Statytis laivą paskatino ir korupcija

Nepaisant nepavykusio konkurso ir Seime pažertos kritikos, Uosto direkcija vėl rengiasi pirkti specializuotą atliekų surinkimo laivą.

Įžvelgė konkurencijos stoką

Procesas dėl specializuoto atliekų surinkimo laivo įsigijimo Uosto direkcijoje jau vyksta daugiau nei metus. Dar pernai vasarą buvo pradėtos konsultacijos dėl šio laivo įsigijimo ir nuspręsta, kad specializuotą atliekų surinkimo veiklą galėtų vykdyti pats uostas.

Klaipėdos uoste yra privačių kompanijų atliekų surinkimo paskirties laivų. Buvo iškelta versija, kad ši paslauga Klaipėdos uoste vykdoma netinkamai, nes nėra konkurencijos. Bandyta įžvelgti netgi korupcinių jos vykdymo momentų, nors sutartis su atliekų surinkėjais Uosto direkcija pasirašo tik po surengtų viešųjų pirkimų procedūrų.

Korupciniam įtarimui pagrindo buvo davęs 2021 m. teisėsaugos vykdytas tyrimas dėl atliekų tvarkymo Klaipėdos uoste. Buvo iškelta įtarimų dėl kyšininkavimo atiduodant tvarkyti iš uosto ir Klaipėdos miesto surinktas atliekas.

Šiuo metu uoste atliekas iš laivų surenkanti bendrovė "Parsekas" skandale beveik nefigūravo. Teisėsauga domėjosi vienu jos darbuotoju, kuris šiuo metu bendrovėje nebedirba.

Tyrimas dėl korupcijos atliekų surinkimo sistemoje kol kas nėra pasibaigęs niekuo. Tai yra byla, tirta pagal Baudžiamojo kodekso kyšininkavimo, prekybos poveikiu ir neteisėto pavojingų medžiagų gabenimo veikas, teismų nepasiekė.

Uosto direkcija toliau žengia link to, kad būtų įsigytas specializuotas atliekų surinkimo laivas.

Ginčai valdžios institucijose

Uosto direkcijos planuojamas įsigyti atliekų surinkimo laivas sulaukė kritikos Seime.

"Ar valstybė yra tokia turtinga, kad gali išleisti 4 mln. eurų atliekų surinkimo laivui pirkti?" – klausė Seimo narys Remigijus Žemaitaitis.

Jo vertinimu, šiukšlių, fekalinių vandenų ir kitokių skysčių surinkimo laivas Uosto direkcijai nereikalingas, nes šią paslaugą galinčios vykdyti privačios kompanijos pagal skelbtus viešųjų pirkimų konkursus.

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas, skirtingai nei R. Žemaitaitis, įsitikinęs, kad atliekų surinkimo laivas Uosto direkcijai yra reikalingas. Surinkti atliekas iš laivų Lietuva yra įsipareigojusi pagal tarptautines jūrų konvencijas, todėl esą labai svarbu, kad būtų teikiama kokybiška ir garantuota paslauga.

Minimas ir į viešumą iškeltas korupcinis skandalas dėl atliekų surinkimo Klaipėdoje. Jis paskatinęs, kad Uosto direkcija įsigytų tokį laivą. Nors iki šiol Uosto direkcijoje buvo laikomasi nuostatos, kad ji neturėtų užsiimti kokia nors komercine veikla.Uosto direkcija bandė užsiimti komercine veikla, bet nesėkmingai. Ji buvo nusipirkusi uosto vilkiką "Stumbras", tačiau taip ir nekonkuravo su vilkikų paslaugas teikusiomis privačiomis kompanijomis.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija vilkiką „Stumbras" įsigijo 2000-aisiais, jį ilgą laiką nuomojo ir pardavė 2016 m.

Uosto direkcija prieš 4–5 metus ketino įsigyti ir uosto žemsiurbę, bet suprato, kad toks laivas kainuotų brangiai, o nauda iš jo būtų abejotina.

Vėl paskelbė konkursą

Galbūt, kai Uosto direkcija nuo 2023 m. sausio 2 d. taps akcine bendrove, kiti jos komercinės veiklos bandymai bus sėkmingesni.

Uosto direkcija toliau žengia link to, kad būtų įsigytas specializuotas atliekų surinkimo laivas. Tai būtų 40–45 m ilgio laivas su specializuotomis talpyklomis ir šiukšlių surinkimo konteineriais. Jis galėtų plaukioti ir uoste, ir teritorinėje jūroje, pavyzdžiui surinkti atliekas iš Būtingės naftos terminalo laivų. Laivą aptarnautų trys įgulos nariai – kapitonas, mechanikas ir jūreivis-motoristas.

Šiemet lapkričio 30 d. vėl buvo paskelbtas naujas viešojo pirkimo konkursas. Jį planuojama baigti kitų metų sausį.

Specializuoto atliekų surinkimo laivo viešojo pirkimo konkursas jau vyko šiemet sausio–kovo mėnesiais. Siūlymus statyti naują atliekų surinkimo laivą buvo pateikusios Klaipėdoje esanti Vakarų Baltijos laivų statykla, Estijos "Baltic Workboats" ir Suomijos "Lamor Corporation". Jų pasiūlytos kainos buvo gerokai didesnės, nei Uosto direkcija tikėjosi, tiksliau – nei ji buvo numačiusi, todėl ji visus pasiūlymus atmetė.

Dabar jau greičiausiai bus taip, kad Uosto direkcijai dėl infliacijos tikrai nepavyks įsigyti laivo pigiau, nei buvo siūloma kovo mėnesį.


Komentaras

Algis Latakas

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius

Pagal galiojančias taisykles, atplaukę ir prieš išplaukdami iš Klaipėdos uosto laivai privalo pristatyti į uosto priėmimo įrenginius atliekas. Organizuoti laivuose atliekų perdavimą atliekas yra įpareigota Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Šios paslaugos rinka Klaipėdoje šiuo metu yra labai maža. Siekdami kokybiškų paslaugų, konkurencingų kainų, buvo priimtas sprendimas įsigyti atliekų surinkimo laivą. Paskelbėme konkursą įsigyti tokį laivą. Planuojamo statyti laivo pagrindinis uždavinys – surinkti atliekas iš visų į Klaipėdos uostą atplaukusių laivų, jas transportuoti ir perduoti į krante esančius valymo įrenginius. Laivas turi būti suprojektuotas ir pastatytas kaip lijalinių vandenų, nuotekų, šlamo ir šiukšlių surinkimo, transportavimo ir atidavimo laivas. Laive turės būti sumontuota šiuolaikiška, aukščiausius saugos ir priešgaisrinius reikalavimus atitinkanti įranga, lijalinių vandenų valymo įranga. Vienas iš labai svarbių kriterijų – laivas turi būti varomas elektriniais varikliais. Siekiame, kad ateityje visi Uosto direkcijos laivai būtų draugiški aplinkai. Įgyvendindami žaliosios krypties programą, ties Kruizinių laivų terminalu įrengiame buitinių nuotekų tinklus. Į juos tiesiogiai bus priduodamos nuotekos iš laivų, taip efektyvinant nuotekų surinkimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

patvoriniams

patvoriniams portretas
juokingiausia kai apie uosto ir jūrinius reikalus komentuoja bukybės ,tokios kaip žemaitaitis ir kiti buduliai

>jis

>jis portretas
žemaitaitis tipiškas valdžiagyvių stiliaus ir mentaliteto pavyzdys - anksčiau puikiai tylėjo bezdėjo ir suko mano nuomone, abejotinus reikaliukus su kitais panašiais seime. Dabar kai galutinai subyrėjo paksistai o paskui per praeitus rinkimus ponas vos papuolė prie lovio taigi reikia kažką daryt? Ir sumastė. Eit į Klaipėdos merus. Primetė kad gal gerai būt . Vėjo jėgainių projektas ir kiti atkatiniai nesausi virsmai - vistik tarptautinis uostas :D:D Nors niekad čia akių nerodė ir jokiais reikalais nesidomėjo. Apsoliučiai ,,žmogus iš gatvės" . Žinoma, dabar parėkauja viešai į temą, pas Janutietienę gerai laidoj pašneka...Žino gudrutis ko reikia žmonėms ir Lietuvai ;D:D Dabar. Bet dar nereiškia kad niekas neatsimena koks jis ir kaip anksčiau dirbo. Verslininkas dažniausiai yra tik verslininkas O dar toks cinikas kaip Žemaitaitis

Matau

Matau  portretas
Matau tokie agronomai kaip anonymas ir kiti nelabai gaudosi laivyboje ir uostu specifikoje.. Pasikartosiu kad uostui aptarnauti reikalngas visas parkas 2-3 barzos ir autoparkas. O cia arvejis kaip su panineru vilkiku Stumbras. KVJD nusipirko viena ir tas stovejo eikvodamas sanaudas ir algas kai tuo metu aptarnauti laiva reikia min 2ju vilkiku ir kai normali kompanija turi 4is.. nes yra ir gedimai ir skubus darbai kitur ir dokavimas ir tt. Juokdariai vienzo. O iz 4 lm laisvai tokio tipo barza galima gauti. Pilna Vokietija ar Olandija nauduotu iki 2 lm.
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių