- Reda Petrikaitė / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pristatytas 50 mln. kainavęs Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas. Pastarasis ne tik dvigubai didesnis, bet ir keleivių galės aptarnauti kone dvigubai daugiau, beveik 2,5 tūkst. per valandą. Tiesa, keleiviams dar teks palaukti, terminalu naudotis galės tik nuo vasario. Artimiausius keturis mėnesius čia dar bus testuojama įranga už dar 20 mln. eurų.
Artimiausiu metu bus tikrinama bagažo rūšiavimo sistema, testuojama naujovė – bagažo savitarna, diegiama aviacinio saugumo įranga.
Naujausioms technologijos skirta dar maždaug 20 mln. eurų.
Sausį planuoja imituoti terminalo darbą su savanoriais.
„Kurie būtų to oro uosto keleiviai ir testuotojai, ir realiai būtų imituojami skrydžiai, keleiviai atliktų tam tikrus scenarijus“, – kalbėjo Lietuvos oro uostų vadovas Simonas Bartkus.
Tam netrukus planuoja atidaryti registracijos sistemą.
Naujasis išvykimo terminalas ne tik kone dvigubai didesnis, bet ir beveik dvigubai pajėgesnis, per valandą šis terminalas gali aptarnauti kone 2,5 tūkst. keleivių.
Naujajame išvykimo terminale patikrą keleiviai turėtų praeiti greičiau, mat nebereikės išiminėti kompiuterių ir kitos elektronikos.
Krypčių skaičius didėja ir jų gali būti dar daugiau, tai mes turime tą rezultatą ir nebūdami akcininkai.
Sumontuota įranga leistų neištraukti ir skysčių, tačiau kol kas to neleidžia nuo rugsėjo įsigaliojęs naujas Europos Sąjungos reguliavimas.
„Laukiame, kada Europos Komisija iš esmės leistų ir skysčių nebeišimti. Kol kas tas reikalavimas yra, sunku spėlioti, ar iki vasario mėnesio Europos Komisiją šį leidimą suteiks visiems Europos oro uostams“, – sakė S. Bartkus.
Vien rugpjūtį per Vilniaus oro uostą keliavo beveik pusė milijono keleivių. Tai 7 proc. daugiau nei pernai.
Per vasarą apskritai pagerinti visų laikų per mėnesį aptarnautų keleivių rekordai.
„Dedam labai daug vilčių, kad su šiuo oro uosto nauju terminalu galėsime Vilniaus pasiekiamumą ir Vilniaus turizmo sektorių išvystyti dar labiau“, – vylėsi Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Metų pradžioje susisiekimo ministras Marius Skuodis aiškino, kad Lietuva svarsto galimybę įsigyti Latvijos nacionalinės oro bendrovės „Air Baltic“ akcijų.
„Krypčių skaičius didėja ir jų gali būti dar daugiau, tai mes turime tą rezultatą ir nebūdami akcininkai“, – teigė M. Skuodis.
Esą skrydžių krypčių iš Vilniaus oro uosto galėtų būti ir daugiau, tačiau koją kiša orlaivių trūkumas.
Kad atsirastų daugiau skrydžių, anot Vilniaus mero, sostinės savivaldybė skiria nemažą dalį surenkamo pagalvės mokesčio.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tiesa, atidarius naują išvykimo terminalą, statybos oro uosto teritorijoje nesibaigs, imsis senųjų pastatų rekonstrukcijos.
Ir naujo atvykimo terminalo statybų. Čia jis iškilti turėtų per artimiausius ketverius metus.
O dabartinį sovietinį atvykimo terminalą norima arba visai nugriauti, arba rekonstruoti neatpažįstamai.
Tačiau, kiek jį bus galima transformuoti, priklausys nuo paveldosaugininkų.
„Tas pastatas funkciškai – netinkamas. Tai pirmas darbas – surasti pastatą, kuriame tą funkciją galėtume iškraustyti. Tą galimybę matome pasistačius naują atvykimo terminalą“, – kalbėjo Lietuvos oro uostų vadovas.
Iki 2030 metų po dabartiniu atvykimo terminalu turėtų atsirasti ir požeminė europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ stotis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teisme – VKI ir Vilniaus rajono mero ginčas dėl užrašų lenkų kalba
Valstybinė kalbos inspekcija (VKI) siekia, kad Vilniaus rajone esančiuose Ažulaukės ir Bieliškių kaimuose nebūtų naudojami vieši užrašai lenkų kalba. ...
-
Nupuoštoms eglutėms Vilniuje – virš šimto surinkimo taškų
Nors šventės dar nesibaigia, bet jau verta pagalvoti, kur teks dėti po švenčių nupuoštą eglutę. Nuo sausio 4 d. vilniečiai jau galės nupuoštas eglutes nešti į artimiausią jų surinkimo vietą. Kaip pranešė s...
-
LTG: šis maršrutas – ypač populiarus ir pasiteisino su kaupu
2023 metų gruodžio 27 d. pradėjusiu veikti traukinių maršrutu Vilnius–Ryga–Vilnius per 12 mėnesių važiavo kone 62 tūkst. keleivių, praneša LTG grupė. ...
-
Vilniaus savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno ir Gynėjų gatvių einantį kelią
Vilniaus miesto savivaldybė teisme siekia gauti tarp A. Tumėno gatvės 4 ir Gynėjų gatvės 14 einantį pagalbinį kelią. ...
-
Svarstoma kitąmet Vilniuje pradėti Veiklių senjorų programą6
Vilniaus miesto savivaldybės taryba svarsto apie galimybę kitąmet sostinėje pradėti Veiklių senjorų programą, skirtą didinti vyresnio amžiaus gyventojų užimtumą, skatinti verslumą bei didinti įsitraukimą į kultūrinį bei kūrybinį gyvenimą....
-
Nuo vasario 1 d. keičiasi „Vilniaus vandenų“ kai kurių paslaugų kainų tarifai
Nuo 2025 m. vasario 1 d. Vilniaus miesto ir rajono, Šalčininkų ir Švenčionių rajonų butų gyventojams didės geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos, praneša Vilniaus vandenys. ...
-
Vilnius traukia investuotojus: kaip suderinti plėtrą ir mažinti biurokratiją?1
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc., visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje...
-
Vilniaus svečius pasitinka nauji riboženkliai su svarbia žinute1
Besidžiaugdamas prestižiniu Europos Komisijos titulu „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“, miestas atnaujina savo riboženklius. Kaskart įvažiuodami į sostinę svečiai ir grįžusieji namo vietiniai išvys šalia miest...
-
Šventiškai pasipuošusiems verslams ir įstaigoms Vilnius padėkojo choro kalėdinėmis dainomis
Prieš šventes kitų metų Europos Kalėdų sostinės titulą iškovojęs Vilnius nepraleido progos padėkoti verslams ir įstaigoms, mieste kuriantiems ypatingą Kalėdų atmosferą. Išskirtinai pasipuošusias ar šventin...
-
Sostinė ruošiasi paleisti viešąjį vandens transportą: kas naujo?
Nuo 2025-ųjų metų vasaros Vilniuje planuojant pradėti visuomeninę laivybą Nerimi, sostinės taryba pritarė specialiojo upės prieplaukų plėtros plano parengimui. ...