- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje yra registracijos mokestis, kuriuo vadovaudamiesi gyventojai stengiasi pereiti prie naujesnių automobilių. Yra įvairios skatinimo priemonės pirkti elektromobilį, bet klausimas, ar naudotas senas automobilis tolygu taršiam?
LNK žurnalistas apie tai kalbėjosi su Dainotu Rageliu.
– Mitas ar tiesa, kad naudotas automobilis būtinai yra taršus?
– Negalima sakyti, kad tai yra mitas, kadangi tiek naudoto, tiek naujo automobilio kokybė priklauso nuo priežiūros. Jei yra blogai prižiūrimas variklis ar jo sistemų sureguliavimas, naudojami netinkami degalai, netinkama priežiūra, tai automatiškai automobilis jau terš.
– Tai, galima sakyti, kad nors ir naudotas automobilis, jei jis gerai prižiūrimas – yra visos sistemos, bent jau tos, kurios atsakingos, tokios kaip katalizatorius, arba kitos sistemos, parodys, kad automobilis gali būti visiškai netaršus, ir nesvarbu, kad jam gali būti 20 metų?
– Jis nerodo CO2 skaičiaus, jis parodo ribinį dydį, santykį, kurio tas automobilis turi neviršyti. Senam automobiliui, pavyzdžiui, iki 2008 metų liepos 1 dienos, dydis buvo ganėtinai didelis – santykinė riba be turbo pripūtimo 2,5 su turbo pripūtimu – trys. Tai reiškė gana daug. Nuo 2008 metų jau normos griežtėjo – atsirado 1,5. 0,7 jau atsiranda nesaugiam automobiliui, o jei tai yra saugi transporto priemonė, euro transporto priemonė, yra gamintojo numatytos normos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Yra dar toks atvejis, kai žmonės ne visada automobiliuose turi išsaugoję katalizatorių, kitas sistemas, kurios padeda išsaugoti viską, kas automobilyje padeda sulaikyti kietąsias daleles ir neišmesti į aplinką tiek daug taršos. Tai, šiuo atveju, žmonės, kurie ketina pirkti automobilį, kaip jiems įsitikinti, ar visos tos priemonės yra? Ar tik per techninę peržiūrą galima tai išsiaiškinti?
– Per techninę apžiūrą, kalbant apie katalizatorius, į vidų mes neįlįsime. Tačiau per techninę apžiūrą yra techniniai reikalavimai. jeigu neutralizavimo sistema yra pažeista, t. y. matomos pjovimo žymės, virinimo, tai automatiškai yra kaip didelis trūkumas ir transporto priemonė teigiamos išvados negaus. Lietuvoje po 2013 metų kovo 1 dienos katalizatorius negali būti pjaunamas, nes įlįsti į vidų yra sudėtinga ir mes tikrai neturime matavimo įrangos nustatyti temperatūrą ir ar yra viduje kietųjų dalelių filtras, ar ne.
– Į ką pirmiausia atkreipti dėmesį, nes savo rankomis taršos pamatuoti neįmanoma, juk nuo to ir priklausys, kokį registracijos mokestį mokėti?
– Registracijos mokestis nepriklauso nuo šito dydžio. Tai, kas matuojama per techninę apžiūrą, nėra registracijos mokesčio dydžio esmė. Registracijos mokesčio dydis priklauso nuo CO2, kurio mes nematuojame. CO2 ateina iš gamintojo atitikties liudijimo, kuris laboratorijoje tą dydį išmatuoja.
– Kalbant apie naujesnius automobilius, kaip vyksta jų dūmingumo matavimas? Ar jis yra būtinas ir kada yra išimtis?
– Nuo 2012 metų yra OBD jungtis. Galima prisijungti prie elektroninės racijos, kur galima matyti klaidas. Tuo atveju, dabartinius naujus automobilius, jei šnekame apie europinius naujus modelius, jungiame prie OBD jungties elektroninės racijos, nuskaitome klaidas. Jei nėra klaidų apie išmetamųjų teršalų kiekio matavimą, reiškia automobilis yra tinkamas naudoti ir net neatliekamas tiesioginis matavimas. Tačiau, jei rodo klaidą, tada važiuojame pasitikrinti tiesioginiu matavimu, ar tikrai tas automobilis yra netaršus ir tinkamas naudoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau2
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?4
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...