- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdoje rengiamas tarptautinis šiuolaikinių vaizduojamųjų ir atlikėjų menų festivalis „PLArTFORMA“ kasmet siūlo išdrįsti pažvelgti į kitokią meno pusę, ir neretai žiūrovai šioje kelionėje kviečiami tapti pionieriais. Šie metai – ne išimtis.
Rugpjūčio 23–25 dienomis „Švyturio menų doke“ vyksiantis 8-asis festivalis jau atidarymui parengė staigmeną. Organizatoriai kviečia pasimėgauti pirmą kartą Klaipėdoje rodoma Baltijos kamerinio operos teatro prodiusuota intriguojančia Ch.Gounod opera „Faustas“ (kamerinė versija), kurioje visas partijas scenoje atlieka vien vyrai.
Net ir moterų balsams parašytos partijos patikėtos kylantiems operos solistams Viktorui Gerasimovui (sopraninas) ir Algirdui Bagdonavičiui (kontratenoras).
Dar daugiau – didžioji prancūzų opera pastatyta be choro, baleto, didelio orkestro, kas, anot jaunojo režisieriaus, šiemet už režisūrą nominuoto aukščiausiam Lietuvos scenos apdovanojimui – Auksiniam scenos kryžiui Artūro Areimos, „gali sukelti pasipiktinimą dėl kūrinio išdarkymo. Tačiau mes siekiame pritraukti operą prie dramos teatrui būdingos išraiškos, norime sustiprinti dramaturginę liniją jos atlikime, taip naujai pažvelgdami į operos žanrą ir nebijodami rizikingų interpretacijų“.
Sensacinga avantiūra pagrįsta. Pasak kritikų, naujasis „Faustas“ – ne dulkių nupūtimas nuo tradicinio veikalo. Jis atitinka naujosios operos akcijų dvasią. Kai kas įžūloka, tačiau, tenka pripažinti, tai – didelis pranašumas.
Antrąją festivalio dieną žiūrovams bus pristatytas premjerinis čekų ir ispanų vizualaus teatro ir šokio spektaklis „Artemidė žvelgia į veidrodį“.
Anot autorių, jis dedikuotas moteriai, natūralumo sergėtojai, vieninteliam ir paskutiniam civilizacijos ryšiui su gamta. Net motinystės instinktas yra užgniaužiamas civilizacijos priedangos, kur visuomenė tikina, kad visa yra tik prietarai ar neteisingai numalšintas jausmingumas. Šokėja Nikola Križková spektaklyje atskleis dvilypį deivės Artemidės veidą – nekaltos mergelės pažeidžiamumą ir medžioklės karalienės įniršį.
Moteriškumu dvelkiančia ekspresija atsiskleis ir naujausias klaipėdietės Beatos Molytės kartu su garsiuoju perkusininku Arkadijumi Gotesmanu kuriamas šokio spektaklis „Un extracto del blog”. Flamenko žanras šokėjai ir choreografei tapo atspirtimi ir inspiracija perteikti „pokalbius su savimi“.
Ispaniškos muzikos ritmai leidžia improvizuoti, palieka laisvės kūrybai bei vaizduotei, o pietietiško temperamento ir filosofijos įkvėptas šokio, balso ir muzikos junginys emocionaliai perteikia ne tik aistringas istorijas, bet ir vidinius išgyvenimus ar monologus.
Spektaklio kūrėjai nesiūlo ieškoti aiškaus siužeto, nekviečia į ispaniška aistra dvelkiantį šou – jie ieško savęs, eksperimentuoja garsais, šviesomis, flamenko stiliumi ir atvirumu.
Tarptautinio šiuolaikinių vaizduojamųjų ir atlikėjų menų festivalio „PLArTFORMA“ programos turinį šiemet atspindi konceptuali vizualinė stilistika – raudono ir mėlyno polių (kompase nurodantys į šiaurę ir pietus, magnete žymintys pliusą ir minusą, o žmonių santykiuose simbolizuojantys vyrą ir moterį) susitikimas.
Festivalio organizatoriai – menininkų grupė „Žuvies akis”.
Festivalį remia Klaipėdos miesto savivaldybė ir Lietuvos kultūros rėmimo fondas.
Festivalio programa*
Klaipėdos „Švyturio menų doke“
(Naujoji Uosto g. 3)
Rugpjūčio 23 d., penktadienį
19 val. – festivalio atidarymas. Premjera Klaipėdoje! Baltijos kamerinio operos teatro Ch.Gounod opera „Faustas“ (kamerinė versija) (2 val. 20') didžiojoje salėje.
21.30 val. – audiovizualinės poezijos grupės „Avaspo“ projektas „Kraujuojantis okeanas“ (45') mažojoje salėje.
22.30 val. – „Lithuanian Shorts“ ir festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ pristato lietuviškų šokio filmų programą (30') lauke**.
Rugpjūčio 24 d., šeštadienį
18.30, 20.30 ir 21.45 val. – „post theater“ (Vokietija) projektas „Ekspres kovos klubas“ (45') mažojoje salėje.
19.30 val. – premjera! Šokio spektaklis „Artemis žvelgia į veidrodį“ (aut. A.Artiga ir N.Krizkova (Ispanija, Čekija) (50') didžiojoje salėje.
22 val. – „Lithuanian Shorts“ pristato lietuviškų trumpametražių filmų programą „Patys pačiausi“ (60') lauke**.
Rugpjūčio 25 d., sekmadienį
19 val. – Klaipėdos šokio teatro „PADI DAPI Fish“ šokio spektaklio „Un extracto del blog” eskizas (choreogr. B.Molytė) (30') mažojoje salėje.
20 val. – festivalio uždarymas. „Granhoj Dans“ (Danija) šokio spektaklis „2men2mahler“ (chor. P.Granhøjus) (60') didžiojoje salėje.
Festivalio metu veiks Andriaus Petkaus erdvinių objektų „Sudegęs“ ir „Skrytis“ ekspozicija.
Įėjimas į festivalio renginius – su bilietais. Bilietus į atidarymo ir uždarymo renginius platina „Bilietai.lt“. Bilietus bus galima įsigyti ir festivalio teritorijoje prieš renginius. Vaikams iki 6 metų įėjimas nemokamas.
* Festivalio organizatoriai pasilieka teisę keisti festivalio programą.
** Renginiai nemokami. Esant blogam orui, jie vyks Mažojoje salėje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje nuvilnijo kalėdinių giesmių festivalis
Prieš Naujuosius metus uostamiestyje tęsiasi šventinių renginių maratonas. ...
-
Į gyvenimą žiūrėti kaip į dovaną
Kiekvieno menininko kelias yra unikalus, o kelionės pradžia dažnai tampa pagrindu, ant kurio statoma visa kūryba. Monikos Jagusinskytės kuriamas meninis pasaulis - tai subtili sintezė tarp tekstilės, kūno ir vaizdo, pasakojimas apie moterišką p...
-
M. Prymačenko: kai fantazijos pasaulis susitinka su realybe
Marija Prymačenko (1909–1997) – viena ryškiausių Ukrainos liaudies meno atstovių, kurios kūryba šiandien tapo ne tik ukrainietiškos kultūros simboliu, bet ir tautos atsparumo ženklu. Jos gyvenimo ir kūrybos istorija &nda...
-
Ant mirties slenksčio balansavęs Valentinas Masalskis: atsitiktinumų gyvenime nėra11
Panevėžyje žinomas Lietuvos aktorius ir režisierius Valentinas Masalskis, statydamas spektaklį Juozo Miltinio dramos teatre, netikėtai atsidūrė realaus ligonio vaidmenyje. Menininkas sutiko viešai pasidalinti istorija apie užslėptą sveikatos ...
-
Amerikoje gyvenanti menininkė: svajonėse ir sapnuose regiu save gimtinėje14
Dažnai tikime, kad Naujieji metai gali atnešti stebuklą, o štai JAV gyvenanti menininkė Jolanta Talaikienė sako, kad stebuklai esame mes patys. „Kiekvienas gimstame po savo žvaigžde, kiekvienas gimęs jau apdovanotas. Tačiau kaip tas...
-
Dialogas tarp magiškojo realizmo ir realizmo magijos
„Kas moka pasakoti, tas turi viską.“ Tarasas Prochaska ...
-
Parodoje – ekspresyvūs sielos atspindžiai11
Atvaizdo atvaizdas, arba kaip sugriauti nusistovėjusį portreto žanrą... Paroda, kuri nepaliks abejingų: vieni nesupras ar net piktinsis ekspozicija, kiti atras tai, kas nematoma ir atpažins sielos portretus. Vis dėlto, vieno sakinio per maža Galaunių ...
-
Gatvės menas – laikina puošmena ar nesuprastas paveldas?
Kauną būtų galima pavadinti tikru gatvės meno miestu. Pastatų sienas ir kitas viešąsias erdves čia puošia ne viena įspūdinga neofreska, dažną praeivį priverčianti bent trumpam stabtelėti. Piešinių tiek daug, kad netgi siūlo...
-
99 proc. erdvės, 1 proc. šokio lygu 100 proc. tikroviškumo
Neseniai susimąsčiau: kur ir kaip baigiasi mūsų galaktika? Kas slypi už jos ribų? Ar už visatos ribų tęsiasi tiesiog beribė tuštuma, kurioje net aidas nuskęstų nepasiekiamoje tyloje? Apie tokius dalykus galvojau dar vaikystėje – dar...
-
Valstybės kontrolierius: sudėtinga užtikrinti UNESCO vertybių priežiūrą
Atlikus auditą paaiškėjo, kad Lietuvoje nesilaikoma kai kurių tarptautinių reikalavimų, siekiant apsaugoti UNESCO vertybes. Valstybės kontrolieriaus teigimu, komunikacijos trūkumas, neatliekamas poveikio paveldui vertinimas bei tikslių duomen...