Šiemet lietuviai valgė mažiau duonos

Strateginių rinkos tyrimų bendrovė „Euromonitor International" prognozuoja, jog, nepaisant įtemptos ekonominės situacijos, per artimiausius penkerius metus ir duonos, ir pieno gaminių rinkos vertė kasmet augs ne daugiau kaip 3 proc.

Naujausias tyrimas rodo, jog šiais metais duonos gaminių rinkos vertė išaugo apie 7 proc. ir sudarė 593 mln. litų, o rinkos apimtis šiais metais pasiekė 136 tūkstančius tonų. Prognozuojama, kad nepaisant tolesnio duonos gaminių rinkos vertės augimo, duonos produktų suvartojimas per artimiausius penkerius metus kasmet vidutiniškai mažės apie 1 proc. Ši tendencija pastebima jau kelerius metus iš eilės.

Pavyzdžiui, šiais metais vienas Lietuvos pilietis duonos gaminių suvalgė vienu kilogramu mažiau nei praėjusiais metais - apie 40,5 kg. Anot „Euromonitor International" Rytų Europos rinkų analitikės Rusnės Naujokaitytės, žaliavų savikainos didėjimas pastaraisiais metais privertė gamintojus kelti produkcijos kainas, o vartotojai į esamą situaciją reaguoja, atidžiau rinkdamiesi produktus, atkreipdami dėmesį į jų sudėtį, kokybę bei kainą.

Be to, vis populiaresnės tampa rinkoje atsiradusios naujos alternatyvos - duonos bandelės ar duonos trapučiai, kurių rinkos apimtis per artimiausius penkerius metus vidutiniškai augs apie 3-4 proc. kasmet.

„Euromonitor International" pastebi, jog duonos produktų gamintojų rinka yra gana pasiskirsčiusi, tačiau pirmąsias vietas dalijasi „Vilniaus Duona", „Naujasis Nevėžis" ir „Fazer Gardėsis". 


Šiame straipsnyje: duonos įpročiaisuvalgė

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių