Nepatyrusiems vairuotojams dar vieno apynasrio kol kas neužners

Vyriausybė savaitę pradėjo nuo svarstymų, ar riboti automobilių galią jauniems vairuotojams. Po aktyvaus Susisiekimo ministerijos pasipriešinimo siūlymui riboti automobilių galią buvo nepritarta. Galios ribojimo iniciatyvą palaikantys politikai rankų nenuleidžia – registravo naujus įstatymo projektus.

Registravo dvi pataisas

Vienas iš įstatymo projektų teikėjų Gintaras Tamošiūnas išsyk po Vyriausybės sprendimo sakė jau registravęs dvi naujas įstatymo pataisas. Vienoje iš jų siūloma dvejų metų vairavimo stažo neturinčiam vairuotojui leisti vairuoti bet kokios masės automobilius, kurių galia neviršija 80 kW, o transporto priemonės galios ir masės santykį skaičiuoti tik tuomet, kai automobilio galia viršija anksčiau minėtą. Taip pat siūloma, kad prie galingo automobilio vairo jaunasis vairuotojas galėtų sėsti tik tada, kai šalia yra šeimos narys, turintis reikiamą vairuotojo stažą.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė, kad nė viena ES šalis neturi tokio ribojimo, be to, tokie ribojimai pažeistų ES teisės normas. Su tuo sutikti nenori įstatymo iniciatorius. Pasak G.Tamošiūno, šiuo metu automobilių galios ribojimas jauniems vairuotojams įteisintas Kroatijoje.

Stebėjosi ministerijos pozicija

Nuostabos tokia Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos pozicija neslėpė ir buvęs lenktynininkas, dabar parlamentaras Stasys Brundza. "Kelių policijos tarnybos atstovai yra išreiškę paramą tokiems siūlymams. Statistika skelbia, kad vieni iš dažniausiai į eismo įvykius patenkančių vairuotojų neturi dvejų metų vairuotojo stažo", – teigė parlamentaras.

Tiek G.Tamošiūnas, tiek S.Brundza stebėjosi, kad ministerija kaip argumentą pasitelkė ES teisės normas. "Pagrindinis reikalavimas, kalbant apie ES aktus, – jų reikia laikytis, tačiau griežtesnius juos padaryti galime", – savo nuomonę išdėstė S.Brundza.

Išsaugotų gyvybių?

Peržvelgus praėjusių metų eismo įvykių statistiką, suskaičiuota, kad per metus jaunų vairuotojų, vairuojančių galingesnius nei 80 kW automobilius, sukeliamuose eismo įvykiuose sužalojama iki 20 žmonių, žūsta nuo trijų iki penkių žmonių. "Taigi tokia įstatymo pataisa išsaugotų iki penkių žmonių gyvybę. Manau, kad kiekviena išsaugota gyvybė yra svarbus pasiekimas", – dėstė G.Tamošiūnas.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

tipo

tipo portretas
tegul dauzosi ir dauzo...

Ministrėli

Ministrėli portretas
Dzin man tos pataisos, bet esmė ta, kad jei nė viena ES neturi nieko panašaus- tai kaip ir nėra nuo ko nubeždžioniaut. Žodžiu, avys, mes nematom pavyzdžio,kad ir durno, tai ir toliau visa banda šoksim per bortą į vandenį. Beeee. Kitas varijantas- priėmę, nepalaižytume niekieno briuselinės rūros. Mėėėė.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių