjaunasi,gal nepasidalina pinigu?Zinote,kaip Lietuvoje yra,be ''atkato'',nieko nedaroma.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių