- Dominykas Datkūnas (ELTA)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
1 mlrd. eurų per metus siekiantis kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas nėra pakankamas, teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas. Pasak jo, visų blogos būklės kelių sutvarkymui šiandien reikėtų apie 5,4 mlrd. eurų, o dar 300 mln. eurų pareikalautų blogos būklės tiltų remontas.
„Kelių tinklo priežiūros ir plėtros finansavimas praėjusiais metais priartėjo prie beveik 1 mlrd. eurų, tačiau tai nepadėjo apgręžti tolesnio kelių būklės šalyje blogėjimo – taip rodo preliminarūs praėjusių metų vertinimo duomenys“, – trečiadienį Kelių forume kalbėjo M. Švaikauskas.
„Jeigu nebus surastas būdas, kaip užtikrinti stabilų ir adekvatų finansavimą keliams, 2035 metais blogos būklės tiltų skaičius gali priartėti prie 200, o normų neatitinkančios kelio dangos dalis išaugti iki 50 proc. (2024 m. rodiklis siekė 38,3 proc. – ELTA)“, – įspėjo jis.
M. Švaikauskas tikisi, kad šiemet faktinis finansavimas keliams metų gale bus didesnis nei 800 mln. eurų, kurie yra prognozuojami šiandien. Jo teigimu, tai leistų tęsti strateginių transporto jungčių statybos darbus, įgyvendinti karinio mobilumo projektus bei deramai prižiūrėti likusį kelių tinklą.
„Tikimės, kad per šiuos metus politinė valdžia sukurs tvarų kelių finansavimo modelį, kuris garantuotų stabilų sektoriaus finansavimą, leidžiantį ne tik efektyviai vykdyti darbus, bet ir juos planuoti, palengvinti galimybes verslui planuoti savąsias investicijas į techniką ir kitus resursus“, – sakė jis.
Jeigu nebus surastas būdas, kaip užtikrinti stabilų ir adekvatų finansavimą keliams, 2035 metais blogos būklės tiltų skaičius gali priartėti prie 200 (...)
„Via Lietuva“ vadovo teigimu, šie metai bus skirti naujos šalies kelių strategijos kūrimui. Tarp planuojamų darbų – kelių fondo sukūrimas, kelių infrastruktūros įveiklinimas, pajamų generavimas už teikiamas paslaugas, surinktas lėšas tiesiogiai nukreipiant į šalies kelių infrastruktūros gerinimą ir plėtrą.
„Taikant naują finansavimo modelį, Lietuvoje būtų pasiektas esminis pokytis planuojant, finansuojant bei įgyvendinant kelių infrastruktūros projektus. Būtent šie metai gali būti tas laikas, kai bendromis pastangomis pasieksime pokyčių“, – pažymėjo jis.
M. Švaikauskas taip pat pristatė „Via Lietuva“ atliktą naujosios Vyriausybės programos kelių srityje finansinį įvertį. Organizacija skaičiuoja, kad per keturis metus suremontuoti 105 tiltus, rekonstruoti Kaunas–Prienai–Alytus kelią ir sustabdyti tolesnę kelių tinklo degradaciją bei atlikti kitus programos įgyvendinimo plane numatomus darbus reikės apie 3,6 mlrd. eurų iki 2028 m., arba po maždaug 900 mln. eurų kasmet.
Bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių ir daugiau nei 2 tūkst. km pėsčiųjų ir dviračių takų.
ELTA primena, kad premjero Gintauto Palucko Vyriausybės programoje žadama įkurti kelių fondą, surinkti daugiau lėšų kelių priežiūros ir plėtros programai (KPPP) bei skirti didesnį dėmesį tiltų ir viadukų remontui.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Absurdas „Regitroje“: dešimtys žmonių buvo palikti „ant ledo“
Kai kurie žmonės negalėjo laikyti egzaminų „Regitroje“, nes jie buvo atšaukti. Plačiau apie tai LNK žurnalistė kalbėjosi su Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentu Simonu Dailide. ...
-
Elektromobilių populiarumas blėsta: atskleidė priežastis
Nors elektromobilių po truputį daugėja, pirmą kartą per kelerius metus užfiksuoti mažesni naujų elektromobilių pardavimai. Pranešama, kad priežasčių daug: nuo nepatogumo iki karo grėsmės. ...
-
Parkavimo sistemos pokyčiai Nidoje: pateikti nauji siūlymai
Apibendrinus gyventojų nuomones ir Neringos savivaldybės tarybos narių išsakytus pastebėjimus, pakoreguotas sprendimo projektas, numatantis parkavimo sistemos pokyčius Nidoje. ...
-
„Regitra“ išleidžia naują numerio ženklų seriją: paskelbė, kas galės užsisakyti patys pirmieji
„Regitros“ planuojamų gaminti automobilio numerio ženklų sąrašą nuo antradienio papildys 50 naujų derinių iš N raidės. Kartu sąrašas bus papildytas ir naujomis serijomis, skirtomis mopedams bei priekaboms. ...
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...