- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pandemijos laikotarpiu verslai ir pirkėjai susidūrė su sutrikusia pasauline tiekimo grandine. Užsisukęs ratas ilgino daugelio paslaugo tiekimo, gaminimo laiką. Nors pandemija pasibaigė, tačiau geopolitinė situacija tiekimą irgi paveikė neigiamai, praneša LNK.
Anksčiau sugedus automobiliui galvos skausmu tapdavo tinkamas autoserviso pasirinkimas. Dabar automobilius tvarkančiųjų netrūksta, tačiau iškila kita problema – stringa automobilių detalių tiekimas. Tad jūsų automobilis, gali būti, kad bus remontuojamas kur kas ilgiau.
Šiaulietis Mantas sunkiai įsivaizduoja savo dieną be automobilio ir netikėtas gedimas gerokai pakoreguoja planus: „Kasdienybę sunkina automobilio palikimas ilgesniam laikui. Tikrai norisi jį kuo greičiau atsiimti, kartais būna momentų, kai reikia čia ir dabar sutvarkyti.“
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Automobilio remontas dabar gali užtukti dar ilgiau, nei įprastai, dėl stringančio detalių tiekimo. Kai kurių reikia laukti net kelias dienas, dėl to su sunkumais susiduria autoservisai.
„Problemos dėl logistikos, išlaidų ir kitų dalykų sukelia nepalankią situaciją. Detalės šiek tiek vėluoja“, – sako Šiaulių autoservisų asociacijos vadovas Anatolijus Kirjazovas.
„Problemos su detalėmis. Reikia užsakyti blokelį, kuris seniau būdavo vietoje ar kitą dieną, dabar tenka laukti savaitę arba išvis nėra. Todėl tenka ieškoti dėvėtų detalių. Naujų trūksta“, – mintimis apie dabartinę situaciją dalijosi autoserviso vadovas Karolis Gulbinas.
Skiriasi ne tik automobilių detalių pristatymo terminai, bet ir pasiūla – gerokai sumažėjo gamintojų pasirinkimas.
„Seniau buvo galimybė rinktis iš dešimt gamintojų. Žmogus galėjo rinktis pagal kokybę ar kainą, dabar reikia žiūrėti, kas yra rinkoje. Iš dešimt tiekėjų dabar yra gal du“, – neigiamus aspektus vardija K.Gulbinas.
Tiekėjai visus tikina, kad detalių nepritrūks. Gerokai ilgesnius terminus jie stengiasi kontroliuoti iš anksto įsigydami daugiau detalių. Skaičiuojama, kad pristatymas į Lietuvą dabar trunka net kelis kartus ilgiau nei anksčiau.
„Seniau į sandėlį detalės atvažiuodavo per du tris mėnesius, dabar net iki šešių–devynių mėnesių. Jei anksčiau specialių užsakymų reikėjo laukti iki savaitės, dabar – iki trijų keturių savaičių“, – sako autodetalių pardavimo vadovas Aivaras Mikalauskas.
Kainų padidėjimas matomas gana žymus. Skaičiuojame dešimtimis procentų.
Autoservisų asociacijos įžvelgia ir daugiau problemų – gerokai brangsta automobilių dalys.
„Kainų padidėjimas matomas gana žymus. Skaičiuojame dešimtimis procentų“, – teigia A.Kirjazovas.
Stringantis automobilių detalių tiekimas dabar daugiausia problemų kelia autoservisams. Per dieną jie sutvarko mažiau automobilių, todėl mažėja ir pelnas. Dėl kylančių kainų ateityje gali kilti dar daugiau problemų. Anot Šiaulių autoservisų asociacijos vadovo, rudeniop vairuotojai savo automobilius remontuos tik tada, kai jie visai pabirs, mat kainų šuolis privers taupyti ir rinktis paslaugas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Netekus vairuotojo pažymėjimo užsienyje, Lietuvoje vairuoti galima
Jei užsienyje dėl Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimo yra netenkama vairuotojo pažymėjimo, ar galima vairuoti parvykus į Lietuvą? Kitoje valstybėje skirta tokia bausmė galios ar negalios grįžus į tėvynę? ...
-
Monte Karlo ralyje startavo Vitkevičiaus ir Žvinakevičiaus ekipažas
Sausio 30 dieną 19 val. startavo prestižinės „Rallye Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose nelengvą kelionę pradėjo ir mūsų šalies istorinių automobilių gerbėjų Tado Vitkevičiaus ir Lino Žvinakevičiaus ekipažas, važiuo...
-
Galimybė karjeros proveržiui – „Lithuanian Rally4 Trophy“
Jauniesiems automobilių ralio talentams šie metai gali tapti didžiuliu šuoliu jų karjeroje, nes, laimėję Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) rengiamas „Rally4 Trophy“ varžybas, turės galimybę dalyvauti keturiuose E...
-
Elektromobilių parkas: tendencijos ir prioritetai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečią kartą iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paaugo apie 50 proc. ...
-
Siūlomi pakeitimai po autoįvykio kursto aštrias diskusijas
Siekiant mažinti didmiesčiuose dėl mažareikšmių autoįvykių susidarančias spūstis, Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos” atstovai siūlo įpareigoti į eismo įvykį patekusius vairuotojus kuo skubiau atlaisvinti važiuojamąj...
-
Atskleidė, kiek milijardų reikėtų visų blogos būklės kelių sutvarkymui
1 mlrd. eurų per metus siekiantis kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas nėra pakankamas, teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas. Pasak jo, visų blogos būklės kelių sutvarkymui šiandien reik...
-
Prie vairo – ir po 30 metų pertraukos
Uostamiesčio vairavimo mokyklos sulaukia ne tik vairuoti norinčių išmokti jaunuolių. Papildomų vairavimo pamokų prireikia ir tiems, kurie vairavimo pažymėjimus į stalčius padėjo prieš penkerius, dešimt ar dar daugiau metų. Toki...
-
Absurdas „Regitroje“: dešimtys žmonių buvo palikti „ant ledo“
Kai kurie žmonės negalėjo laikyti egzaminų „Regitroje“, nes jie buvo atšaukti. Plačiau apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentu Simonu Dailide. ...
-
Elektromobilių populiarumas blėsta: atskleidė priežastis
Nors elektromobilių po truputį daugėja, pirmą kartą per kelerius metus užfiksuoti mažesni naujų elektromobilių pardavimai. Pranešama, kad priežasčių daug: nuo nepatogumo iki karo grėsmės. ...
-
Parkavimo sistemos pokyčiai Nidoje: pateikti nauji siūlymai
Apibendrinus gyventojų nuomones ir Neringos savivaldybės tarybos narių išsakytus pastebėjimus, pakoreguotas sprendimo projektas, numatantis parkavimo sistemos pokyčius Nidoje. ...