- Jonas Varnas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ką pagalvojate išgirdę raginimą „Aplenk spūstį“? Susierzinate, nes tai – neįmanoma? Klystate. Ir jums tai kiekvieną rytą gali įrodyti pats premjeras.
Prie miestą smaugiančių grūsčių vilniečiai jau įprato – valanda kelio į darbą ir tiek pat atgal. Spūstyje svarbiausia – neprarasti kantrybės. Tačiau vairuotojams, įstrigusiems Žirmūnų ar Šeimyniškių gatvėje, sunkiai sekasi susitvardyti – pro jų nosį kiekvieną rytą lenkdamas spūstis, dažnai priešingos krypties eismo juosta, į darbą skrieja premjeras Gediminas Kirkilas. Valdžios kortežo nesustabdo net raudonas šviesoforo signalas. Mašrutą „Turniškės–Gedimino prospektas 11“ Vyriausybės vadovas su palyda įveikia per 10 minučių. Miestiečiams tai sukelia pavydą arba pyktį. „Vieną kartą jie vis tiek ką nors partrenks. Juk kelių eismo taisyklės tam ir sukurtos, kad jų laikytųsi. Jeigu valstybės vadovai nori suspėti į darbą, tegul anksčiau keliasi. Jie juk turi būti geras pavyzdys žmonėms, o išeina priešingai – yra blogas pavyzdys. O toks pavyzdys užkrečia“, – savo požiūrį į Kelių eismo taisyklių nepaisančius pareigūnus dėstė spūstyje įstrigęs vilnietis Kostas.
Prie miestą smaugiančių grūsčių vilniečiai jau įprato – valanda kelio į darbą ir tiek pat atgal. Spūstyje svarbiausia – neprarasti kantrybės.
Tačiau vairuotojams, įstrigusiems Žirmūnų ar Šeimyniškių gatvėje, sunkiai sekasi susitvardyti – pro jų nosį kiekvieną rytą lenkdamas spūstis, dažnai priešingos krypties eismo juosta, į darbą skrieja premjeras Gediminas Kirkilas. Valdžios kortežo nesustabdo net raudonas šviesoforo signalas.
Mašrutą „Turniškės–Gedimino prospektas 11“ Vyriausybės vadovas su palyda įveikia per 10 minučių. Miestiečiams tai sukelia pavydą arba pyktį.
„Vieną kartą jie vis tiek ką nors partrenks. Juk kelių eismo taisyklės tam ir sukurtos, kad jų laikytųsi. Jeigu valstybės vadovai nori suspėti į darbą, tegul anksčiau keliasi. Jie juk turi būti geras pavyzdys žmonėms, o išeina priešingai – yra blogas pavyzdys. O toks pavyzdys užkrečia“, – savo požiūrį į Kelių eismo taisyklių nepaisančius pareigūnus dėstė spūstyje įstrigęs vilnietis Kostas.
Žmogiškumui čia – ne vieta?
„Jeigu kam nors rūpi premjero ar prezidento saugumas, tiems nekils jokių klausimų, kodėl kortežai tokiu greičiu skrodžia sostinės gatves, aplenkia spūstis. Kitaip sakant, mes saugome gyvybes. Taigi padorumo, žmogiškumo ar demokratijos požymių lydint valstybės pareigūnus ieškoti nereikėtų“, – teigė Vadovybės apsaugos departamento direktoriaus pavaduotojas operatyviniam valdymui Rymantas Mockevičius.
Kaip „Vilniaus dienai“ sakė premjero Gedimino Kirkilo patarėja Nemira Pumprickaitė, premjeras stengiasi kuo rečiau naudotis privilegijomis, nors tai nėra nei piktnaudžiavimas susidariusia situacija, nei eismo taisyklių pažeidimas.
„Stengiamasi visada taupyti laiką vykstant iš taško A į tašką B, – paaiškino N.Pumprickaitė.
Dėl savo saugumo ir visuomenės požiūrio G.Kirkilas galvos nesuka – dažniausiai limuzine jis tvarko darbo reikalus, kalba mobiliojo ryšio telefonu, skaito knygą, o kai kelionė ilga, tiesiog nusnųūsta.
Anot patarėjos, premjero kortežo vairavimo specifika neturėtų tapti užkrečiamu pavyzdžiu visuomenei – tokios galimybės suteiktos tik prezidentui, Seimo pirmininkui ir premjerui.
Pavyzdingi skandinavų pareigūnai
„Nereikia manyti, jog galva duota tam, kad galima būtų daryti ką nori. Jei esi vienas pirmųjų asmenų, turi rodyti pavyzdį, nes į tave lygiuojasi kiti“, – „Vilniaus dienai“ sakė Seimo narys Kęstutis Čilinskas.
Pasak jo, mūsų valstybės vadovai, palyginti su kitų šalių politikais, šia teise ypač linkusios piktnaudžiauti.
K.Čilinskas pasakojo apie tai kalbėjęsis su Danijos, Švedijos pareigūnais, kuriuos stebina mūsų tarnybinių automobilių kiekis ir galimybė važinėti itin dideliu greičiu.
„Jie sako, kad apie tokius dalykus negali būti nė kalbos, nes kitai kadencijai jų jau niekas nebeišrinktų. Pas mus toli iki to, kad politikas laikytųsi tų pačių taisyklių, kaip ir visi žmonės“, – pripažino teisininkas.
Jis įsitikinęs, kad tokie pavyzdžiai užkrečia gyventojus. Anot K.Čilinsko, ne vienas vairuotojas, pamatęs, kaip aukštas pareigūnas skrieja milžinišku greičiu, gali pagalvoti, kad taip pat gali nepaisyti taisyklių.
Visiškai kitokią poziciją išreiškė Vadovybės apsaugos departamento direktoriaus pavaduotojas R.Mockevičius. Jis sakė, jog net ir kitose, „labiau demokratiškose“ valstybėse aukštų pareigūnų kortežai „baisiai“ elgiasi keliuose.
„Kalbant apie tą pačią Švediją galėčiau priminti tik tokį faktą, kad demokratiška apsauga, kurios net nebuvo šalia, sudarė sąlygas nušauti premjerą Olofą Palmę“, – dėstė apsaugos specialistas.
Siūloma keisti įstatymą
Seimas siekia apriboti švyturėlių ir sirenų naudojimą, o už nepagrįstą teisėtai turimų specialiųjų garso ir šviesos signalų naudojimą siūloma bausti administracine tvarka. Tokios įstatymo pataisos bus svarstomos lapkričio 15-ąją.
Iki šiol administracinė atsakomybė numatyta tik už švyturėlių ir garso signalų naudojimą neturint jiems naudoti reikalingo leidimo, o nepagrįstas teisėtai turimų specialiųjų garso ir šviesos signalų naudojimas gali būti baudžiamas tik drausmine tvarka.
„Tai nepagrįsta privilegija kitų piliečių atžvilgiu. Maža to, užuot rodę sektiną pavyzdį, politikai ne tik kelia pavojų aplinkiniams, bet ir demonstruoja žmonėms atsainų požiūrį į eismo saugumą“, – tvirtino pataisų iniciatorius Seimo narys Vytautas Grubliauskas.
Politiko teigimu, siekiant pakeisti visos visuomenės požiūrį į eismo saugumą pirmiausia turi pasikeisti valstybės pareigūnų elgesys keliuose. Policija privalo bausti ne tik tuos, kurie nepaiso įjungtų švyturėlių, bet ir tuos, kurie piktnaudžiauja teise juos naudoti.
Ir kortežai nukenčia per avarijas
Aukštų valstybės pareigūnų tarnybiniai automobiliai ne kartą yra patekę į incidentus keliuose. Buvusio Seimo vadovo Artūro Paulausko limuzinas Vilniuje buvo partrenkęs ir sužalojęs pėstįjį, šis sutrenkta galva ir lūžusia koja atsidūrė ligoninėje.
Tiesa, politiko automobilyje tąsyk nebuvo, o policija nustatė, kad dėl nelaimės kaltas pats pėsčiasis, staiga iššokęs į neapšviestą kelią.
A.Paulausko limuzinas kartą buvo susidūręs su Vilniaus apygardos vyriausiojo prokuroro Ramučio Jancevičiaus tarnybine mašina. Tuomet niekas nenukentėjo, automobiliai apgadinti nesmarkiai. Dar vienoje nedidelėje avarijoje buvo sulankstytos dvejos parlamento vadovo automobilio durelės, nudaužtas veidrodėlis, kai jis kliudė pro šalį važiavusį automobilį „Mazda“.
Prezidentą Valdą Adamkų į darbą vežęs septintos klasės BMW susidūrė su moters vairuojama „Mazda“. Tuomet nei šalies vadovas, nei vairuotoja nenukentėjo. Avarija įvyko dėl moters kaltės.
Vasarą Seimo pirmininkas Viktoras Muntianas į Kėdainius skriejo 170 km/val. greičiu. Šiam faktui iškilus į viešumą, Seimo nariai inicijavo minėtas įstatymo pataisas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ilona Balsytė: teatro bendruomenė patyrė didelę psichologinę žalą
36 metus gyvuojančiam „Keistuolių teatrui“ gresia bankrotas. Įklimpo į statybų verslo ir biurokratų džiungles. Europines lėšas prižiūrinti agentūra skyrė 630 tūkst. eurų baudą. Dėl to, kad teatras kapitalinį remontą vykdė ...
-
„Žaliasis taškas“ iš Vilniaus savivaldybės reikalauja milžiniškos kompensacijos
Pakuočių atliekų tvarkymo organizacija „Žaliasis taškas“ iš Vilniaus miesto savivaldybės per teismą reikalauja 2,4 mln. eurų kompensacijos už 2023 metais susidariusių ne pakuočių atliekų tvarkymą, pranešė organiza...
-
Netektis: mirė ilgametis Taikos progimnazijos direktorius
Mirė ilgametis Vilniaus Taikos progimnazijos direktorius Rimgaudas Einoris (1947–2025). Užuojauta artimiesiems. ...
-
Lietuvių mokslininkų atrastam asteroidui suteiktas garbingas vardas
Lietuvių mokslininkų atrastam asteroidui suteiktas pirmojo Vilniaus universiteto (VU) rektoriaus Petro Skargos (1536–1612) vardas, pirmadienį pranešė universitetas. ...
-
Vilnius lenkia net Londoną ir Paryžių: vairuotojai atsakė, kodėl
Nyderlandų tyrimas nustatė, kiek laiko įvairių miestų vairuotojai praleidžia spūstyse. Paaiškėjo, kad spūstys Vilniuje lenkia net tokius Europos didmiesčius kaip Londonas, Paryžius ar Berlynas. Vilniaus vairuotojai vardijo priežastis, kodėl...
-
Šokas: sostinės knygyne – Kremliaus propaganda
Prie Vilniaus geležinkelio stoties įsikūręs rusiškas knygynas skaitytojams siūlo įsigyti pasaulio žemėlapių, kuriuose – ne tik Krymas, bet ir kitos Ukrainos sritys priskiriamos Rusijai. Knygyno darbuotojai sako nežinantys, kad pardavin...
-
Įsidėmėkite: šios trys žiedinės sankryžos – pačios pavojingiausios
Avaringiausia ir pavojingiausia žiedine sankryža Vilniuje galima vadinti Savanorių pr., Laisvės pr. ir Geležinio Vilko g. sankirtą. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, šiame transporto mazge praėjusiais metais buvo užfiksuoti 96 eismo ...
-
Benkunskas kalba apie evakuaciją Nerimi, o kariuomenė apie tai kol kas nesvarsto
Lietuvos kariuomenė teigia, kad šiuo metu nėra kalbama apie upių pritaikymą kariniam mobilumui, bet prie šio klausimo gali būti grįžtama ateityje. ...
-
Vilniuje įsikūrusi kompiuterinių žaidimų kūrėja atleidžia 28 darbuotojus
Vilniuje įsikūrusi kompiuterinių žaidimų kūrėja „MA Lithuania“ atleidžia 28 darbuotojus. Apie tai įmonė sausio 22 d. informavo Užimtumo tarnybą. ...
-
Vilnius palaipsniui ketina pereiti prie maisto atliekų surinkimo konteinerine sistema
Vilnius palaipsniui ketina diegti konteinerinę sistemą maisto atliekų surinkimui, šeštadienį pranešė LRT televizija. ...